Huawei a avut un an bun atât în România cât și la nivel global, în ciuda restricțiilor impuse de Trump care au rezultat în imposibilitatea Huawei de a se folosi de Google Play Services. Astfel, în 2019, Huawei a livrat la nivel global peste 240 de milioane de smartphone-uri, fiind a doua cea mai mare companie pe această piață, după Samsung și înaintea Apple. Și pe alte sectoare Huawei a avut creșteri semnificative, livrând peste 1,9 milioane de PC-uri (+214%), peste 10 milioane de tablete (+10%), 14,6 milioane de device-uri purtabile (+272%). 6,1 milioane de device-uri audio smart (+260%) și peste 8 milioane de echipamente ce țin de rețelistică (+400%).
Și pe piața locală lucrurile au stat bine. În România mai mult de 11,5 milioane de persoane folosesc tehnologii Huawei pentru a se conecta la Internet. Pe piață, în folosire, există 3,8 milioane de smartphone-uri Huawei active, iar 1,1 milioane de români folosesc deja AppGallery, magazinul de aplicații proprietar al Huawei, efectuând peste 7 milioane de descărcări din respectivul magazin numai în ultimele F3 luni.
Atât Huawei România, cât și filialele din alte state, lucrează intens la dezvoltarea HMS, adică Huawei Mobile Services, o platformă de SDK și API care să le permită dezvoltatorilor de aplicații de oriunde să își aducă produsele în AppGallery fără probleme, fără a mai depinde de serviciile Google.
Huawei Mate 30 Pro este primul smartphone Huawei fără Google Play Services lansat în Europa și în România. Acesta a atras și atenția românilor, peste 700 de persoane precomandând smartphone-ul în România.
Cele mai folosite aplicații românești, în Huawei AppGallery
Potrivit lui Ciprian Mirea, Head of Trade Marketing & Ecosystem Business Development Lead Huawei România, echipa locală a făcut eforturi considerabile pentru a aduce cele mai folosite aplicații românești în appstore-ul Huawei. Până acum, au fost adăugate peste 40 din cele mai populare 80 aplicații românești.
Printre acestea se numără aplicațiile de banking Banca Transilvania și BCR (urmează foarte curând și aplicația ING și au fost confirmate și aplicațiile BRD și Raiffeisen Bank), aplicațiile de entertainment și news ale ProTV, Cinemagia, AntennaPlay, BIziday, Ziare.com, Orange TV Go și Telekom TV, aplicațiie de shopping Okazii, La Jumate, Elefant.ro, HomeZZ, Cel.ro, CarZZ, VirtualCards și Bringo Delivery (există discuții pozitive și cu eMAG, dar lucrurile durează un pic mai mult), dar și aplicații utilitare precum BitDefender, eJobs, World Class, Star Taxi, Best Jobs, 7 Card, Telekom Account, Orange My Account, Orange Cloud, My Vodafone.
Compania face eforturi la nivel global pentru a aduce toate cele mai importante aplicații sau pentru a oferi alternative. Deocamdată, cele mai mari probleme le aduc aplicațiile bazate pe serviciul Google Maps (cum ar fi Bolt, Uber, Lime etc.), dar Mirea consideră că problemele se vor rezolva prin implementarea unor soluții proprii sau ale partenerilor până la finalul acestui an.
Revenind la aplicațiile locale, Huawei are o strategie bine pusă la punct pentru a atrage dezvoltatorii. Mai exact, primul an este 100% gratuit pentru cei ce vor să-și încarce aplicațiile în AppGallery, spre deosebire de alte platforme unde există comisioane mari, de 30%.
Procesul este unul securizat și simplu. La eveniment au fost prezenți Mihai Barbu, Aplication Development Manager ProTV, dar și Alexandru Iosef, Business Development Manager iMedia Plus Group, care au detaliat procesul de a-și înrola aplicațiile pe Huawei AppGallery. Ambii au descris o experiență fără cusur și rapidă. Decizia de a înscrie aplicațiile ProTV și Cinemagia în magazinul de aplicații al Huawei a venit ca urmare a unui număr mare de utilizatori de smartphone-uri Huawei care accesează serviciile celor două companii.
Astfel am aflat că ”aproape 30% din utilizatorii aplicațiilor ProTV sunt utilizatori de smartphone-uri Huawei”, potrivit lui Barbu.
Huawei Smart TV în România și creșterea ecosistemului
Huawei România va continua în forță acest an. Urmează o serie de lansări importante în perioada următoare (pe care noi le vom urmări cu interes la MWC și nu numai), iar compania vrea să aducă pe piață noi produse.
Ciprian Mirea a declarat că există un focus puternic pe creșterea ecosistemului de aplicații, dar și pe creșterea ecosistemului de produse fizice. După ce anul trecut am văzut primele laptopuri Huawei pe piața din România, anul acesta vom vedea și primele Smart TV-uri Huawei. Acestea vor fi pe segmentul premium al pieței de televizoare, deci compania nu se așteaptă la o cotă de piață neapărat foarte mare. Televizoarele inteligente de la Huawei vor ajunge pe piața din România în cea de-a doua jumătate a acestui an. Până atunci, vom vedea difuzoare inteligente, noi laptopuri și noi telefoane, ne-au asigurat oficialii Huawei România.