Farmec a inaugurat recent primul său magazin în sistem de franciză, acesta fiind deschis în Bacău. ”Vom avea magazine în sistem de franciză și sub brandul Farmec și sub Gerovital”, au declarat oficialii companiei în cadrul unei întâlniri cu presa din București.

La nivelul lunii iunie 2019, rețeaua de magazine de brand a Farmec număra 8 locații sub brandul Farmec, amplasate în Cluj, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș, Timișoara, 20 de magazine Gerovital, în orașe precum Cluj, București, Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Oradea, precum și primul magazin deschis în sistem de franciză, la Bacău.

”Franciza a fost o extensie naturală a magazinelor de brand”, afirmă Tudor David, director de marketing în cadrul Farmec.

”Strategia de extindere în zona de franciză a venit după succesul pe care l-am înregistrat în zona magazinelor de brand pe care am început să le deschidem acum 2 ani de zile. Pentru noi, magazinele sunt un vector de imagine. Suntem interesați de experiența de shopping pe care le-o aducem consumatorilor. Farmec s-a preocupat mereu de ceea ce-și doresc consumatorii români, iar franciza reprezintă oarecum ultima verigă în business-ul nostru”, a mai precizat acesta.

Accesează franciza Farmec/Gerovital la acest link. Citește detalii despre ea mai jos.

Potrivit lui Mircea Turdean, directorul general Farmec, compania va pune accent în continuare pe deschiderea de magazine proprii, sub cele două branduri. ”Dar dacă vrem o extindere rapidă, trebuie să deschidem și franciza”, a menționat Turdean, precizând faptul că în planul de afaceri sunt cuprinse mai multe deschideri de magazine în sistem de franciză în acest an, însă numărul exact nu este stabilit. Totodată, franciza Gerovital poate fi accesată și de parteneri din afara granițelor.

Dar dacă vrem o extindere rapidă, trebuie să deschidem și franciza

”Ne așteptăm la deschideri de francize unde vreți dumneavoastră, în Londra, Paris, Milano, dar poate fi în Azerbaidjan, în Orlando, în zona Chinei, unde vindem foarte bine. Poate fi și în Dubai, în Abu Dhabi. Va fi un brand în expansiune care poate fi accesat foarte ușor”, mai spune Mircea Turdean.

Franciza gerovital – cât costă

În ceea ce privește costurile asociate francizei Gerovital, deschiderea unui astfel de magazin necesită o investiție totală în valoare de circa 50.000 de euro.

”Căutăm oameni care să fie alături de noi, care să aibă în jur de 50.000 de euro, un pachet general în ceea ce privește total investiție, amenajare, stoc de produse. Singura taxă, va fi cea de intrare, unde oferim tot acel suport. Nu va mai avea nicio taxă de redevență. Fiind producător, avem acest avantaj. Este cel care poate va diferenția franciza Farmec de alte francize”, a declarat Mircea Coman, manager expansiune comercială în cadrul Farmec.

Nu va mai avea nicio taxă de redevență. Fiind producător, avem acest avantaj. Este cel care poate va diferenția franciza Farmec de alte francize

Franciza Gerovital – cum o poți lua

Potrivit reprezentanților Farmec, înainte de luarea unei decizii privind deschiderea unui unui magazin Gerovital în franciză, echipa demarează discuțiile cu potențialul francizat. ”Analizăm locația, locul unde vrea să deschidă, detalii demografice, de trafic, un model financiar. Pe parcursul desfășurării, oferim un model complet de execuție ca magazinele să nu se diferențieze de cele proprii. Oferim proiect la cheie francizatului pentru a-și realiza magazinul”, mai spune Coman.

Acesta adaugă faptul că în cadrul Farmec au făcut și un program de training pentru echipele francizatului. ”În paralel supervizăm și ajutăm la implementare. La deschidere asigurăm suport pentru promovare locală, evenimentul de deschidere, creăm soluții adecvate pentru fiecare spațiu în franciză. Suportul oferit nu se oprește aici. Vor intra în toate campaniile, în cele de lansări de produse. Ceea ce veți găsi în magazine în București, veți găsi peste tot”, completează Mircea Coman.

Analizăm locația, locul unde vrea să deschidă, detalii demografice, de trafic, un model financiar.

Ce fel de parteneri caută Farmec pentru francize?

În esență, după cum spun oficialii companiei, francizatul în sine trebuie să aibă un profil de antreprenor. Totodată, aceștia își doresc deschiderea a două tipuri de magazine în sistem de franciză, în centre comerciale, respectiv stradale.

“Comparativ cu antreprenorii care își deschid o afacere de la zero, francizatii beneficiază de un portofoliu de produse notorii, foarte bine cunoscute de către public. Ei pot intră pe o piață concurențială folosind tehnici de comercializare și marketing perfecționate de Farmec de-a lungul deceniilor. Practic, au la dispoziție tot pachetul de know-how necesar și se pot dezvolta mai rapid”, a declarat directorul de marketing al Farmec.

Totodată, oficialii Farmec lucrează alături de o instituție financiară și la o ofertă personalizată pentru antreprenorii care doresc să dechidă un magazin în franciză sub brandul Gerovital, însă nu dispun de întreaga sumă de 50.000 de euro necesară unei investiții de acest gen.

Strategia de extindere a companiei Farmec prin proiectul de francizare vine că urmare a creșterii businessului de la an la an, a vânzărilor înregistrate de rețeaua magazinelor de brand în ultimii trei ani și a numărului mare de cereri din partea consumatorilor pentru deschideri de noi magazine.

Pentru anul 2019, compania Farmec și-a setat o creștere a cifrei de afaceri cu 6%, iar după primele 5 luni s-a estimat o creștere de 8-9%. "Suntem o companie care produce și distribuie produsele, investește și în comerț și în distribuție și în vânzare. Avem bugete puternice pe investiții", a subliniat Mircea Turdean, Director General Farmec.