Google Adwords sau mai nou Ads este un serviciu oferit de către Google de promovare prin care plătești de fiecare dată când o persoană dă click pe anunțul tău de promovare.

În fiecare zi se fac în jur de 3 miliarde de căutări pe Google, iar afacerile se bat pentru a apărea pe prima pagină a rezultatelor de căutare fie organice, fie plătite.

Această metodă de promovare pare destul de simplă - plătești pentru că site-ul tău să apară în rezultatele de căutare.

Dacă nu ai avut experiență până acum cu această metodă de promovare atunci poate că îți pare complex, dar nu este neapărat așa. Dacă nu profiți de toate avantajele acestei platforme și de o strategie bună de promovare atunci publicitatea pe Adwords poate să devină un coșmar.

De aceea am dezvoltat acest ghid de Google Adwords pentru începători.

Google Adwords este una din cele mai complexe platforme de promovare când vine vorba de monitorizarea rezultatelor. Poți foarte ușor să pierzi sute de lei fără rezultate.

Sunt zeci de metrici de care să ții cont pentru a monitoriza succesul afacerii tale în publicitatea online printre care găsim - numărul de impresii (de câte ori a fost afișat anunțul tău), numărul de click-uri - de câte ori oamenii au dat click pe anunțul tău, rată de click (împărțirea dintre numărul de impresii și numărul de clickuri) șamd.

Dacă vrei să găsești un specialist pentru optimizarea campaniilor tale, intră pe platforma BizTool.ro, powered by start-up.ro, și te punem în legătură cu sute de specialiști.

Ce este marketingul prin Google Adwords?

În cuvinte simple, Google Adwords este o platforma de promovare online care permite afacerilor să liciteze pe cuvintele cheie dorite pentru că site-ul lor să apară în rezultatele de căutare.

Practic companiile plătesc per click pe anunțurile lor în speranța că oamenii ce efectuează o căutare să dea click pe anunțul care afișează site-ul lor.

Astfel Google face bani pe baza taxei per click.

Poți să alegi dintr-o gama variată de metode de promovare - fie pe cuvinte cheie, bannere, video, remarketing șamd.

Deci cum funcționează mai exact promovarea prin Adwords?

În primul rând trebuie să înțelegi că Google Adwords funcționează asemenea unei licitații. Tu plătești pentru că site-ul tău să se claseze cât mai bine în rezultatele de căutare, ceea ce înseamnă că este o combinație între suma maximă pe care ești dispus să o plătești X scorul de calitate, iar rezultatul este poziția site-ului în rezultatele de căutare.

Ce este scorul de calitate?

Scorul de calitate din cadrul Adwords este un factor extrem de influent în clasarea site-ului tău în rezultatele de căutare. Aceste este compus din mai multe elemente precum:

  1. Relevanța anunțului tău - cât de specific este anunțul tău pentru cei ce fac o căutare. Astfel anunțurile tale trebuie să fie cât mai specifice și să aibă cuvântul cheie principal fie în Titlu, fie în Descrieri.
  2. Rata de click așteptată - cât de motivați sunt oamenii să dea click pe anunțul tău. Astfel trebuie să dezvolți anunțuri persuasive care să îndemne persoanele ce văd ad-ul tău să dea click pe el.
  3. Experiența de utilizare pe landing page - cât de bine se simt oamenii pe pagină pe care ajung? Această trebuie să se încarce rapid, să aibă frazele/cuvintele cheie pe care licitezi incluse și să fie mobile responsive.

Cei de la AdEspresso au făcut un studiu prin care au descoperit că dacă scorul de calitate este mai mare de 7 atunci costul per click poate scădea cu până la 30%. Astfel îmbunătățirea scorului de calitate îți asigura o poziție a anunțului tău cât mai bună fără să trebuiască să plătești în plus.

Cât de potrivit este AdWords pentru afacerea ta?

Aud de multe ori persoane care spun că pentru ei Adwords nu funcționează, iar alte persoane spun că Adwords este un "aspirator de clienți".

Pentru a-ți da seama dacă Google Adwords funcționează pentru afacerea ta, trebuie să te întrebi dacă ai destul buget să investești în acest canal de promovare.

Dacă ai o suma medie de care nu te folosești și ești pregătit la început să "pierzi" un procent din această suma până îți dai seama cele mai bune strategii pentru afacerea ta prin Adwords atunci poți încerca acest canal de marketing.

Google Adwords poate funcționa pentru orice afacere atât timp cât ești pregătit să testezi diverse variații de anunțuri, cuvinte cheie, formate de anunțuri.

Tipuri de campanii disponibile în AdWords

Platforma Adwords îți oferă șansă să testezi diverse tipuri de campanii prin care să atragi clienți potențiali pe site care să cumpere de la ține.

Momentan poți să te folosești de video-uri, bannere, search, aplicații pentru a ajunge la clienții potențiali.

Campania de Search

Este cel mai popular tip de campanie prin Adwords. Anunțurile tale vor apărea când cineva tastează în bara de căutare Google un cuvânt sau o expresie cheie pe care tu licitezi.

Să zicem că ai un magazin de mobilă în București și licitezi pe cuvântul cheie "mobilă București". Ei bine de fiecare dată când cineva caută pe Google expresia "mobilă București" - anunțul tău va apărea în rezultatele de căutare. Astfel tu licitezi pe diverse cuvinte cheie care sunt relevante cu afacerea ta.

