A lucrat vreme de 15 ani în cadrul Combinatului Metalurgic Roman, într-un atelier de proiectare, până și-a dat seama că menirea sa este alta. Cu susținerea familiei, Gica Neamțu (56 de ani), a lăsat munca de la combinat în urmă și a pornit pe calea antreprenoriatului în 2014. Își cultivase pasiunea pentru gătit de ceva timp, însă abia atunci și-a făcut curaj să înceapă un nou capitol în viața sa.
”Inițial, am lansat la îndemnul tuturor prietenilor apropiați atât partea de catering cu produse tradiționale, cât și partea de conserve legume-fructe. În prezent, dat fiind faptul că cererile au devenit tot mai mari pe segmentul de conserve, am ales să ne axăm exclusiv pe acest aspect”, povestește Gica Neamțu, fondatoarea brandului Pofta Focului, denumirea sub care își comercializează bunătățurile.
În prezent, sub brandul Pofta Focului se găsesc 35 de produse, însă tanti Gica are acum disponibile doar 20 dintre acestea.
”Portofoliul nostru conține aproximativ 70 de produse cu rețete tradiționale testate și probate de-a lungul timpului, pe care le lansăm în funcție de posibilitățile de producție și cerințele din piață”, explică ea.
În luna mai a acestui an a lansat câteva produse noi și anume gama de sosuri care conține: sos barbeque, ketchup și sos pentru paste, iar toate acestea vin ca o alternativă sănătoasă, fiind fără adaosuri și aditivi.
Legume și fructe de la producători locali
”Zacusca și dulceața sunt produsele cu care am reușit să ne lansăm și care sunt în continuare cele mai căutate de clienți. Avem patru tipuri de zacuscă și anume cu hribi, cu ghebe, cu gălbiori și cu vinete, iar dulceața include o gamă mai variată, în funcție și de produsele de sezon”, spune Gica Neamțu, adaugând faptul că materia primă folosită la realizarea acestora provine din livezile din împrejurimile Iașiului, legumele din bazinul legumicol Târgu Frumos, iar ciupercile (ghebe, hribi, gălbiori) sunt achiziții de la ocolul silvic.
De altfel, faptul că achiziționează fructele și legumele pe care le folosește la produsele Pofta Focului de la furnizori locali, de încredere, este unul dintre avantajele competitive care fac din acest brand unul pe gustul consumatorilor.
”Diferențele dintre produsele Pofta Focului și cele similare, existente deja în piață, constau în faptul ca noi folosim rețete vechi, în care nu sunt incluse lucruri nesănătoase”, ține să menționeze Gica Neamțu.
Pentru ca produsele sale să ajungă la pofticioșii din toată țara, tanti Gica a semnat un parteneriat cu rețeaua Mega Image (sunt incluse în categoria premium), conservele Pofta Focului putând fi cumpărate și din magazine locale de proximitate.
Pofta care cuprinde toată lumea
”Suntem prezenți în orașe precum Iași, Constanța, Timișoara, București, Bacău, iar pe viitor ne dorim să extindem colaborarea în retail cu alte lanțuri de magazine”, adaugă Gica Neamțu.
Și în afară de prezența și în alte rețele de magazine la nivel local, planul fondatoarei Pofta Focului este de a duce produsele sale și în afara granițelor începând de anul viitor.
Momentan, până la finalul lui 2020, Gica Neamțu își dorește să dubleze capacitatea de producție prin achiziția de noi echipamente și utilaje.
”Primele produse au fost realizate în același spațiu pe care îl folosim și în prezent. În viitor ne dorim să deschidem încă o unitate de producție. Capacitatea actuală de producție este de 500 de kilograme pe zi și plănuim o creștere substanțială în următoarele luni”, declară ea.
Giga Neamțu a început business-ul Pofta Focului cu proprii bani (investiția s-a ridicat la circa 40.000 de euro), iar pe parcurs a fost nevoită să acceseze și câteva credite de nevoi personale.
Ca orice proiect nou, nici acesta nu a fost ușor de implementat, recunoaște ea. ”Am pornit în același timp atât construcția halei de producție, cât și afacerea în sine. Un moment dificil am întâmpinat atunci când, în timpul construcției halei de producție, am rămas fără fondurile necesare pentru a o finaliza în totalitate. Am reușit totuși să închidem acest aspect, iar acum funcționăm la capacitate optimă”, spune cu mândrie antreprenoarea.
Iar succesul acestei afaceri se vede și în cifre. Dacă în 2019 cifra de afaceri a fost de circa 150.000 de lei, pentru acest an Gica Neamțu este convinsă că afacerea sa va crește la 500.000 de lei. Mai ales că, Pofta Focului este unul dintre acele business-uri care nu au pus frână de la debutul pandemiei în țara noastră, ci din contră.
”Pentru anul viitor, creșterea business-ului Pofta Focului estimăm că va fi susținută de extinderea capacității de producție, concomitent cu atragerea de noi magazine în portofoliul de parteneri. Suntem prezenți acum atât în magazine fizice, cât și online, pe site-uri specializate, însă ne dorim să extindem această rețea”, povestește Gica Neamțu despre ”pofta” pe care o are pentru dezvoltarea afacerii sale în următoarele luni.