Reclamele pentru promovarea pozițiilor vacante au adunat peste 421 milioane de vizualizări, iar un număr de 4,3 milioane de candidați au accesat paginile promovate de companii aflate în căutarea forței de muncă.

Rețeaua de socializare Facebook conduce în topul preferințelor recrutorilor atunci când vine vorba despre promovarea joburilor pe alte canale decât cele clasice. Următoarele 3 poziții sunt ocupate de Instagram, Google și YouTube.

În ceea ce privește interesul candidaților pentru a vedea reclamele dedicate locurilor de muncă, pe lângă topul condus de Facebook - Instagram cu peste 200 de milioane de vizualizări și Google-Youtube cu 186 de milioane, se remarcă rețele precum Twitter (10,7 milioane de vizualizări), Reddit (10,3 milioane) sau canalul preferat în special de segmentul cel mai tânăr de pe piața muncii, Snapchat, cu 3,7 milioane de vizualizări.

Rețeaua pe care recrutorii găsesc cel mai ușor candidați în domeniul IT, Reddit, se remarcă prin numărul de accesări (click-uri) pe fiecare job ad.

Și în acest caz, topul este condus de rețele mari, Facebook-Instagram și Google-YouTube, însă pe locurile imediat următoare sunt situate Reddit, Twitter și Snapchat. Cele mai puține click-uri, dar și vizualizări sunt înregistrate de Yahoo.

“Sunt câteva direcții către care recrutorii s-au îndreptat anul acesta. De exemplu, sunt foarte atenți la noile canale online lansate cu succes în piață. De aceea, credem că în 2020 noul trend în materie de recrutare tineri se va muta de pe Snapchat către TikTok. În același timp, am observat că tot mai mulți profesioniști HR vor să măsoare “la virgulă” fiecare acțiune din online, ceea ce e un semnal foarte promițător pentru anul viitor. Un al treilea trend este cel al economiei de timp, o nevoie tot mai stringentă, fiind rezolvabilă prin automatizare. Recrutorii își doresc să poată publica anunțuri de job plătite în mod rapid, pe mai multe canale, iar aplicanții să ajungă în ATS-ul companiei tot în mod automatizat”, afirmă Adrian Daniel Cernat, CEO & cofondator SmartDreamers.

Cifrele arată intenția recrutorilor de a se îndrepta către canale noi de comunicare dedicate Generației Z. Aceasta consideră telefonul și laptopul ca fiind parte din viața de zi cu zi, lucru care îi încurajează pe recrutori să “abordeze” potențialii candidați chiar și înainte de a intra pe piața muncii.

De cele mai multe ori, companiile utilizează ad-uri referitoare la brandul de angajator, cultura companiei și viața angajaților la birou.

SmartDreamers își va extinde lista canalelor de advertising prezente în platforma sa, care funcționează ca un centru de comandă pentru promovarea recrutării. Chiar dacă în prezent canale specifice unor regiuni ale lumii precum VK - VKontakte (în Rusia) sau WeChat (în China) sunt disponbile pentru companiile globale, în 2020 alte rețele pe care este posibilă promovarea imaginii de angajator și a joburilor disponibile vor fi activate în platforma smartdreamers.com.

Unul dintre exemple este rețeaua Xing, focusată pe Germania și Spania, competitor al cunoscutului gigant LinkedIn.

SmartDreamers este o soluţie software de Recruitment Marketing Automation utilizată de către companii enterprise sau în creștere accelerată. Branduri precum L’Oreal, Siemens, Temenos sau UiPath utilizează SmartDreamers ca un centru de comandă în recrutarea online. SmartDreamers a fost fondată în 2014, la Târgu Mureș, iar în prezent are operațiuni în Europa, Statele Unite și regiunea Asia-Pacific.