În momentul de față FREE NOW va fi lansată doar în București și treptat va apărea și în celelalte orașe din România unde activează Clever. Pasagerii trebuie să instaleze FREE NOW, la fel și șoferii. Andrei Frunză, CEO al Clever / FREE NOW, a spus că varianta optimistă este ca tranziția să se termine la finalul primului trimestru din 2020, dar realist Clever va fi închis la finalul anului.

Primii 100,000 de bucureșteni călătoresc gratuit cu FREE NOW, în limita a 20 de lei pentru prima cursă, iar pasagerii care aleg să facă plata prin card au, până pe 15 decembrie, reducere de 50% pentru toate călătoriile.

FREE NOW înlocuiește aplicația Clever, care va continua să funcționeze o perioadă în paralel cu noua aplicație. Șoferii Clever sunt în plin proces de tranziție la FREE NOW, flota urmând să depășească 90% din cei 15.000 de șoferi ai companiei în București până la finalul acestui an. Totodată, aplicația FREE NOW va fi lansată și în alte orașe din România în perioada următoare.

FREE NOW le permite pasagerilor din România să folosească o singură aplicație pentru a găsi cea mai bună soluție de transport, în regim de taxi sau ridesharing, nu doar București, ci și în alte peste 100 de orașe din nouă țări europene în care grupul operează - Germania, Marea Britanie, Irlanda, Spania, Portugalia, Italia, Polonia, Austria și Suedia. Practic ai și ridesharing, dar și taxiuri, iar FREE NOW se uită la posibilitatea de a lansa trotinete pe piață.

Care sunt rezultatele Clever până acum?

La o conferință de presă unde au anunțat trecerea spre FREE NOW, Andrei Frunză, CEO Clever / FREE NOW România și Eckart Diepenhorst, CEO al FREE NOW Europe au vorbit despre statisticile rețelei până acum.

În momentul de față FREE NOW integrează Clever în România, Beat în Grecia, dar și Kapten, în Franța și Marea Britanie. De asemenea brandul activează indepdendent pe alte piețe. Pentru a se dezvolta, FREE NOW a urmărit să cumpere lideri de piață în mai multe țări, ceea ce s-a întâmplat și cu Clever. În 2019, toată rețeaua a avut 300 de milioane de curse.

Andrei Frunză se așteaptă la o creștere de 50% al numărului de curse în 2020 față de 2019. De asemenea, conform CEO-ului din România, ridesharing-ul se va dezvolta la o rată mai mare decât taximetria, pentru că nu e limitat la numărul de licențe disponibile pentru un oraș.

Conform statisticilor de acum, în București există 10.000 de licențe, dar multe dintre acestea nu sunt folosite. În 2019 Clever a avut 30 de milioane de curse în România.

Anca Gherle, Public Affairs Manager, a declarat, de asemenea, că industria de taxi are nevoie de reformă și discută cu autoritățile privind acest lucru. Ea spune că e necesar ca numărul de licențe să fie crescut, ca șoferii de taxi să nu mai fie obligați să fie legați de un dispecerat telefonic, ceea ce e obligatoriu astăzi, dar și ca taximetria să poată aplica surge price.

Frunză a mai spus că 15% din cursele Clever (care include și Clever Go, ce oferă ridesharing) sunt plătite direct cu cardul în aplicație, iar în Clever Go 40% din curse sunt plătite cu cardul. Frunză dorește să crească procentul în 2020, pe măsură ce oferă această posibilitate și șoferii o pot folosi. Taximetriștii sunt încă reticenți în a accepta plata cu cardul.

Bonusuri pentru pasageri și șoferi

Toate bonusurile și promoțiile pentru pasageri și șoferi vor fi de azi disponibile exclusiv în FREE NOW. Pentru toate cursele, FREE NOW oferă, în cadrul aplicației, opțiunile de plată cash sau card și permite pasagerilor să comande, de pe același cont, mai multe mașini în același timp.

Pasagerii beneficiază de un tarif fix per kilometru, indiferent de momentul zilei, de condițiile de trafic sau de cererea și oferta de mașini dintr-un anumit moment, oferind astfel utilizatorilor control și predictibilitate din punct de vedere al costurilor. Serviciul funcționează pe principiul proximității, criteriul principal de alocare a unei comenzi fiind distanța dintre punctul din care a fost lansată comanda și locația șoferului. Aplicația ține cont însă și de alte elemente, precum ratingul șoferului și preferințele de plată ale clienților. Spre deosebire de Uber sau Bolt, FREE NOW nu are surge.

FREE NOW a fost fondată sub numele de mytaxi, în iunie 2009, și a fost prima aplicație de taxi din lume care a stabilit o legătură directă între pasagerii și șoferii de taxi. În iulie 2019, aplicația mytaxi a devenit FREE NOW, parte dintr-o familie de branduri globale de mobilitate.

Cu 14 milioane de pasageri și peste 100.000 de șoferi, FREE NOW este acum unul dintre cei mai importanți furnizori de mobilitate urbană din Europa.

Din februarie 2019, FREE NOW face parte din joint venture-ul dintre BMW și Daimler, și are astăzi o echipă de peste 700 de angajați care lucrează în 26 de birouri internaționale, furnizând servicii în peste 100 de orașe europene.