ialoc, aplicația pentru managementul rezervărilor online în restaurante și cafenele, este la a treia rundă de finanțare, aceasta fiind și cea mai rapidă rundă de finanțare anunțată după finalizarea celei de a doua ediții a programului Investment Readiness organizat de Techcelerator. Compania a devenit în 2018 unul dintre primele start-upuri alumni Techcelerator și în prezent are în plan dezvoltarea de soluții fintech în zona HoReCa&extinderea în Europa.

ialoc, de la lansarea din 2017 și până în prezent, a ajuns la o finanțare totală de aproximativ 800.000 de euro. Până la această investiție, compania obținuse finanțări de aproximativ 300.000 de euro din partea GapMinder (2018), SeedBlink (2020) și Lister Capital.

Planurile aplicației cu 100.000 de clienți

Fondatorii ialoc, Cosmin Măgureanu, Emil Muhtu, Marcel Preda, Adrian Grigore și Dragoș Badea, și-au propus ca target pentru 2023 implementarea soluției de plată rapidă în peste 350 de restaurante din România și din Europa și să ajute peste 350 de restaurante să devină mai eficiente prin digitalizarea procesului de plată la masă. De asemenea, fondatorii vizează o cifră de afaceri de un milion de euro pentru 2023.

“Această investiție a venit într-un moment în care ne dorim extinderea serviciilor noastre în zona de fintech, mai ales că știm că partea de plăți - de la încasarea notei până la oferirea bacșisului - este o activitate care implică foarte mult timp pentru angajații din HoReCa, un segment care suferă deja enorm de lipsa personalului. Ne dorim ca prin soluția de plată prin cod QR pe care am lansat-o anul acesta, dar și prin ialoc Business să eficientizăm procesele din restaurante fără a afecta experiența clienților.

Totodată, finanțarea atrasă ne va permite să ne extindem internațional, printre primele țări vizate numărându-se două țări europene în care deja avem discuții cu posibili parteneri”, afirmă Cosmin Măgureanu, cofondator și CEO ialoc.

MaxyGo Invest Holding SA este o companie fondată în ianuarie 2022 și are 56 de acționari cu participații între 0,8% și 16,7%, printre care și Călin Ile – Președinte al Asociației Hotelierilor din România. Compania a fost înființată de Alexandru Apostol și Luciana Apostol, amândoi deținând câte 12,9% din acțiuni. MaxyGo Invest Holding SA deține și 96% din titlurile MaxyGo Credit IFN, în urma unei investiții realizate la începutul anului.

“Am investit în ialoc pentru că suntem convinși că epoca digitalizării va lua cu asalt și industria HoReCa. Acest segment este unul dintre cele mai puțin digitalizate în România și am văzut, de exemplu, cum în țările din Europa de Vest tehnologia le-a permis proprietarilor de restaurante să se adapteze rapid la noul status quo generat de pandemie. Suntem convinși că ialoc poate ajunge un nume de referință, cel puțin la nivel regional”, declară Mihai Apostol, reprezentant al MaxyGo Invest Holding.

Unul dintre primii alumni Techcelerator

Compania a finalizat recent programul Investment Readiness devoltat de Techcelerator și are în plan dezvoltarea de soluții fintech în zona HoReCa&extinderea în Europa

„Echipa ialoc a făcut parte din prima cohortă de startup-uri pe care am ales-o în cadrul programelor de accelerare dezvoltate de Techcelerator – în 2018. Eficiența este esențială într-o eră globală a revenirii economice, a inflației, a lipsei forței de muncă și a incertitudinii în privința lanțurilor de aprovizionare. Prin soluția de plată dezvoltată de ialoc, restaurantele ar putea scădea cu 20% timpul alocat de chelneri servirii clienților.

Am regăsit recent echipa ialoc cu această soluție în programul nostru Investment Readiness, program prin care sprijinim startup-urile să atragă runde de tip SEED de până la un milion de euro și suntem foarte mândri că echipa își anunță noua rundă de 500.000 de euro”, afirmă Cristian Dascălu, cofondator Techcelerator & partener Gapminder.

Urmărește aici și interviul nostru video cu unul dintre fondatorii startup-ului ialoc.

34.500 de clienți așezați la mese în luna august 2022

ialoc se integrează cu softurile POS ale restaurantelor pentru a afișa în timp real nota de plată, iar în prezent este integrat cu cinci astfel de soluții din piața din România.

Restaurantele aleg să implementeze plățile rapide la masă pentru a salva timp și a putea să se concentreze pe calitatea produsului și servire.

Clienții câștigă în medie 15 minute la finalul fiecărei mese, iar personalul restaurantului poate rula mesele mai eficient, în timp ce bacșișul primit crește cu până la 30% față de varianta clasică.

Soluția de plăți rapide la masă a fost testată inițial pe 250 de mese, într-un cerc restrâns de restaurante partenere și a procesat peste 300.000 de euro, reprezentând aproximativ 28% din totalul notelor de plată ale restaurantelor.

Pe segmentul consumer (aplicația ialoc și site-ul ialoc.ro), compania înregistrează creșteri de aproximativ 15% de la lună la lună în privința numărului de clienți care caută un loc în care să facă o rezervare. Până acum, aplicația ialoc a fost descărcată de peste 100.000 de clienți, iar în luna august 2022, ialoc a așezat la mesele restaurantelor aproximativ 34.500 de clienți.