Franciza raportează astfel o creștere mai mare de 100% față de aceeași perioadă a anului trecut, când cifrele însumau 250.000 de euro.

Până la finele anului, Alexandru Săsărman (34 ani), antreprenorul clujean care a deschis, alături de soția sa Ramona (35 ani), prima franciză Used Products în România în 2018, se așteaptă să înregistreze o cifră de afaceri de circa 750.000 de euro și un profit net de peste 200.000 euro.

La ora actuală, compania olandeză fondată în 1997 are în jur de 60 de magazine în cinci țări: Olanda, Belgia, Spania, România și, de curând, Germania. În România, compania intenționează să se extindă și este în căutare de parteneri pentru orașele mari: Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Oradea şi Arad.

”Suntem, în prezent, în etape diferite de discuție pentru București, Sibiu și Timișoara, condițiile de acceptare în lanțul de francize sunt flexibile, însă fiecare potențial candidat trebuie să treacă printr-un proces riguros de selecție”, explică Alexandru Săsărman.

Franciza Used Products - investiție

Magazinul Used Products de pe strada Aurel Vlaicu, nr 4, vizavi de Cinema Mărăști, din Cluj-Napoca, care are în medie 800-900 de clienți lunar, a fost deschis în 2018 în urma unei investiții de peste 100.000 de euro. Cu toate acestea, Alexandru Săsărman spune că un centru Used Products poate fi deschis începând de la 40.000-50.000 de euro.

”Majoritatea bugetului inițial este direcționat către amenajarea spațiului și către primul stoc de produse. Totuși, există magazine de 50-60 mp în rețea atât, unde investiția inițială a fost sub 50.000 de euro. Conform planului de afaceri întocmit anterior deschiderii locației din Cluj Napoca, s-a estimat că amortizarea se va face în aproximativ trei ani. Pentru a fi un reper al urmatoarelor centre din Romania, noi am investit mai mult decât s-a estimat, astfel că amortizarea se va face în 3-5 ani”, spun reprezentanții francizei Used Products.

Compania Used Products, fondată în 1997 în Alkmaar, Olanda, se extinde în sistem de franciză şi vinde atât produse noi, cât şi folosite. Clienții companiei pot cumpăra, vinde, si face schimburi de produse – de la telefoane şi laptopuri, la ceasuri, biciclete sau jocuri, atât online cât și offline în magazinele rețelei.