Doi ani mai târziu, demarau procesul de francizare, iar treptat orașele din țară începeau să se umple cu emblematicele coffee spot-uri în formă de pahar de cafea în care un barista îți face licoarea magică a începutului de zi. Între timp, pe lângă aceste coffee spot-ui au apărut și minicafenelele Inside, dar și un nou concept, STAY by Coffee 2 Go, o cafenea cu suprafață generoasă (aproximativ 400 de metri pătrați), pe care fondatorii Coffee 2 Go și-ar dori să-l replice cât mai mult, însă sunt limitați de faptul că nu găsesc multe spații de peste 200 de metri pătrați.

Astăzi există 30 de unități sub brandul Coffee 2 Go, dintre care jumătate sunt deschise în sistem de franciză (6 dintre acestea sunt în București).

Potrivit lui Vlad Timaru, până la finalul acestui an se vor mai deschide 5 cafenele în sistem de franciză, iar orașele pe care le vizează fondatorii rețelei sunt București, Timișoara, Târgoviște, Brăila, Cluj. ”Discuțiile cu viitorii francizați sunt avansate. Francizele vor fi atât de tip locație mobilă, Kiosk, cât și minicafenele Inside”, ne-a spus Vlad, precizând faptul că toate costurile de franciză – taxa de franciză, investiția inițială, autorizările, amenajarea locațiilor, stocul inițial – sunt acoperite în totalitate de către francizat.

Franciza Coffee 2 Go - investiție

Astfel, în funcție de tipul de cafenea pe care doriți să-l deschideți – locație mobilă de tip Kiosk (acea cafenea sub forma unui pahar de cafea), sau minicafeneaua Inside – investițiile variază.

”La Kiosk investiția inițială, incluzând totalitatea echipamentelor, personalizare, transport, training, taxa de intrare în franciză, chirie spațiu, cheltuieli de racordare la utilități, costuri de autorizare, se ridica la circa 12.000 euro+TVA”, afirmă Vlad.

În același timp, investiția pentru un Coffee 2 Go Inside, cu o suprafață de 20 de metri pătrați, de exemplu, este de 13.000-14.000 de euro + TVA.

”Pentru Coffee 2 Go Kiosk, suprafața mimină este de 4 metri pătrați, iar pentru Inside este de 20 metri pătrați. Localizarea spațiului este foarte importantă, aceasta fiind unul dintre criteriile de acceptare ca francizat. Găsirea spațiului potrivit cade în sarcina celui care își dorește cafeneaua, urmând ca noi să validăm locația respectivă. Un spațiu potrivit este doar unul dintre criteriile de acceptare în franciză Coffee 2 Go. Dar până acolo sunt multe alte criterii de calificare pe care viitorul francizat trebuie să le îndeplinească”, completează Vlad.

Coffee 2 Go - condiții intrare în franciză

Iar în ceea ce privește criteriile de calificare, e necesar să menționăm faptul că, odată cu 2018, fondatorii Coffee 2 Go au regândit puțin accesul noilor francizați în rețea. ”Am dezvoltat proceduri de selecție a francizaților mai sofisticate pentru a reduce riscurile și care să asigure succesul afacerii la care se angajează. După selecția preliminară, viitorilor francizați li se cere să fie absolvenți ai cursurilor de antreprenoriat basic și barista advanced organizate de noi. Doar acești absolvenți vor putea deveni francizați Coffee 2 Go”, precizează fondatorul rețelei.

Contractul are o durată de 5 ani, iar după această perioadă francizatul are posibilitatea să opteze pentru prelungirea contractului, cu o perioadă de încă 3 ani, sau să iasă de sub umbrela Coffee 2 Go. În acest caz, renunță la brand și la orice altă formă de proprietate intelectuală transmisă cu titlu provizoriu pe perioada contractuală.

Totodată, pe perioada de derulare a contractului, francizații plătesc o redevență lunără – adică, contravaloarea serviciilor de know-how (brand, rețetar, consultanță), transfer de proprietate intelectuală, apartenență la un grup de societăți similare de succes. Această redevență este în cuantum fix, și nu procent din vânzări, precizează Vlad. ”Este de 200 euro la franciza tip Inside, și de 300 euro la cea tip Kiosk. Diferența vine din drepturile de proprietate intelectuală cedate temporar pe durata contractului: mărci și desene industriale înregistrate”, explică el.

În ceea ce privește potențialii parteneri de franciză ai Coffee 2 Go, Vlad Timaru spune că vor alege colaboratori care să se implice activ în afacerea lor. În traducere, să dispună de un minimum de cunoștințe economice, să fie dispuși să investească timp și bani în afacere.

Coffee 2 Go - de ce să iei franciza

”A deschide un coffee shop sub umbrela Coffee 2 Go atrage o sumă de avantaje competitive. Francizatul beneficiază de toate avantajele ce decurg din funcționarea sub un brand cu experiență și validat în timp de către consumatori. Prețurile de achiziție pentru echipamente, utilaje, materii prime și materiale sunt aceleași pe care le are tot grupul Coffee 2 Go, având atu-ul unui discount preferențiale datorită cantităților foarte mari comandate. Apartenența la acest grup are beneficiile muncii de echipă, la nivel național, în care fiecare muncește pentru el dar și pentru promovarea brandului, respectând standardele de calitate impuse în prepararea și servirea băuturilor. Nu în ultimul rând, francizatul primește consultanța permanentă pe perioada contractuală, în orice domeniu al activității lui, de la înființarea societății comerciale până la detalii de înregistrare contabilă”, vorbește Vlad despre avantajele intrării în rețeaua de francizați Coffee 2 Go.

Creșterea anuală a afacerii la nivel de grup a fost de aproximativ 30%. Dacă anul trecut, Coffee 2 Go a raportat o cifră de afaceri de 1 milion de euro, pentru anul în curs Vlad se așteaptă la venituri de cel puțin 1,3 milioane de euro și la creșterea rețelei cu 1-2 locații proprii, dar și cu cinci în sistem de franciză.