Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 10 și 15 februarie 2025
- Loopple AI e soluția românească care creează site-uri cu AI în câteva secunde. 10.000 de utilizatori în primele 3 luni de activitate
- Vânzările de tablete au crescut în 2024: Apple este în continuare lider
- Google Pixel 9a: Preț și data lansării în Europa
- Morphosis Capital lansează Fondul II. Buget de 100 mil. euro pentru investiții
- Underline Ventures investește într-un startup de automatizarea depozitelor din California cu fondatori bulgari
- Analfabetismul funcțional e o problemă de securitate națională și economică
- Primul telefon la 8 ani: ce fac părinții pentru siguranța online a copiilor lor
- Tehnologia, Azi: 30 ianuarie. Cele mai bune telefoane lansate la început de an
- Trencadis anticipează o "avalanșă" de proiecte PNRR cu termene de execuție scurte. Schimbări în acționariatul companiei
- REVIEW Avowed - noul RPG de la Obsidian cu o surpriză românească
- Review Poco X7 Pro: Un telefon de buget, dar care vrea mai mult
- 7 podcast-uri pe care orice antreprenor trebuie să le asculte
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 18 al acestui rezumat săptămânal.
PwC: Piața de M&A din România ar putea ajunge la 7 miliarde euro în 2025
Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat anul trecut 239 de tranzacții anunțate, cu o valoare totală estimată de 5,9 miliarde euro, potrivit unei analize realizate de PwC România care a fost prezentată în cadrul Conferinței Anuale M&A. Comparativ cu anul 2023, piața de M&A a înregistrat o creștere de 12%, cele mai dinamice sectoare fiind imobiliarele, serviciile financiare și energia.
Din cele 239 de tranzacții anunțate anul trecut, au fost încheiate efectiv 175 de tranzacții, în valoare de 3.7 miliarde euro, cu 3% peste nivelul anului 2023.
”Ne bazăm previziunile pe lucrurile care se întâmplă în piață: un megadeal care ar putea fi semnat anul acesta, alte tranzacții semnificative anunțate la început de an în industrie, logistică și retail. Piața de tranzacții din România este corelată cu evoluția produsului intern brut real și, luând în calcul ipotezele date de Comisia Națională de Prognoză, care estimează o creștere a PIB-ului de 2.5% în acest an”, a declarat George Ureche, Partener Tranzactii, PwC România.
Anul trecut, 85% dintre tranzacții au fost sub 40 milioane de euro, 10% au avut valori cuprinse între 40 și 100 milioane de euro, și doar 5% au depășit valoarea de 100 milioane euro.
Bolt introduce beneficii Bolt Food în abonamentul lunar Bolt Plus
Bolt extinde serviciile abonamentului lunar Bolt Plus pentru a include beneficii Bolt Food, precum livrare gratuită. Acum, pe lângă avantajele pentru cursele de transport la cerere, membrii Bolt Plus vor economisi bani și atunci când comandă mâncare prin aplicația Bolt Food cu livrare gratuită.
De asemenea, utilizatorii Bolt Plus primesc 15% cashback la cursele spre aeroport, cursele programate și cursele premium și 10% cashback la toate categoriile de curse. Sumele pot fi recuperate automat la următoarea comandă Bolt Food sau utilizatorul are opțiunea de a alege o metodă de plată alternativă și de a colecta astfel cashback-ul.
Dacă este colectat, cashback-ul poate fi utilizat pentru toate celelalte servicii Bolt. În plus, membrii beneficiază de trei anulări gratuite pe lună, având flexibilitatea de a renunța la cursă dacă așteptarea devine prea lungă.
Noii membri Bolt Plus vor primi prima lună gratuit; ulterior, abonamentul lunar îi va costa pe utilizatorii aplicației 29.99 RON.
40% din totalul joburilor postate anul acesta au avut salariul afișat în anunțul de angajare
Cu mai puțin de un an și jumătate înainte ca piața salariilor să devină în mod oficial transparentizată, angajatorii încep să se pregătească pentru momentul în care toate job-urile vor avea salariul specificat în anunțul de angajare.
Începând cu luna ianuarie, din cele 31.000 de poziții postate de angajatori pe eJobs.ro, 40% au avut salariul menționat în anunțul de angajare. Peste 12.000 au avut salariul afișat, 88% dintre acestea au fost postate de angajatorii din România, 6.5% de cei din afara țării, iar 5.2% aparțin joburilor remote.
„Până la mijlocul anului 2026, toate grilele salariale va trebui să fie publice, potrivit directivei Comisiei Europene. În plus, angajații vor avea posibilitatea să obțină informații și despre veniturile colegilor lor. 2025, până la acest moment, cel puțin, este primul an în care vedem că s-a depășit pragul de 35% în ceea ce privește procentul joburilor cu salariul specificat în anunțul de angajare”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, o platformă de recrutare online din România.
Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, pentru aceste domenii, mediile salariale nete la nivel național variază între 3.650 și 5.000 de lei, astfel: angajații din servicii câștigă în medie, 4.000 de lei pe lună, cei din retail 3.650, în timp ce în transport, turism, call-center / BPO media netă la nivel național este de 4.000 de lei. 5.000 de lei este salariul mediu net pentru angajații din construcții.
BCR extinde ecosistemul George printr-un parteneriat cu EasyBill
Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George către produse bancare și non-bancare, printr-un parteneriat cu EasyBill - parte a grupului Filbo, una dintre principalele platforme online de facturare electronică și management al afacerilor din România.
Astfel, antreprenorii și microîntreprinderile pot accesa direct din George o soluție completă pentru emiterea, livrarea și încasarea facturilor, care îi ajută să administreze mai simplu relația cu clienții și furnizorii, să gestioneze stocurile și să aibă vizibilitate completă asupra fluxului de numerar prin rapoarte specifice.
Antreprenorii care au cont George pentru afacerea beneficiază de un avantaj exclusiv, cu un an de utilizare gratuită a abonamentului Smart EasyBill, perioadă care este urmată de un discount permanent de 20% față de prețul de listă al abonamentului, pe întreaga durată a contractului.
EasyBill oferă o soluție integrală pentru orice tip de afacere, permițând emiterea, livrarea și încasarea facturilor, avizelor, proformelor și chitanțelor, precum și gestionarea contabilă eficientă. De asemenea, integrarea cu ANAF prin e-Factura oferă utilizatorilor posibilitatea de a trimite facturile automat sau manual, conform cerințelor legislative în vigoare.
Pachete speciale Easy Bill:
- Smart EasyBill. Abonament pentru un utilizator, cu număr nelimitat de clienți și trei facturi lunare gratuite. Asigură integrare cu sistemul e-Factura și posibilitate de stocare a documentelor până la 1GB. În plus, oferă posibilitatea integrării cu softuri de contabilitate, plăți prin Open Banking, notificări automate prin email și SMS, dar și un nivel de securitate avansat.
- Esențial EasyBill. Complet gratuit, pentru un utilizator, cu număr nelimitat de clienți și trei facturi lunare gratuite. Asigură integrare cu sistemul e-Factura și posibilitate de stocare a documentelor până la 1GB.
- Complet EasyBill. Soluția all-in-one pentru companii, include gestionarea mai multor firme, facturi recurente, plăți rapide și acceptarea plăților prin card, plus 10GB spațiu de stocare a documentelor și suport telefonic pentru clienți.
Decalex Digital își extinde serviciile în UK și deschide primul birou la Londra
Decalex Digital, prima companie românească specializată în servicii cybersecurity, GDPR și conformare digitală, fondată în anul 2013 de trei tineri antreprenori români, se extinde în Europa, primul birou din afara României fiind inaugurat la Londra.
Securitatea cibernetică nu este doar o problemă IT, strict tehnică, ci trebuie să devină parte intrinsecă din strategie de business a oricărei companii și chiar mai mult, insăși strategia de supraviețuire a companiei. Cele mai recente studii arată că 88% dintre companiile prezente în S&P 500 nu au expertiza internă pentru a gestiona riscurile cibernetice.
De asemenea, timpul mediu de recuperare a companiilor mici/medii de pe urma unui incident grav de securitate este de 7.3 luni, adică foarte mare în actualele condiții de competitivitate pe plan Global.
“Piața din UK este o una extrem de matură din perspectiva serviciilor de consultanță, dar avantajul nostru competititv în această piață este tipul de soluții de conformitatate implementată strategic pentru susținerea obiectivelor de business ale organizațiilor. Ne dorim ca în următorii ani să dezvoltăm subsidiara din Londra și să ne poziționăm pe piața locală ca un partener de business valoros pentru creșterea companiilor”, a subliniat Cristiana Deca, CEO&Cofondator Decalex Digital.
SafeFleet raportează o cifră de afaceri de 25.5 milioane de lei în 2024
SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, încheie anul 2024 cu rezultate financiare solide, extindere internațională și inovații tehnologice care consolidează poziția companiei pe piață cu o creștere a cifrei de afaceri de 6% față de anul precedent, până la 25.5 milioane de lei.
