Odată cu introducerea primului funcționar public virtual, clujenii puteau alege să își înregistreze acele cereri (sunt pentru direcția tehnică, direcția generală de urbanism, direcția taxe și impozite) de la distanță, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic la registratura generală a instituției sau la una dintre primăriile de cartier.
În cadrul unei ședințe a Consiliului Local care a avut loc pe data de 18 iunie, reprezentanții Primăriei au luat decizia de a duce acest proiect la următorul nivel. Astfel, Antonia, primul funcționar public virtual, devine hologramă.
”Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat proiectul <Creşterea transparenţei decizionale şi simplificarea procedurilor administrative pentru cetăţeni ANTO-CIIC> care are un buget de 3,4 milioane de lei, din care 98% este finanţare nerambursabilă din partea UE. Urmează punerea în practică a acestui proiect, astfel încât funcţionarul public virtual Antonia, primul de acest fel dn România, să funcţioneze la capacitate maximă”, a spus viceprimarul, Dan Tarcea, fiind citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, Antonia procesează peste 90 de tipuri de cereri. Oamenii pot trimite cereri în format digital, solicitările fiind repartizate către funcţionarii Primăriei Cluj-Napoca, astfel că timpul de răspuns este redus pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
”În cea de-a doua etapă, încercăm ca Antonia să funcţioneze şi sub formă de hologramă, acesta fiind elementul surpriză al perioadei următoare. Depinde de modul cum vom putea rezolva problemele tehnice, astfel că nu pot estima timpul când va fi funcţională Antonia în noua formă”, a spus oficialul Primăriei Cluj-Napoca.
Costurile aferente proiectului, care are o durată de 30 de luni, sunt constituite din cheltuieli legate de echipamentele şi dotările necesare implementării acestuia, cu personalul implicat în activităţi de management de proiect, cheltuieli cu servicii – studii, analize, evenimente, cursuri de formare.