Optimized este agenție de digital marketing specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Bing Ads etc) pentru ecommerce. Portofoliul agenției cuprinde magazine online, alături de care specialiștii Optimized lucrează pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS), care vor să scaleze profitabil campaniile PPC, care au obiective clare și știu că marketingul este o investiție.

Sprijinim comunitatea de antreprenori din țara noastră prin materialele pe care le realizăm pe start-up.ro precum și prin marketplace-ul de servicii BizTool.ro, unde poți să găsești consultanți și specialiști care te pot ajuta în dezvoltarea afacerii tale.

Ești consultant și vrei mai mulți clienți? Intră în comunitatea Biztool.ro, oferită de start-up.ro, aici.

Printre temele pe care le-am abodat alături de Mădălina Stănescu în cadrul webinarului BizTool.ro de pe 13 octombrie se numără:

- Elemente de bază Google Shopping Ads - Vei înțelege de ce anume ai nevoie pentru a seta prima campanie de tip Shopping.

- Prima campanie Shopping - Vei ști să creezi prima ta campanie de tip Shopping rețeaua de căutare si cum să licitezi.

- Audit sumar feed Shopping - Vei ști cum îți poți audita feed-ul de Shopping și ce elemente poți optimiza pentru a obține rezultate bune cu ajutorul anunțurilor de tip Shopping.

Puteți urmări înregistrarea webinarului BizTool.ro - cum setezi prima campanie Shopping Ads prin Google la finalul acestui articol, pentru mai multe detalii practice, sau puteți citi cele mai importante informații din workshop mai jos.

Elemente de bază Google Shopping Ads:

  • - Anunțurile de tip Shopping au în vedere cel mai puternic semnal din partea utilizatorului: INTENȚIA – sunt acele anunțuri însoțite de poza produsului, prețul lui, titlul lui. În momentul în care un utilizator intră pe Google și caută ceva, își exprimă intenția, interesul pentru produsul respectiv.
  • - Acest format nou de anunțuri răspunde nevoii utilizatorului.
  • - Pun accent pe conversii, ROAS (return on ads spent), noi clienți – pun accent pe profitabilitate.
  • - Sunt construit astfel încât să vă atingeți obiectivele comerciale pentru magazinele voastre online.
  • - Google este un CSS – anunțurile de tip Shopping pot fi făcute pe mai multe alte platforme în momentul în care creați un cont în Merchant Center.

De ce să alegem campaniile de tip Shopping?

  • - Anunțuri user-friendly, mult mai mult decât un simplu text, care răspund comportamentului de căutare și achiziție actual (căutare specifică, informații mai detaliate). Utilizatorii au nevoie de informații detaliate când sunt în căutarea unui produs.
  • - Nu mai este necesar să scriem anunțuri: doar un feed de produse în Merchant Shopping, iar restul este automatizat.
  • - Plătim doar când cineva dă click pe anunțul nostru.
  • - Măsurăm rezultatele (conversion tracking instalat corect).
  • - Ad Rank care ia în calcul CPC-ul, relevanța (cât de relevant e produsul nostru la căutarea pe care o face utilizatorul în Google) și istoricul.

Cum se văd anunțurile desktop & mobile

  • - Top: carusel cu 25 de produse
  • - Doar la căutări la care Google poate oferi produse relevante
  • - Pot apărea mai multe produse de la același retailer
  • - Desktop: coloana dreaptă (până la 9 produse)

De ce sunt importante Shopping Ads pentru retail?

  • - 47% din cumpărătorii de la nivel global folosesc Google înainte să cumpere ceva
  • - 75% din cumpărătorii de la nivel global au folosit un produs Google în ultima săptămână înainte de a achiziționa ceva și-l folosesc pentru a face cercetarea.
  • - Performanță foarte bună a campaniilor Shopping – CPC, în medie cu 30% mai mic cost decât standard search
  • - Costul per achiziție (CPA) este, de asemenea, mai mic cu 40%.

Pași pentru a crea o campanie de tip Shopping în Google Ads

  • - Ai nevoie să deschizi contul în Merchant Center
  • - Apoi urci feed-ul de produse
  • - Realizezi prima campanie de tip Shopping în Google Ads, dacă alegi să faci această campanie prin Google.

Exemplu practic minutul 13 în video.

Elemente pe care trebuie să le introduceți în feed-ul de produse: product ID, titlu, descriere, link & image link, condiții, preț, prețul de reducere, disponibilitate, codul produsului, brand.

