Pe lângă aceasta, în algoritmul de căutare Google s-au introdus și feature-uri precum - voice search - prin care să realizeze căutări în funcție de ceea ce spun oamenilor diverselor device-uri.

Astfel orice persoană care deține un site web trebuie să fie la curent cu ceea ce vrea Google de la site-urile web și la trendurile SEO care au cel mai mare impact.

Pentru aceasta, am dezvoltat acest articol în care tu poți afla care sunt cele mai importante trenduri de SEO în 2019 de care să ții cont.

Trendul #1 - Featured Snippets

Dacă ne vom uita în pagina de rezultate de căutare Google, vom putea ușor observa că sunt mai multe tipuri de rezultate pe care acest motor de căutare le prezintă. Printre ele găsim anunțurile Adwords, rezultatele de căutare organice, imagini, videos și featured snippets.

Pe lângă asta mai avem - harta, knowledge graph, Google News.

Aceste featured snippets vor continua să joace un rol important în SEO în anul 2019. Ele vor satisface nevoile persoanelor care vor face o căutare în scopul de a găși răspunsuri la întrebările lor. Ele vor afișa bucăți de text de pe un site care Google consideră că va oferi răspunsul la întrebările ușerului.

Totuși, rămâne de văzut cum Google va analiza cât de credibile sunt acele pagini care au răspunsuri la întrebările persoanelor. Google deja a început să utilizeze knowledge graph pentru multe queriuri, folosind date concrete de pe Wikipedia.

SFAT PRACTIC: în 2019, va fi mult mai dificil să îți clasezi site-ul în pozitile de top a motoarelor de căutare. Pentru a-ți optimiza complet site-ul web ai nevoie de o abordare strategică și obiective clare.

Dacă vrei să îți clasezi contentul în Featured Snippets, mai ales când vrei să îl clasezi pentru căutări de tip întrebări, începe să adaugi în content întrebări + răspunsuri.

Chiar dacă competiția va deveni mai acerbă pentru primele locuri din rezultatele de căutare, ai șanse bune să îți clasezi site-ul în featured snippets dacă ai în content întrebări+răspunsuri.

Deci în 2019 trebuie să creezi content care să răspundă la întrebările posibililor vizitatori de pe site.

Trendul #2 - User Experience

De ceva vreme Google a introdus în algoritmul său de clasare a site-urilor un nou factor de clasare - experiența de utilizare care este măsurată prin timpul petrecut de oameni pe site, cât de ușor de citit este contentul, cât de rapid se încarcă un site web. De aceea user experience este un factor important de clasare a unui site în rezultatele de căutare.

Asftfel poți începe să îți optimizezi on page site-ul prin:

- optimizarea vitezei de încărcare - folosește tool-uri profesionale precum GTMetrix sau PingDom pentru a vedea cât de rapid se încarcă site-ul tău web. După care să începi să optimziezi viteză de încărcare.

- optimizarea tehnică a site-ului tău - userii devin din ce în ce mai pretențioși când vine vorba de site-urile pe care întră. De aceea trebuie să ai un site web cu cât mai puține probleme tehnice.

- mobile optimization - în mare parte trebuie să ai un site care se încarcă rapid de pe mobile, să fie responsive, cu text ușor de citit.

Trendul #3 - Optimizare content

Chiar dacă algoritmul Google devine din ce în ce mai inteligent, tot ai nevoie de un content dens pe pagină și care să acopere nu doar un cuvânt cheie, ci un subiect întreg. Astfel Google pune accent pe cât de contextual este contentul de pe site și folosește algoritmul RankBrain pentru a înțelege despre ce este vorba în content.

Sfat - asigură-te că ai pe site content dens, de calitate și unic care să acopere un subiect întreg.

Trendul #4 - Datele structurate

Cu evoluția rapidă a rezultatelor de căutare, Google accesează din ce în ce mai multe elemente de pe site. Astăzi, Google poate face crawl pe mai multe bucăți de cod pentru a putea să își dea seama despre ce este vorba într-o pagină web.

Astfel Google folosește datele structurate pentru a crea rich snippets. Acestea pot fi compuse din steluțe de recenzii, date ale eventurilor, orar.

Astfel trebuie că în 2019 să ai un content excelent și să incluzi pe site date structurate.

Trendul #5 - Google Mobile First Index

În ultimii ani, Google și-a concentrat atenția pe device-urile mobile, iar acest lucru nu este de mirare din moment ce un număr foarte mare de useri folosesc smartphone-urile pentru a face o căutare online.

De exemplu, mobile optimization a fost introdus că factor de clasare în 2016. În 2018, Google a introdus "mobile first index" - prin care indexează prima dată versiunea mobile a unui site web.

Astfel tu trebuie să îți optimizezi site-ul pentru device-uri mobile.

Trendul #6 - Backlinks

În 2019 backlinkurile vor continuă să joace un rol foarte important în strategia de SEO a unui site. Chiar recent, un inginer Google pe nume Gary Illyes a spus la o conferință că pagerank-ul încă este un factor de clasare.

Iar puterea unui site/autoritatea lui este obținută din linkuri de calitate. Astfel tu trebuie să atragi spre site-ul tău web linkuri de calitate care să crească autoritatea site-ului tău web. Poți începe să dezvolți comunicate de presă pe site-uri cu autoritate, să creezi guest posts cu un content unic.

Trendul #7 - Rankbrain

Cu acest sistem de machine learning numit Rankbrain - Google a introdus în algoritmul său inteligența artificială care este responsabilă pentru răspunsuri la ceea ce scriu oamenii în bara de search.

Între timp, Rankbrain a învățat mai multe despre comportamentul oameniilor pe site și poate să răspundă la întrebări complexe. Astfel, în 2019 ne putem aștepta că motoarele de căutare să devină mai capabile de a înțelege oamenii.

Foto - Deposit Photos