Lectură de 5 min

Ghid SEO - (II) - Cum să dezvolți o strategie de optimizare

Abonează-te pe  
O campanie de SEO de succes are nevoie de o strategie bine pusă la punct încă de la începutul implementării campaniei.
Ghid SEO - (II) - Cum să dezvolți o strategie de optimizare

Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro

Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.

Urmărește specialiștii!

O strategie de SEO include tehnici, obiective, elemente de optimizat și multe alte elemente. De aceea, dacă vrei să ai o campanie de SEO de succes care să îți claseze site-ul mai sus în rezultatele de căutare Google, trebuie să dezvolți o strategie de SEO bine gândită. Iată mai jos 8 pași pentru a dezvolta o strategie de SEO de succes.

Definirea audienței țintă

Primul scop a unei campanii de optimizare a site-ului tău este să definești piață țintă. Când spun piață țintă mă refer la categoriile de oameni care caută produsele/serviciile afacerii tale. În mod tradițional definirea pieței țintă include determinarea vârstei, sexului, locației, nevoilor. Dar când vorbim de definirea pieței țintă în SEO ne referim la determinarea cuvintelor/expresiilor cheie pe care audiența ta țintă le tastează în bara de search, ce informații relevante cu afacerea ta caută piața țintă, ce vor să găsească pe site-ul tău, ce conținut poți dezvolta pe site-ul tău pentru a veni în întâmpinarea pieței țintă.

Dezvoltarea unui conținut de calitate este esențial pentru succesul unei campanii de SEO dar și pentru a oferi informații utile pentru piața ta țintă. Spre exemplu, să zicem că ai un cabinet stomatologic. În acest caz poți dezvolta diverse articole despre serviciile tale, prezentarea unor informații despre tratamentele tale stomatologice și alte informații utile pentru pacienții potențiali.

Astfel, când posibilii pacienți intră pe site-ul tău și văd că nu vrei doar să le vinzi ci să le vii în ajutor cu informații utile și relevante, ei vor aprecia acest lucuri și vor da like, share la postarea ta plus că vei căpăta încredere în ochii lor.

Descoperă cuvintele cheie potrivite: Ideal ar fi să știi după ce cuvinte cheie te vor descoperi posibilii vizitatori de pe site/clienți. În această fază este important să faci o listă cu expresiile / cuvintele cheie potrivite după care vrei ca site-ul tău să fie descoperit. Este important ca aceste cuvinte cheie să aibă un volum de căutare ridicat și să fie reprezentative pentru afacerea ta.

Să luăm din nou exemplul în care avem un cabinet stomatologic și putem să ne axăm pe următoarele cuvinte cheie: "cabinet stomatologic". "cabinet dentar" , "medic dentist" ,"medic stomatolog" etc. Pe lângă acestea putem adaugă după cuvântul cheie numele orașului în care este afacerea noastră-ex: "cabinet stomatologic București".

Dezvoltarea listei de cuvinte cheie, următorul pas în crearea unei strategii SEO

Ok, acum ai definit care este piața ta țintă. Acum trebuie să descoperi cuvintele cheie/expresiile cheie potrivite după care clienții potențiali să descopere site-ul tău în motoarele de căutare.

Recomand să dezvolți un spreedsheet în Excel în care să adaugi toate cuvintele cheie posibile după care clienții potențiali caută produsele/serviciile tale.

Recomand, de asemenea, să cauți în Keyword Planner volumul de căutare a cuvintelor cheie descoperite. Aici vei vedea cu aproximație volumul căutărilor cuvintelor cheie.

Pe lângă lista de cuvinte cheie/expresii cheie dezvoltă o listă de cuvinte/expresii cheie cu numele brandului tău.

Descoperă oportunități

Am aflat până acum despre definirea pieței țintă și a cuvintelor/expresilor cheie potrivite. Acum este momentul să descoperim oportunități în SEO.

