Potrivit acestui studiu, 55% din comenzile din România au fost plasate online prin intermediul unui dispozitiv mobil (telefon), depășind graficul mobile shopping din toate celelalte țări în care mai este prezent GLAMI (17 țări).
Procentajul din România este dublu comparativ cu cel din Republica Cehă, de exemplu, unde doar 24% din comenzi sunt plasate de pe mobil.
Bulgaria este următoarea țară după România în lista regiunilor geografice în care utilizatorii preferă să cumpere îmbrăcăminte și încălțăminte de pe smartphone-urile lor. 52% din comenzile înregistrate pe platforma bulgară GLAMI provin de pe dispozitive mobile inteligente.
În partea opusă a spectrului, în țările baltice există o pondere foarte mică a achizițiilor mobile - de la 15% în Estonia, la 29% în Lituania. Țările baltice au fost lansate în grupul GLAMI la începutul verii 2020.
Europa de Est, campioană la cumpărături de pe telefon
Cumpărăturile mobile din Europa Centrală și de Est au înregistrat creșteri enorme în ultimii 5 ani, situându-se în prezent la 151% în Europa de Est și 129% în Europa Centrală, potrivit datelor citate de Ecommercenews.eu.
Aceste cifre se situează la un avans semnificativ, în comparație cu America de Nord (101%) și Asia de Est (92%).
În ceea ce privește tipul de dispozitiv mobil utilizat pentru cumpărături online în Europa de Est față de Europa Centrală și de Vest, smartphone-urile sunt cele mai utilizate de cumpărătorii din Europa de Est, în timp ce tabletele și laptopurile sunt mai utilizate în celelalte zone ale continentului.
Românii, activi la cumpărături de pe telefon, dar și din social media
GLAMI a realizat recent un nou studiu, ca parte din proiectul de cercetare pe termen lung a pieței de fashion e-commerce din România, date disponibile pe www.fashion-research.ro. Rezultatele acestui studiu aduc date suplimentare relevante pentru preferințele românilor la shopping de pe telefon.
În ultimele 12 luni, 46% dintre români au făcut cumpărături pentru noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram).
La același nivel cu românii sunt cumpărătorii maghiari (46% dintre respondenții din Ungaria la studiu spun că preferă să facă cumpărături de branduri noi prin intermediul Facebook și InstaShop).
Doar 41% dintre bulgari spun că folosesc rețelele sociale pentru cumpărături de modă; și pe această temă, Cehia ocupă ultimul loc din țările GLAMI la cumpărăturile de pe rețelele sociale (doar 27% dintre cumpărători fac shopping de pe Facebook ori Instagram).