SafeFleet monitorizează în prezent peste 110.000 de vehicule la nivel global, înregistrând o creștere de 10% față de anul anterior. Compania și-a consolidat poziția pe piața din România și, în același timp, și-a extins operațiunile în Italia, Polonia, Macedonia și Ungaria.
Portofoliul de clienți al SafeFleet acoperă o gamă diversificată de industrii, precum transportul internațional și intern, care generează aproximativ 50% din activitate, urmat de distribuție (22%), servicii (16%) și domenii precum agricultura și construcțiile (12%).
Printre realizările majore se numără interfațarea API cu platforme ERP și logistice, integrarea E-Transport, preluarea automată a datelor din tahograf, implementarea echipamentelor 4G pentru o conectivitate îmbunătățită și dezvoltarea soluțiilor avansate de monitorizare, precum sisteme cu camere video, încuietori inteligente pentru semiremorci și bușoane inteligente pentru camioane.
„Creșterea SafeFleet în 2024 confirmă direcția noastră strategică și nevoia pieței pentru soluții de monitorizare avansate și personalizate. În perioada următoare, ne propunem să continuăm expansiunea și să inovăm în domeniu, oferind tehnologii de ultimă generație pentru optimizarea operațiunilor de transport”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet.
Woot.ro încheie anul 2024 cu o cifră de afaceri de 13 milioane de lei
Woot.ro, cel mai avansat marketplace de curieri din România, a trecut în 2024 printr-o transformare majoră. Astfel, Woot.ro a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de peste 13 milioane de lei, în creștere cu 7,5% față de anul precedent, și un nivel al EBITDA de 1,6 milioane lei - un plus de 30%, care dovedește consolidarea și eficientizarea operațiunilor derulate.
Segmentul de clienți persoane fizice reprezintă o parte importantă din portofoliul Woot, acesta înregistrând anul trecut o evoluție de 15%. Un alt segment care a depășit așteptările este cel al persoanelor juridice, cu un plus de 11% în 2024.
Portofoliul Woot cuprinde o gamă amplă de clienți, dezvoltată în cei 7 ani de activitate, de la cei care expediază o comandă pe lună, până la cei care depășesc 10.000 de expedieri lunar, platforma adaptându-se nevoilor fiecăruia.
Privind spre 2025, Woot.ro estimează o creștere organică de 15% pentru segmentul B2B și de 50% pentru clienții persoane fizice – o tendință în creștere la nivelul întregii piețe.
De asemenea, compania anticipează o creștere de 30% a volumului de colete livrate, în contextul unei piețe de curierat care este estimată să crească cu aproximativ 11%.
Pentru Woot, anul 2024 a fost marcat de lansarea unor produse și servicii esențiale, ca răspuns la nevoile clienților. La finalul anului precedent, compania a lansat WootSHOP, magazin online dedicat antreprenorilor, pentru achiziționarea de consumabile necesare expedierilor, direct din platformă.
Stay Fit Gym inaugurează cea mai mare locație din rețea, Stay Fit Ghencea
Stay Fit Gym, rețeaua de fitness cu cea mai mare acoperire la nivel de orașe din România, anunță deschiderea celui de-al 50-lea centru, Stay Fit Gym Ghencea, începând cu data de 15 februarie 2025, marcând astfel o bornă semnificativă în expansiunea sa națională.
„În cei peste trei ani de la intrarea fondului de private equity Morphosis Capital în acționariatul Stay Fit Gym, am deschis 43 de centre de fitness în urma unor investiții totale de peste 130 de milioane de lei. Iar planurile noastre de creștere rămân ambițioase, având deja contracte semnate pe termen lung pentru locații care vor fi inaugurate atât anul acesta, cât și în următorii doi ani”, a declarat Alexandru Lascăr, cofondator și CEO al Stay Fit Gym.
Noul club se află în centrul a două cartiere mari din București - Ghencea și Drumul Taberei, zone unde locuiesc aproape 500.000 de oameni. Noua locație se întinde pe o suprafață de 2.000 mp, devenind cel mai mare centru al Stay Fit Gym. Investiția totală în acest centru se ridică la aproximativ 5 milioane de lei, fiind cea mai mare sumă investită până acum de companie în deschiderea unui club.
În prezent, Stay Fit Gym operează 50 de centre de fitness în 22 de orașe din România, având peste 50.000 de membri activi. Compania vizează să ajungă la 100 de centre de fitness la finalul anului 2027.