Happy Tails e un business lansat în luna august care oferă un abonament sub forma unor cutii ce conțin „treats” pentru animalele de companie, adică mâncare sănătoasă și jucării. Cutiile misterioase sunt trimise lunar către proprietarii de animale de companie.

Business-ul a fost lansat de Magda Stoica și Alice Ababi, două prietene cu experiență în comunicare, business development și corporații. Noi am discutat cu ele pentru a afla detalii despre acest nou model de business în România.

De la idee la un business

Magda și-a început parcursul profesional în business development și project management în agenții de publicitate. În prezent conduce un departamnet de training pentru o corporație, iar în acest mediu a cunoscut-o pe Alice, cofondatoarea sa. Aceasta a avut la rândul ei ocazia să studieze în străinătate, mai exact în Costa Rica, iar apoi a trecut din publicitate în corporație, în domeniul financiar ca process specialist.

„Împreună am pornit Happy Tails, primul nostru proiect antreprenorial, după 7 luni de când ni s-a înfiripat ideea în minte, fără nici un fel de experiență în industria de Pets”, spune Magda Stoica.

Spun că ideea le-a venit natural, ca expresie a unei nevoi reale, pentru că au și ele animale. De altfel, pe site-ul happytails.ro echipa de fondatori e completată de echipa de animale de companie, adică de Cleo, Luna și Tombi.

„De cand am adoptat-o pe Cleo, our Head of Mess Development & Toy Durability Analyst - o adevărată o bombă de energie și dragălășenie - am pierdut mult timp prin pet-shop-uri bâjbâind după jucarii și recompense cât mai junk-free și nu am fost deloc mulțumită de calitatea lor pentru prețul pe care-l plăteam”, spune Magda Stoica.

Ea menționează că în toate magazinele găseau cam aceleași produse, iar câțelul distrugea oricum tot.

„Din vorbă în vorbă cu Alice, care e mamă a două pisici, Luna și Tombi, ne-am dat seama ca problema există și la pisici, nu doar la câini și că oferta pentru produsele destinate pisicilor e chiar mai săracă, mai ales în privința jucăriilor. Am început apoi să discutăm cu prieteni, cu oameni din industrie, cu medici veterinari și am realizat că există o oportunitate”, explică Magda.

Un research solid de piață

Pentru a lansa pe piață nu doar un alt magazin pentru animale de companie, ci un serviciu pe bază de abonament, de tip subscription box, cele două prietene au studiat piața înainte.

Au început cu un chestionar de poziționare la care au răspuns peste 700 de oameni care au animale de companie.

„Am căutat să aflăm cum se raportează oamenii la patrupezii de lângă ei, comportamente de consum, emoții, ce factori îi influențează în achiziția produselor pe care le alegi, ce fel de servicii aleg, cum se raportează la cadouri și la ideea de subscripție/abonament”, explică Magda modul în care au căutat să afle ce dorește piața.

Ulterior, au încercat să analizeze diferiți jucători din industrie, mai ales din străinătate și au ajuns la această rețetă potrivită. Așa că au lansat în august Happy Tails care oferă diferite abonamente.

În momentul de față, abonamentul pe 3 luni e 125 de lei lunar și cutia conține 6-8 produse, transportul este gratuit și două alte produse extra în a treia lună de abonament. Există abonamente de 6 și 12 luni, care pot duce costul lunar la 110 lei pentru aceste produse dedicate animalelor de companie.

Au ales acest model de business, spun ele, pentru că vor să crească treptat, dar alături de cei care înțeleg că atunci când au un animal de companie au o responsabilitate de a avea grijă toată viața.

„Iar asta înseamnă să le oferim stimulare, exercițiu și fericirea pe care o merită, zi de zi, lună de lună. Poți face asta cel mai bine atunci când petreci timp lângă animăluțul tău”, spune Magda.

Fondatoarele Happy Tails spun că nu au nimit cu pet shop-urile, dar că din experiența lor și din dorințele consumatorilor, vor o gamă mai diversificată de jucătorii la prețuri accesibile, recompense mai sănătoase care să fie potrivite și pentru probleme de sănătate sau alergii.

