Noua locație este proiectată și realizată de o echipă de arhitecți din Cluj-Napoca, după un design minimalist, cu influențe nordice și multe accente de alb, texturi și materiale naturale. Cafeneaua respectă liniile de design ale întregii rețele și are un aspect primitor și deschis.
Produsele disponibile în noua unitate includ o varietate de specialități de cafea testată și selectată de specialiștii Meron, proaspăt prăjită în prăjitoria din Cluj-Napoca. Compania testează și analizează săptămânal cafele din întreaga lume pentru a selecta cele mai bune boabe. De asemenea, oferta noii cafenele include și ceaiuri, ciocolată de specialitate, o selecție de sucuri naturale, la care se adaugă și produse de patiserie.
În cafeneaua din Brașov clienții vor găsi și o selecție de alimente reci, într-o sortimentație variată. Cel mai recent concept adoptat de cafenelele Meron include și bucătărie rece, iar această cafenea se înscrie noii direcții. Programul cafenelei este de luni până vineri, de la ora 8:00 la 21:00.
Cafenelele Meron continuă extinderea la nivel național și vizează creșterea pe plan internațional
Pentru Meron, anul acesta a fost unul atipic, însă compania a luat toate măsurile necesare pentru a se adapta noului context social și pentru a fi cât mai aproape de consumatori. Astfel, a continuat investiția în magazinul online pentru cafea boabe și echipamente pentru prepararea cafelei, a dezvoltat o strategie pentru livrarea în siguranță a produselor la domiciliu, și a pregătit materialele necesare care să îi ajute pe consumatori în prepararea cafelei acasă.
„Încă nu lucrăm la capacitate maximă și suntem extrem de precauți, luăm toate măsurile de siguranță, însă cu toate acestea ne dorim să mergem înainte și ne adaptăm la noile reguli create de contextul în care ne aflăm pentru că ne dorim să rămânem aproape de consumatorii noștri și să oferim produse de calitate”, a spus Bogdan Ciocian, CEO Meron.
În 2019, Meron a înregistrat o cifră de afaceri de 12 milioane de lei, în creștere cu 35% față de anul precedent. Chiar dacă pandemia a încetinit activitatea cafenelelor Meron, brandul a decis să regândească strategia și să dezvolte și alte ramuri ale business-ului, dar și să continue investițiile în dezvoltare. Astfel, au fost diminuate pierderile, iar pentru anul acesta compania estimează o ușoară creștere, precaută raportată la context, însă coffee shop-urilor nou deschise au avut un impact pozitiv asupra afacerii.
Meron a început activitatea în anul 2015, cu o investiție de peste 90.000 de euro în prima cafenea din Cluj-Napoca, iar în prezent ajunge la 17 locații la nivel național și o prăjitorie proprie de cafea. Brandul este prezent cu 10 coffee shop-uri în Cluj-Napoca, câte una în București, Satu-Mare, Zalău și Târgu-Mureș și două în Oradea.
În prezent, lanțul de coffee shop-uri de specialitate a ajuns la 115 angajați în întreaga țară, iar în cafeneaua nou deschisă din Brașov vor lucra șapte angajați: șase barista și un manager.
Planurile de business ale companiei vizează extinderea rețelei la 30 de locații la nivel național în următorii 5 ani, și, în egală măsură, extinderea pe plan internațional. Brandul a fost lansat de o echipă de investitori clujeni și dezvoltat ulterior în franciză.
„Depindem unii de ceilalți: de la cafeaua verde, furnizori de servicii, angajați, până la producători locali cu care noi colaborăm. De aceea, următoarele orașe pe care le avem în vedere pentru extindere și pentru care există deja discuții avansate sunt Sibiu și Timișoara. Ne dorim să ajungem cât mai aproape de clienții noștri, de aceea extinderea este una dintre prioritățile noastre“, completează antreprenorul clujean Bogdan Ciocian, CEO Meron.