Competiția are ca tematică în acest an “Conectarea cu Arcticul”. Misiunea participanților este de a găsi, cu ajutorul ideilor inovatoare și al tehnologiei, noi rute de călătorie, de a proteja animalele sălbatice, de a ajuta comunitățile indigene și de a păstra habitatele naturale din îndepărtatul Arctic.
Competiția din România este organizată de IdEA - Institutul de Excelență în Antreprenoriat (https://www.ongidea.ro/), alături de echipa care stă la baza acceleratorului pentru startup-uri Commons Accel, în perioada 5-7 noiembrie sub forma unui eveniment hibrid.
Participanții își pot înscrie proiectele până în data de 29 octombrie pe https://hackathons.cassini.eu/romania. Prezentarea acestora va avea loc în perioada 5-7 noiembrie, în cadrul evenimentului, atât live, cât și online.
Mentorii acestei ediții îi numără pe Marius Mitroi - Fondator @ Thinkstitute, Cristian Cârstoiu - Partener @ EY, Digital & Analytics, Chief Innovation Officer, Alexandru Bogdan - CEO @ Roca X, Dimitris Matsakis - Partener @ P.L.A.N. Extensive EMA, Cristina Dăianu - Partner and Head @ Dentons, Corporate Group, Ion Nedelcu - Inginer Cercetător @ Romanian Space Agency, Conf. Dr. Ing. Daniela Faur - Cercetător @ CEOSpaceTech, Vasile Crăciunescu - Cercetător @ Administrația Națională de Meteorologie și Președinte al Asociației 2 GEO-SPATIAL.org.
Competiția se desfășoară simultan în cele 10 țări înscrise în concurs: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Islanda, Italia, Letonia, România, Slovacia și Spania, urmând să dezvolte un subiect delicat, ce urmărește să rezolve problemele critice cu care se confruntă planeta noastră, societatea și industria contemporană. Primele 3 echipe câștigătoare vor primi premii în valoare totală de 4000 de euro și sute de ore de mentorat cu experți renumiți în domeniul afacerilor.
Echipele se vor confrunta cu 3 provocări care le vor testa abilitățile creative încă din prima zi, însă ei vor trebui să aleagă una singură, pe care să o dezvolte în cadrul aplicației:
- Trecere sigură pe mare: Participanții vor proiecta produse, dispozitive sau servicii care le vor putea permite portcontainerelor, navelor de croazieră și trailerelor să navigheze în siguranță pe mările nordice.
- Viața pe uscat: Participanții vor proiecta produse, dispozitive sau servicii care le vor putea permite oamenilor, plantelor și animalelor sălbatice să se adapteze mai bine la clima arctică.
- Grija pentru viața sălbatică: Participanții vor proiecta produse, dispozitive sau servicii care vor putea ajuta la protejarea biodiversității și a habitatelor naturale ale animalelor sălbatice din Arctic.
În cadrul competiției, participanții celor 10 țări vor avea șansa să beneficieze de toate resursele necesare, de informații prețioase oferite de Spațiul UE, vor avea acces la instrumente spațiale specifice și vor beneficia de instruire și asistență din partea experților internaționali, fiind încurajați să găsească cele mai bune soluții.
Folosind date și informații de pe Copernicus, semnale și date de pe Galileo și EGNOS, precum și tehnologii de conectivitate sigure, participanții își vor putea imagina soluții creative ce pot salva Arcticul și pot schimba viitorul întregii planete!
Hackathonul este deschis oricărei persoane pasionate de antreprenoriat, tehnologie și tehnologii spațiale, creativă și hotărâtă, ce dorește să câștige nu doar premii, ci și, mai ales, experiență, cu pasiune pentru dezvoltarea soluțiilor durabile, cu abilități și cunoștințe pentru a rezolva provocări globale cu un impact pozitiv. Nu este necesară experiența anterioară în domeniul #spacetech.
Program:
1 septembrie: Lansarea înscrierilor
25- 28 octombrie: evenimentul “Big Ideas Campaign”
Eveniment organizat de CASSINI Hackathon. Implică o serie de evenimente online de tip seminar, ce vor oferi consiliere din partea specialiștilor și experților internaționali. Bineînțeles, aceste seminarii sunt un bun prilej de networking de calitate, cu scopul de a cunoaște colegii din celelalte echipe și de a stimula creativitatea.
29 octombrie: Închiderea înscrierilor
5-7 noiembrie: Hackathon-ul CASSINI
Evenimentul principal! Fiecare locație va selecta o echipă câștigătoare la sfârșitul acestui weekend.
10 noiembrie: Demo Day & Ceremonia de premiere
Toți cei 10 câștigători din întreaga Europă se vor aduna pentru a-și prezenta soluțiile în fața unui juriu format din experți internaționali.
Dintre aceștia, vor fi selectați autorii celor mai bune 3 proiecte, ce vor câștiga premii în bani și sute de ore de mentorat cu experți renumiți în business, pentru a-și dezvolta în continuare aplicațiile.