Dacă un produs are mai multe variante de culori: în Merchant Center există posibilitatea de a adăuga un feed suplimentar în care să treceți valoarea lor adițională.

Prima campanie Shopping

Există 2 tipuri de campanii de tip Shopping:

  • - Standard: anunțuri plasate în rețeaua Search Google, focus pe performanță (mod de licitație eCPC, target ROAS), putem face ajustări (bid, negative keyworkd).
  • - Smart Shopping: recomandate mai ales dacă veniți de pe un cont cu istoric de conversie - combină datele retailerului cu semnalele Google, focus pe profitabilitate (mod de licitație: target ROAS – noi îi spunem lui Google că pentru produsele pe care le avem vrem să genereze comenzi ca să ne aducă o anumită profitabilitate), beneficiu – descoperim noi clienți (prin expunerea pe proprietățile Google – Search, Display, YouTube, Gmail).

Prima campanie de tip Shopping în Google Ads

Cum structurăm campaniile - pattern de căutare:

  • - În campaniile de tip Shopping nu avem cuvinte cheie, așa că nu putem controla termenii de căutare pe care utilizatorii dau click pe anunțurile noastre.
  • - Soluția: împărțirea campaniilor în funcție de patternul de căutare.
  • - Exemplu la minutul 20:40

ROAS = return on ad spend

  • - Obiectivul tău este un multiplicator de 5 (pentru fiecare 1 leu investit în Google Ads să generezi o comandă în valoare de 5 lei).
  • - Vei seta un target ROAS de 500%.

Cum structurăm campaniile:

  • - Obiectiv de business – dacă avem margini diferite de profitabilitate, segmentăm capaniile în funcție de acest aspect
  • - Noutăți vs. rest produse

Exemplu la minutul 28:55 în video.

Sfat pentru Black Friday: vedeți ce căutări se fac în acea perioadă și, dacă sunt termeni pe care voi îi vreți excluși din campaniile voastre de Shopping, puteți folosi Google Trends și Keyword Planner pentru a determina ce termeni să excludeți din campaniile voastre.

Urmărește ș: Webinar BizTool.ro cu Mădălina Stănescu Optimized: cum faci campanii reușite Google Ads Search pas cu pas pentru afacerea ta

Smart Shopping: asset-urile sunt importante

  • - Să mergeți dacă aveți peste 100 de conversii în ultimele 30 de zile – atunci funcționează cel mai bine.
  • - Mai putem adăuga niște informații când formatăm anunțurile: logo, 1 headline scurt, 1 headline lung, 1 descriere, 1 URL.

Cum audităm un feed Google Shopping

Pași audit sumar feed Shopping:

  • - Să evităm suspendarea contului: Google are o politică foarte strictă privind feed-ul de produse. Dacă produsele din feed încalcă regulile – prețuri incorecte, disponibilitate neactualizată, imagini neconforme cu cerințele, nu merg paginile de destinație ale produselor – produsele sunt marcate, iar dacă situația nu este remediată în decurs de 28 de zile, Merchant Center va deveni mai agresiv în marcarea produselor care nu respectă aceste aspecte.
  • - Să avem cât mai multe produse eligibile: produse respinse din cauza prețului sau a disponibilității (soluție: poți trimite produsele în Merchant Center prin API sau poți folosi un feed de produse cu regulă de actualizare de mai multe ori pe zi în care să activezi Automatic Item Updates), imagini invalide sau care lipsesc (soluție: care producătorilor sau furnizorilor imagini de bună calitate, asigură-te că link-urile imaginilor sunt valide înainte de a le încarca în feed), paginile de produse nu pot fi accesate (soluție: poți să testezi configurația actuală cu instrumentul de preluare ca Google, selectează smartphone ca tip de preluare).
  • - Cum optimizăm conținutul din feed: titlul produselor – este folosit pentru a face matching cu căutările, deci trebuie optimizat și el. Este afișat în anunț, deci are impact asupra ratelor de click și de conversie.

Shopping Season. Ce facem în perioada campaniilor de sărbători

  • - Evitați limitarea bugetelor în campanii – să le ajustați dinainte.
  • - Evitați schimbarea strategiei de licitație cu câteva zile înainte de Black Friday sau Crăciun – sunt necesare câteva zile ca sistemul să învețe și rătăm potențialul.
  • - Folosiți Seasonality Adjustment – o funcție în Google Ads/Bid Strategies