Aici mă refer la cuvintele cheie de tip long tail - acele expresii cheie formate din minim 3 cuvinte, cum ar fi: "cabinet stomatologic modern Timișoara". Caută cuvinte cheie/expresii cheie specifice pentru afacerea ta.

Iată 3 piloni după care poți găsi oportunități de SEO:

1. Cuvinte cheie reprezentative pentru nevoile pieței țintă - când ai identificat piața țintă ai văzut ce nevoi, dorințe au clienții potențiali. Să luăm iar exemplul cabinetului stomatologic - nevoie client - eliminare carii - expresie cheie "tratament carii cabinet stomatologic".

2. Adjective - adaugă în lista de expresii cheie adjective precum ieftin, bun, modern etc., în funcție de afacere.

3. Cuvinte cheie long tail - acele expresii cheie care au în componență minim 3 cuvinte cheie ( de exemplu: "cabinet stomatologic modern București").

De asemenea. poți căuta conținut sau informații după care să dezvolți o listă de cuvinte cheie. Spre exemplu, "cum să alegi medicul dentist potrivit" ,"cum să îți protejezi sănătatea dentară" . Chiar dacă aceste expresii cheie nu au un volum de căutare precum "cabinet stomatologic", ele atrag vizitatori interesați de acele subiecte.

Identificare concurenți mai bine poziționați

În acest pas vom vedea cum să identifici principalii competitori mai bine clasați decât tine în rezultatele de căutare. Pentru dezvoltarea strategiei de SEO este important să vezi ce poziție ocupă site-ul tău dar și câți concurenți sunt mai bine clasați.

Poate crezi că faci o căutare pe Google după cuvintele cheie dorite și te uiți unde se află site-ul tău și unde sunt concurenții tăi. Dar acesta este doar un pas mic.

Recomand să dezvolți un tabel în Excel în care să adaugi toți concurenții tăi care se clasează mai bine decât tine. Apoi pe fiecare cuvânt/expresie cheie targetată vezi pe ce poziții se clasează concurența ta.

Apoi caută expresiile cheie long tail și vezi pe ce poziție se află site-ul tău și al concurențiilor tăi.

Analiza concurenților

Ca să ai o campanie de SEO de succes trebuie să te întrebi ce face site-ul tău să fie diferit de al concurenților tăi și cum poate site-ul tău să iasă în evidență.

Este important ca în online afacerea ta să fie diferită și ușor de diferențiat și de ținut minte.

Acum că ai analizat site-ul, trebuie uiți la site-urile concurenților - ce au ei interesant, cum atrag ei vizitatori pe site, sau ce elemente diferențiatoare au ei.

După ce ai analizat factorii diferențiatori ai concurențiilor, trebuie analizezi conținutul de pe site-urile lor pentru că acesta atrage vizitatori. Analizează titlurile paginiilor, conținutul, subiectele despre care scriu, și alte elemente asemănătoare.

Acum după ce analizat conținutul de pe site-urile concurenților trebuie analizezi backlink-urile. Folosește tool-uri precum Ahrefs, CognitiveSEO, SEMRush pentru backlink-urile concurențiilor . Astfel, după ce ai descoperit de pe ce site-uri atrag concurenții link-uri, pune aceste resurse într-un spreedsheet. Îți va fi util pe viitor, când vei construi link-uri.

Analiza datelor de mai sus

În acest pas a sosit momentul să dezvoltăm strategia de SEO efectivă. După ce am identificat piața țintă, expresiile cheie, oportunitățile, concurenții, elementele de succes ale concurenților, a venit momentul să dezvoltăm strategia de SEO a site-ului/afacerii noastre.

Iată mai jos elementele de care trebuie să ții cont:

  • Cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău
  • Ce tip de conținut să dezvolți
  • Ce titluri să adaugi
  • Ce link-uri interne să dezvolți
  • Ce link-uri externe să atragi
  • Ce articole să dezvolți

Abonează-te pe  
Pe aceeasi tema: