Cele mai importante informații și articole publicate pe start-up.ro săptămâna aceasta

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 15 al acestui rezumat săptămânal.

PayPoint România și direcțiile pe piața bancară în 2025

PayPoint România îşi consolidează poziţia pe piaţa serviciilor bancare și anunță direcțiile strategice pentru 2025. Pilonii strategiei pentru anul în curs se concentrează pe extinderea rețelei de POS-uri și lansarea de soluţii, servicii şi produse care consolidează poziția companiei pe piața serviciilor bancare, cu beneficii atât pentru comercianţii parteneri, cât şi pentru utilizatorii finali.

„Ne dorim să avem cu toţi comercianţii parteneri colaborări de durată reciproc-avantajoase, iar pentru asta facem eforturi să venim mereu cu beneficii relevante pentru ei. De exemplu, avem şi dezvoltăm în continuare colaborări prin care oferim partenerilor eligibili soluţii financiare precum credite avantajoase sau business card-uri dedicate. În plus, în planurile pentru acest an sunt incluse multe alte proiecte ambiţioase care ne vor permite să ne consolidăm poziţia atât pe piaţa de retail, în general, cât şi pe cea a serviciilor bancare, în particular”, a declarat Utku Ogrendil, CEO PayPoint România şi 24pay.

Prezente în România încă din 2008, serviciile PayPoint sunt disponibile la nivel naţional într-o reţea de peste 25.000 de puncte de plată, în care consumatorii pot efectua o gamă variată de plăţi recurente.

Creștere pentru Senneville, business antreprenorial lansat în Timișoara care produce prăjituri

Producătorul de prăjituri Senneville, business antreprenorial lansat în Timișoara, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 5,1 milioane de euro, în creștere cu 38% față de nivelul din 2023. Creșterea business-ului de anul trecut a fost generată în principal de extinderea companiei Senneville în rețelele de magazine la nivel național.

Compania Senneville a investit peste 2 milioane de euro în business în ultimii trei ani și are în prezent 70 de angajați. În evoluția companiei din 2024 s-a remarcat sedimentarea relațiilor comerciale cu partenerii din retail alături de care Senneville a diversificat gama de produse prezente la raft.

De altfel, divizia de retail a companiei Senneville, spre care s-au îndreptat eforturile de dezvoltare pe parcursul anului trecut, a înregistrat o creștere cu 70% a cifrei de afaceri comparativ cu 2023, la 4,3 milioane de euro.

“Principala direcție de dezvoltare a companiei Senneville a fost în 2024 bazată pe strategia de consolidare a parteneriatelor din retail. Mizăm în continuare pe extinderea relațiilor comerciale cu segmentele B2B naționale şi internaționale, iar anul acesta vom anunța investiții noi în două fabrici: o unitate producție pentru produse refrigerate, cu produse ambalate în atmosferă controlată și a doua fabrică specializată în produse congelate, cu produse diverse, de la felii individuale la torturi și clătite”, a declarat David Alb, CEO Senneville.

OMRO IFN, companie de microcreditare și soluții tehnologice moderne, emisiuni pe Bursă

OMRO IFN, parte din grupul Filbo, alături de Filbo Pay S.A. și EasyBill Digital SRL, companie românească specializată în servicii de microcreditare și soluții tehnologice moderne special concepute pentru micii antreprenori, a listat cea de-a treia emisiune de obligațiuni corporative, negarantate, subordonate, în valoare de 1.567.000 euro, cu scadență în 2029, pe Bursa de Valori București.

Obligațiunile OMRO29E au valoare nominală de 100 euro per obligațiune și dobândă anuală fixă de 10,5%. Prima emisiune, cu simbolul bursier OMRO25E și o valoare totală de 2 milioane de

euro, a fost listată în 2020 și a ajuns la maturitate anul acesta. Cea de-a doua emisiune, identificabilă sub simbolul OMRO26, însumează 10 milioane de lei și are scadența în 2027.

”Începutul de an pe piața de capital arată foarte promițător, cu tot mai multe listări de obligațiuni ale companiilor românești din diverse sectoare de activitate. OMRO IFN revine la bursă cu cea de-a treia emisiune de obligațiuni, propunându-și să sporească accesul la finanțare pentru micii antreprenori. Acest scop se traduce în efecte pozitive pentru economia locală, prin dezvoltarea alternativelor în domeniului creditării în România, pe de-o parte, precum și a activității antreprenorilor care beneficiază de finanțare, pe de altă parte”, a declarat Radu Hanga, Președinte Bursa de Valori București.

Principal33, companie de dezvoltare software din România, venituri de 20,3 milioane de euro în 2024

Principal33, o companie europeană de dezvoltare de software fondată în România, a încheiat anul 2024 cu un venit de 20,3 milioane de euro generat de operațiunile sale din țară. Compania activează în trei birouri din România – Cluj-Napoca, Brașov și Târgu Mureș și furnizează servicii clienților din Germania, Spania și Irlanda.

Compania are peste 250 de profesioniști IT în Europa, iar România reprezintă o mare parte a acestora și găzduiește 75% din angajații Principal33.

Axată cu precădere pe dezvoltarea de software cu tehnologii precum .Net, React, Salesforce, SAP, AWS, Azure care sprijină companiile Fortune 500, Principal33 își propune să își extindă operațiunile în România și, de asemenea, să înființeze un nou sediu în Germania, pe parcursul anului 2025.

Înscrieri la un program de educație în securitate cibernetică pentru liceeni și studenți

UNbreakable România, cel mai mare program de educație în securitate cibernetică pentru liceeni și studenți, anunță deschiderea înscrierilor pentru cea de-a opta ediție. Programul ajută tinerii să-și dezvolte abilități în securitate cibernetică și să-și construiască o carieră solidă în domeniu.

La UNbreakable România, participanții pot avea acces direct la companii care caută talente pentru joburi sau internshipuri și pot beneficia de oportunități de colaborare cu specialiști. Cei mai buni vor câștiga și premii în valoare de peste 8.000 de euro.

Pentru 2025, programul UNbreakable își propune să atragă aproape 2.000 de participanți și să le ofere oportunități de conectare cu mediul de business din România, activ în domeniul securității cibernetice, facilitând astfel integrarea acestora în piața muncii.

Un prim pas în acest sens este organizarea unei serii de competiții de pregătire la nivel local, de tip Capture the Flag (CTF), în marile orașe ale țării, desfășurate până la prima competiție oficială din program. Aceste evenimente, ce vor avea loc în premieră, vor aduce experiența UNbreakable mai aproape de participanți, vor facilita conexiuni cu partenerii locali și vor oferi tinerilor șansa de a explora aspectele practice ale securității cibernetice.

Novakid.ro: școala online de engleză creștere cu 26% a veniturilor în 2024

Novakid - școala online de engleză ca a doua limbă (ESL) pentru copii, a înregistrat o creștere de 23,5% la capitolul studenți noi (comparativ cu anul precedent), 36.226 dintre cursanți fiind români.

Compania a avut parte, de asemenea, de o creștere de 26% a veniturilor (comparativ cu anul precedent) și a achiziționat Lingumi, o platformă bazată pe inteligență artificială (AI), concepută pentru a face învățarea limbii engleze accesibilă și captivantă.

Odată cu această achiziție, Novakid a ajuns la un public mai tânăr și și-a consolidat poziția în domeniul educației preșcolare. Astfel, 1,3% dintre elevi au făcut parte din categoria 0-3 ani, 22,9% din intervalul 4-5 ani, 50,9% din cel 6-9 ani, 21,6% din cel 10-12 ani, iar 3,3% din segmentul de peste 12 ani.

