Rutele propuse ar urma să conecteze peste 75 de milioane de persoane din 44 de orașe, Hyperloop One acoperind o rețea de 5.000 de kilometri. ”Europa este mult mai deschisă la ideea de a introduce noi mijloace de transport decât orice altă regiune din lume. Viziunea noastră este de lega întreaga Europă prin trenurile Hyperloop”, a precizat Sharvin Pishevar, co-fondatorul companiei și președintele executiv (acesta a fondat Hyperloop One alături de Josh Giege în 2014).

Astfel, pe lista rutelor propuse de compania americană se află Corsica-Sardinia (451 km), Estonia-Finlanda (90 km), Germania (1.991 km), Polonia (415 km), Spania-Maroc (629 km), Olanda (428 km), Marea Britanie – legătură nord-sud (666 km), Marea Britanie – arc nordic (545 km), Marea Britanie – Scoția – Țara Galilor (1.060 km).

Până la finalul anului în curs, echipa Hyperloop One va ajunge la 500 de ingineri care vor lucra pentru a pune în practică tehnologia din spatele trenurilor supersonice.

Ideea acestor trenuri care vor circula printr-un tub la presiune scăzută și care vor porni în călătorie printr-un impuls electromagnetic a fost înaintată de Elon Musk prin 2013 (ideea a fost discută de Musk și Pishevar în timpul unei călătorii în Cuba). Cu toate acestea, omul de afaceri din spatele Tesla și SpaceX nu este implicat în compania Hyperloop One (și nici în Hyperloop Transportation Technologies –HTT).

Trenurile Hyperloop ar urma să trasporte între 28 și 40 de pasageri, cu un flux zilnic de peste 160.000 de pasageri, circulând cu o viteză de peste 1.100 de km/oră (adică pasagerii ar putea ajunge de la Londra la Edinburg în mai puțin de jumătate de oră – acum, călătoria cu trenul între cele două orașe durează 4 ore).