Au părut idei de afaceri care nu ar avea nicio șansă, au fost respinse de investitori care nu au vrut să acorde încredere și, mai ales, bani unui astfel de startup. Și-au schimbat și numele pentru a avea mai multă priză la public. Acum sunt unele dintre cele mai cunoscute și mai valoroase companii din lume, cu milioane de clienți și evaluări de peste câteva miliarde de dolari. Sunt companii precum Airbnb, WeWork, Tinder, Snapchat, sau Uber. Iar ca să te inspiri și să-ți găsești propria idee pentru o afacere de miliarde de dolari, aruncă un ochi pe primele pitch-uri ale acestor companii și vezi cum își propuseseră să schimbe lumea.
Vezi și cum arată primul pitch al Uber și ce-ai putea învăța din el.
WeWork
Este probabil cea mai mare rețea de spații de coworking (peste 170 de locații) și cea mai cunoscută. Compania a fost lansată în 2010 în New York și a reușit să strângă 1,7 miliarde de dolari, cea mai recentă evaluare a sa fiind de 20 de miliarde de dolari. Iată cum arată primul pitch al gigantului din coworking.
Tinder
Dacă ești încă singur, mai mult ca sigur ai aruncat un ochi pe aplicația de dating. Inițial, Tinder a apărut în 2012, iar numele original era Match Box. Deși primul pitch al companiei nu arăta atât de grozav și era destul de scurt (10 slideuri cu imagini și capturi din aplicație), Tinder a reușit să fie evaluat la peste 3 miliarde de dolari, iar prin intermediul aplicației au fost făcute până acum peste 8 miliarde de potriviri între persoane.
Regăsiți mai jos pitch-ul Match Box/Tinder.
Snapchat
Snapchat a fost lansat în 2011, însă a luat cu adevărat avânt puțin mai târziu. Și cu puțin ajutor (sau nu?) de la influenceri. Mai țineți minte momentul în care Kylie Jenner a declarat că Snapchat e mort pentru că nu i-a plăcut modul în care arăta noul design al aplicației și a ”tăiat” imediat 1,3 miliarde din valoarea de piață a companiei? Se întâmpla în luna februarie a acestui an. Însă Snapchat nu a murit și are suficient de mulți utilizatori.
Snapchat a reușit să strângă până acum 4,6 miliarde de dolari în acești ani, iar în primul pitch fondatorii spuneau că vor să ”creeze o punte între lumea digitală și cea reală”, aducând ”o colecție de momente pe care le pot vedea toți prietenii voștri”.
Mai multe detalii din primul pitch al Snapchat găsiți mai jos.
Airbnb
Airbnb a devenit una dintre cele mai utilizate variante de cazare (în locul hotelurilor) pentru călătoriile din întreaga lume. Compania a fost lansată în 2008 și oferă acces la milioane de locuințe din peste 190 de țări și teritorii. Fondatorii companiei de travel au reușit să facă un business de închirieri de locuințe fără a deține, de fapt, vreuna din ele.
Până în acest moment, Airbnb a reușit să strângă 4,4 miliarde de dolari (în 13 runde de finanțare), are o valoare estimată la 31 de miliarde de dolari, iar pentru 2019 planul fondatorilor este de a lista compania.
Pitch-ul companiei cuprinde testimoniale ale utilizatorilor, iar fondatorii au, probabil, cea mai curată și eficientă prezentare a business-ului, identificând clar problemele pe care le au turiștii (prețul ridicat, lipsa de conexiune pe care o oferă hotelurile cu orașul și cultura sa, și dificultatea de a închiria o cameră de la un localnic, sau de a deveni chia tu o gazdă), soluția pe care o oferă (o platformă unde utilizatorii pot închiria locuințele și unde pot economisi bani – ca turiști, pot face bani – ca proprietari, și pot împărți o experință culturală).