Campania de tip Display

Anunțurile de tip display au în componență bannere de diverse formate și texte adiționale prin care anunți clienții potențiali pe diverse site-uri sau chiar prin Gmail despre produsele/serviciile tale.

Aici intră și campania de remarketing prin care readuci oamenii care au fost pe site înapoi pe site-ul tău. Este o strategie bună de branding dacă folosești acest tip de campanie Display și poți atrage un număr mare de clienți potențiali pe site-ul tău.

Campania de tip Video

Acest tip de campanie îți oferă șansa să afișezi reclame pe Youtube. Știi acele reclame de 6 secunde care apar înainte de rularea unui video pe Youtube? Ei bine acele video-uri sunt reclame prin Adwords.

Cum să folosești corect Google Adwords pentru a atrage clienți

Acum că ți-ai făcut o idee despre cum funcționează reclamele Adwords poți să începi să creezi prima campanie pentru a atrage clienți.

Procesul de setare a unei campanii este destul de simplu:

  • Scrie https://ads.google.com și apasă enter.
  • După care te loghezi cu contul de Gmail și apeși pe "Începe Acum".
  • După care alegi bugetul/zi, numele campaniei, tipul campaniei.

Trebuie să fi atent când alegi audiența ta țintă. Poți alege să targetezi anunțurile tale după diverse criterii geografice, limba, device, etc.

Tipul campaniei este foarte important să fie ales cu atenție. Vrei că anunțurile tale să apară în rezultatele de căutare? Vrei că ad-urile tale să apară pe diverse site-uri? Dacă ai citit cu atenție mai sus înseamnă că știi ce tip de campanie să începi.

Sfaturi!

  • Când creezi primul tău anunț trebuie să prezinți beneficiile produsului/serviciului tău.
  • După care trebuie să îndemni oamenii care văd anunțul tău să dea click pe acesta.
  • Pe lângă asta poți spiona anunțurile concurenților tăi pentru a vedea cum prezintă ei produsele/serviciile lor.

Cum să găsești cuvintele cheie potrivite

Pentru a găși cele mai potrivite cuvinte cheie pentru afacerea ta poți să utilizezi Google Keyword Tool.

Acesta este un tool gratuit valabil în platforma Adwords prin care poți vedea volumul de căutare pentru diverse cuvinte cheie, dar și prin care poți vedea alte cuvinte cheie potrivite pentru site-ul tău.

Tipuri de cuvinte cheie

În Adwords poți folosi 4 tipuri de cuvinte cheie. Le vom lua pe rând pentru a afla caracteristicile fiecăruia.

  • Potrivirea Amplă - acest tip de potrivire permite anunțurilor tale să fie afișate când cineva scrie în bară de căutare Google cuvântul cheie pe care licitezi, dar și sinonime, plural, singular și greșeli de ortografie.
  • Potrivirea Frază - acest tip de potrivire permite anunțurilor tale să apară când cineva scrie cuvântului cheie + încă un cuvânt înainte sau după acesta chiar dacă nu licitezi pe cuvântul secundar. Ex: licitezi pe frază cheie " canapele București", iar cineva scrie în Google - "canapele noi București". Anunțul tău va apărea în Google.
  • Potrivirea Exactă - anunțul tău va fi afișat doar dacă persoană care face o căutare scrie exact cuvântul/expresia cheie pe care licitezi. Ex. [dormitor București].
  • Cuvinte cheie negative - acestea sunt cuvintele cheie care nu vrei să activeze anunțurile tale. Ajută la o rafinare mai bună a contului și anunțurilor.

Scrierea primului anunț

Acum că ai aflat cum să găsești cele mai potrivite cuvinte cheie pentru care să licitezi poți să treci la următorul pas. Dezvoltarea primului anunț.

Include în titlu cuvântul cheie principal al grupului de anunțuri, adaugă cuvântul cheie în url, prezintă în titlul 2 câteva beneficii, adaugă câteva beneficii și în prima descriere și nu uită și de CTA.

În Adwords poți adaugă 3 Titluri de câte 25 caractere principale și 2 descrieri de câte 90 caractere fiecare.

Anunțul tău trebuie să fie cât mai persuasiv și să îndemne oamenii care îl văd să dea click pe el.

Cum să crești rata de click a anunțurilor tale

După ce ai dezvoltat primul anunț Adwords, poți să îi îmbunătățești performanță folosind extensii de anunțuri.

Acestea sunt bucăți de text diverse prin care să poți GRATUIT să oferi mai multe informații către oamenii ce văd anunțurile tale. Sunt mai multe tipuri de extensii de anunțuri precum - cele de tip de adresa, de tip call în care să adaugi un număr de telefon, extensii de tip linkuri spre site, date structurate.

Toate acestea se pot adaugă gratuit și pot ajuta la creșterea ratei de click.

Concluzii

Promovarea afacerii tale prin Adwords poate să îți aducă multe beneficii printre care mai mulți clienți, vânzări noi și branding rapid. Trebuie constant să monitorizezi campania ta de PPC pentru a o îmbunătăți mereu și a atrage noi clienți pe site la costuri rezonabile. Acum că ai aflat cum să setezi prima ta campanie de PPC te invit să o iei pas cu pas pentru a atinge succesul în online.