”Scopul nostru este de a oferi cele mai bune unelte pentru ca toată lumea să aibă control asupra datelor personale și să beneficieze de mai multă confidențialitate. Este foarte important pentru noi să avem încrederea consumatorilor noștri”, ne-a precizat Stephan Micklitz, director of engineering în cadrul centrului de securitate pe care Google îl operează în Munchen.
Ce noutăți aduce Google serviciilor de securitate și protecție a confidențialității
Auto-delete by default
Compania și-a propus să ușureze ștergerea datelor și să ofere mai multă libertate în controlarea conturilor.
Astfel, după ce anul trecut au introdus funcția de ștergere automată pentru Location History și activitatea pe internet și în aplicații, plus căutările vocale la intervale de 3 sau 18 luni, acum vin cu o setare automată pentru first time users (cei care folosesc pentru prima dată serviciile Google).
Începând de acum, prima dată când cineva activează Istoricul Locațiilor și ”Salvarea activității pe Web și din aplicații”, funcția de auto-ștergere va fi automat setată la 18 luni. Utilizatorii pot opta să o dezactiveze sau să o seteze pentru un interval mai mic de ștergere: 3 luni.
”Poți să alegi și varianta cu timp mai scurt sau mai lung, dar 18 luni este default. Pentru utilizatorii existenți nu vom schimba, evident, dar le vom reaminti că pot avea auto-delete și să-și șteargă datele după cât timp vor”, a precizat Stephan Micklitz.
Totodată, în cazul conturilor noi de YouTube sau cele în care utilizatorul activează pentru prima dată istoricul YouTube, funcția de auto-ștergere va fi setată automat la 36 de luni.
Acest interval a fost ales pentru ca YouTube să poate face recomandări relevante bazate pe ce a vizionat utilizatorul în trecut - de exemplu, îți va spune când apare un nou sezon dintr-un serial preferat sau când trupa favorită scoate un nou album.
Persoanele care au deja cont de YouTube pot în continuare să aleagă între 3 și 18 luni pentru opțiunea de auto-ștergere.
Pentru produse precum Gmail, Drive sau Photos, Google nu va introduce perioada de retenție a datelor, precum în cazul Search, Maps sau YouTube, întrucât scopul acestora este să stocheze conținutul personal atâta timp cât dorește utilizatorul.
New privacy checkup
Poți începe cu o sesiune de Verificare a confidențialității, în care treci în revistă setările de securitate ale contului. Poți să alegi, de exemplu, ce date sunt salvate în contul Google - precum date de localizare sau istoric al căutării.
De acum înainte, Google va oferi constant recomandări personalizate pentru a o protecție mai bună a confidențialității, precum și sfaturi utile în această zonă.
”Este un tool pe care-l pot folosi clienții noștri. Este proactiv acum, adăugăm recomandări pentru ca lumea să-și poată controla setările de confidențialitate”.
Stephan Micklitz a precizat faptul că sunt peste 200 de milioane de oameni care își verifică anual datele din zona de privacy checkup.
Google account
Va oferi acces mai ușor chiar din Search. ”Vom adăuga întrebări de tipul ”este contul meu sigur”, și te va duce în setări și în zona deverificare a securității”, a adăugat oficialul Google.
Incognito Mode
Icognito este una dintre cele mai populare măsuri de protejare a confidențialității online, încă de la lansarea Chrome în 2018. O astfel de funcție a fost introdusă în YouTube în prima parte a lui 2019, iar din toamna anului trecut a devenit disponibilă și pentru Google Maps. Când e trecut în modul Incognito, Google Maps nu salvează căutările și indicațiile de orientare.
Puteți citi aici despre update-ul făcut de Google pe segmentul de security și privacy în luna octombrie 2019.
Acum, Google oferă acces mai ușor și la Incognito Mode prin adăugarea funcției long press: la o apăsare lungă pe ecranul telefonului pe fotografia de profil în Search, Maps sau YouTube, vei porni modul incognito. ”Va fi mai ușor de accesat. În orice aplicație, pe chrome, pe YouTube sau Maps”, a spus Stephan Micklitz.
Acesta ne-a precizat că feature-ul de long press este mobil și se aplică tuturor produselor Google.
Password checkup
Va fi integrat în procesul de Verificare a securității ca să știi dacă credențialele tale au fost implicate în vreo breșă de securitate sau pe vreun site compromis. Poți face update pe parole, dacă e ceva compromis sau conturile sale sunt protejate de parole prea slabe, care pot fi sparte imediat în cazul unui atac cibernetic.
Odată cu această integrare a Verificării parolelor în contul Google și Chrome, Google va retrage extensia pentru Chrome dedicată verificării parolelor.
În multe cazuri, oamenii utilizează aceeași parolă pentru mai multe conturi. Conform unui studiu din 2019, 66% dintre locuitorii din SUA făceau acest lucru. Pentru a remedia astfel de situații, Google oferă serviciul de Verificare a parolelor, care analizează parolele salvate și spune utilizatorului care au fost compromise și îi oferă recomandări pentru a avea parole mai puternice și sigure.