„Creșterea pe piața din România a fost incredibilă, dar ceea ce iese în evidență este loialitatea clienților noștri. Odată ce familiile își încep călătoria de învățare cu Novakid, ele rămân alături de noi”, a declarat Alvina Rusu, coordonator de echipă în România. „Am observat una dintre cele mai mari ponderi în cazul familiilor care optează pentru lecții pe termen mai lung în toate regiunile, cu 79% dintre clienți alegând abonamente pentru 6-12 luni. Reflectă încrederea pe care părinții români o au în platforma noastră, văzând progrese reale și pasiune venită din partea copiilor”.

iBanFirst, servicii de plăți internaționale pentru companii - creștere de 75% a volumului tranzacțiilor internaționale în 2024

iBanFirst, un furnizor de servicii de schimb valutar și plăți internaționale pentru companii, prezent în 10 țări europene, a înregistrat rezultate solide în România în 2024, pe fondul creșterii interesului pentru soluții digitale în rândul firmelor de import-export.

Biroul din București a raportat un volum de tranzacții internaționale de 1,38 miliarde de euro, cu 75% mai mult față de anul precedent. În același timp, plățile internaționale prin platformă au crescut cu 42%, iar tranzacțiile de schimb valutar cu 57%.

"Creșterea noastră excepțională în România din ultimul an a depășit cu mult așteptările", declară Alin Latu, Country Manager iBanFirst România și Ungaria „România este una dintre cele mai dinamice piețele ale iBanFirst în ceea ce privește indicatorii cheie. Acest lucru demonstrează că firmele locale prețuiesc abordarea noastră care îmbină tehnologia cu expertiza locală. Rămânem dedicați în a susține IMM-urile românești să se dezvolte pe plan internațional, oferindu-le instrumentele financiare și consilierea personalizată de care au nevoie”.

iBanFirst revoluționează tranzacțiile financiare pentru IMM-uri combinând tehnologia cu expertiza locală. Platforma sa digitală permite întreprinderilor să efectueze tranzacții internaționale instantaneu în peste 30 de valute, cu costuri reduse și monitorizare în timp real.

În 2024, iBanFirst România a atras peste 300 de clienți noi, extinzându-și portofoliul cu 47% și ajungând la peste 500 de companii. Noile parteneriate au generat 2,18 milioane de euro în venituri recurente anuale.

Noul Director General al Romanian Software

Romanian Software, liderul pieței din România în soluții software pentru salarizare și resurse umane, anunță numirea lui Ciprian Chiorean în funcția de Director General. Această numire vine în urma integrării companiei în SD Worx, principalul partener european de soluții HR și salarizare.

Ciprian Chiorean are peste 20 de ani de experiență în gestionarea și implementarea proiectelor complexe de transformare a proceselor și tehnologiilor în companii multinaționale globale, cu un accent deosebit pe domeniul resurselor umane. Acesta a coordonat și implementat inițiative de transformare a afacerilor în Europa și Asia.

„Preluarea conducerii Romanian Software într-un moment strategic, marcat de integrarea noastră în SD Worx, reprezintă o oportunitate unică. Cu o expertiză solidă în managementul schimbării și transformarea proceselor HR, obiectivul meu este să sprijin această evoluție, punând accent pe inovație, tehnologie și grijă față de oameni. Alături de SD Worx, ne angajăm să redefinim modul în care companiile din România își gestionează resursele umane, oferind soluții software și servicii eficiente, adaptate unui mediu aflat în continuă schimbare. Suntem pregătiți să consolidăm poziția Romanian Software ca partener de încredere pentru afaceri de orice dimensiune”, declară Ciprian Chiorean.

Romanian Software este acum parte integrantă a SD Worx, un partener european în plină expansiune, cu prezență în 26 de țări și soluții de HR și salarizare în peste 150 de țări, ceea ce înseamnă că acum compania va accelera procesul de dezvoltare. Aceasta deschide noi oportunități pentru clienți, care vor avea acces la software avansat, servicii internaționale și o rețea extinsă de profesioniști din întreaga Europă.