Chiar dacă anul trecut a fost unul plin de incertitudini, ele nu s-au resimțit pentru piața de investiții. După o perioadă scurtă de inactivitate la începutul pandemiei (martie/aprilie), fondurile de investiții și investitorii au început să direcționeze tot mai mult capital către zona de startup-uri.
Conform raportului, au avut loc 58 de investiții în valoare de €30,39 milioane, acestea reprezentând o creștere de 6% a volumul de investiții și de 51% a numărului de tranzacții față de 2019.
Numărul de startup-uri care au primit o investiție pentru prima dată s-a dublat în 2020 față de 2019, de la 18 la 39, iar suma totală a crescut de la €5.65 milioane la €13.92 milioane. Valoarea medie a unei investiții primite de un startup aflat la început de drum a crescut la €357.000, o creștere de 12% față de 2019.
Bogdan Iordache, fondator al How to Web, menționează că “Antreprenorii care își lansează acum un startup au mult mai multe șanse de a fi finanțați datorită capitalului local. Traiectoria UiPath, profesionalizarea grupurilor de angel investors precum TechAngels si TAN, precum și apariția platformelor de equity crowdfunding precum Seedblink au crescut încrederea și interesul investitorilor locali. În 2020, investitorii locali au participat la toate rundele de investiții, crescand valoarea totală investită cu 50% față de 2019.
O parte dintre startup-urile locale, precum TypingDNA, Deepstash sau Soleadify, au reușit să atragă și capital internațional, un element de validare important al investițiilor locale.”
Mai multe informații despre peisajul investițiilor și evoluția pieței de startup-uri, precum numărul sau volumul de capital investit, evoluția investițiilor de tip pre-seed, seed sau Series A, sunt disponibile în materialul Romanian Venture Report 2020, accesibil gratuit pe www.howtoweb.co.
How to Web este una dintre primele și cele cele mai importante conferințe de tehnologie și inovație din Europa. Lansată în 2010, How to Web a contribuit la adoptarea startup culture în România și CEE.
How to Web susține startup-urile și companiile de tehnologie, ajutându-i să-și consolideze echipa, să își îmbunătățească produsele digitale și să dezvolte strategii de creștere. Prin programele sale online, How to Web conectează antreprenorii și profesioniștii locali cu experți care au contribuit la inovarea unor afaceri internaționale, investitorii, precum și diferite oportunități de dezvoltare.