„Așa că ales să aducem noi aceste lucruri la un loc, prin produse diferite în fiecare lună de abonament și la un preț mai bun decât dacă ai alege produse similare din petshop”, explică Magda.

Construcția brandului și lansarea pe piață

Brandul a fost construit în aproximativ trei luni, iar investiția totală până acum a fost de 8.000 de euro din fonduri proprii. Totul a fost făcut în timpul pandemiei, deși business-ul trebuia lansat chiar din martie, dar atunci au intervenit probleme cu furnizorii, pe măsură ce Europa se închidea.

„A fost dificil să o facem pentru că majoritatea furnizorilor noștri sunt din Spania, Italia, UK, țări care au fost foarte afectate în acea perioadă. Am luat decizia să mai așteptăm pentru a ne asigura că businessul sustenabil inclusiv în timpul pandemiei”, explică Magda Stoica.

Happy Tails dorește să diversifice mereu ceea ce trimit în cutiile către proprietarii animăluțelor de companie, dar e o misiune dificilă. Spun că s-au lovit și de colaboratori neserioși, așa că e un efort pentru a diverisifica furnizorii la standardele dorite.

„Cutiile noastre conțin jucării, recompense umede/uscate cât mai sănătoase și accesorii pentru blănos sau omul de lângă el. Includem minimum 6-8 produse, depinzând de informațiile pe care le avem despre codița pentru care pregătim cutia. Cutia este personalizată pentru nevoile animaluțului de către noi, în răspunsurilor pe care le primim în formularul de comandă”, explică Magda Stoica.

Astfel, dacă simt că nu au date suficiente despre câinele sau pisica celui sau celei care a comandat, vor da un telefon pentru a afla mai multe detalii.

În cazul abonamentelor produsele se schimbă total de la o lună la alta, inclusiv jucăriile și accesoriile, dar există posibilitatea să se mai repete recompensele, dacă acestea au primit un feedback bun.

De pe 1 august, odată cu momentul lansării, cele două antreprenoare de la Happy Tails au un număr destul de bun de abonamente active, toate pe 12 luni, iar rata de conversie pentru comenzi nerecurente este de 1.7 - 2%, dar se așteaptă ca lucrurile să crească și în timpul sezonului rece.

Exemple internaționale și dorințele clienților

Dacă modelul de cutie de abonament pentru animăluțe nu a mai fost încercat în România, în străinătate modelul nu e un mister. În Statele Unite există serviciul Barkbox, iar în Canada Meawbox.

„Spre exemplu Barkbox are undeva la peste 1.500.000 vizitatori lunar, ceea ce la o rată de conversie de 1% înseamnă peste 15.000 de comenzi/lună”, spune Magda.

Chiar dacă modelul de business nu a mai fost încercat, studierea pieței înaintea lansării business-ului a dus la câteva rezultate importante pe care să se bazeze. Astfel, 83% din proprietarii de animale spun că iau în calcul calitatea produselor atunci când le aleg. Așadar, vor să fie la un preț accesibil, dar cu produse premium.

„În același timp, alegerea este mereu subiectivă, iar calitatea unui produs poate fi percepută diferit de la o persoana la alta. De cele mai multe ori acest lucru se traduce prin lista de ingrediente, mai ales în ceea ce privește recompensele. Așa că încercăm mereu să discutăm cu medici veterinari, care au o pregătire mai bună decât a noastră în a ne spune dacă produsele sunt de calitate, ceea ce ne-a ajutat mult să învățăm cum să le alegem”, spune Magda Stoica.

Dacă 2020 e unul de brand awareness și de câștigare de piață, pe viitor Happy Tails speră să se dezvolte. Momentan livrează în toată țara, dar și în UE. Deși nu caută să se extindă internațional, au clienți români din Diaspora care au apreciat modelul de business și primesc lunar cutiile Happy Tails pentru prietenii patrupezi.