Chiar dacă previziunile pentru 2020 de Black Friday au indicat o scădere în puterea de cumpărare a consumatorilor la nivel internațional, din cauza impactului crizei economice, magazinele online de pe platforma dezvoltată la Baia Mare au înregistrat creșteri semnificative atât în ceea ce privește numărul de comenzi, cât și numărul de produse vândute, respectiv peste 42.000 de comenzi înregistrate și peste 135.000 de produse vândute.

O cifră de referință pentru comerțul online în general, dar și în particular pentru campania de anul acesta pe Gomag, este creșterea plăților cu cârdul. Peste 25% din comenzile magazinelor online au fost efectuate cu cardul, comparativ cu 15% acum 2 ani.

Pe platforma Gomag au fost activate peste 1000 de magazine noi în ultimele luni, un procent semnificativ reprezentând afaceri locale care aveau deja puncte de vânzare offline. Astfel, vânzările generate de magazinele de pe platformă pentru anul în curs au generat o creștere majoră față de anul precedent, însumând peste 500 mil lei.

”Anul 2020 a adus modificări majore în comportamentul de cumpărare, dar și schimbări considerabile la nivel de business. Ne bucurăm să raportăm un asemenea succes în campania Black Friday pentru magazinele gestionate pe platforma Gomag. Este evident interesul crescut pentru comerțul online. Noi ne angajăm să ridicăm tot mai sus ștacheta prin serviciile pe care le oferim și prin susținerea pe care o arătăm clienților noștri organizând webinarii, evenimente online, materiale suport ”, a declarat Cosmin Dărăban, CEO și cofondator Gomag.

Pentru Black Friday 2020, mai mult ca în anii precedenți, s-au observat verticale cu creșteri remarcabile pe industrii precum: Baby & Kids, Electronice, Casa și Grădina, Frumusețe, Moto. Clienții au cumpărat, în medie, câte trei produse din magazinele online, iar cea mai mare comanda finalizată a fost de 28.000 lei.

O altă cifră impresionantă pe care a raportat-o platforma de e-commerce Gomag în această ediție de Black Friday este legată de anumite magazine care au avut vânzări de 20 de ori față de o zi normală.

Gomag este o platformă e-commerce 100% românească, fondată de antreprenorii Cosmin Dărăban și Aurelian Motica. Platforma găzduiește aproximativ 1.800 de magazine online, cărora le oferă servicii pe baza unui abonament lunar, ce pornește de la 1 euro pe zi pentru afacerile aflate la început de drum, și pachete personalizate pentru business-urile cu volume mari de vânzări.

Platforma integrează programul Partener Gomag, prin care clienții primesc suport în relația cu furnizorii de servicii online (marketing, design, consultanță, hosting).