Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
Decizia duce, de asemenea, la închiderea a trei studiouri de producție și la pierderea locurilor de muncă pentru 277 de angajați.
Marie-Sophie de Waubert, director executiv pentru studiouri și portofoliu la Ubisoft, a anunțat încheierea dezvoltării XDefiant într-o postare pe site-ul companiei. „În ciuda unui început încurajator,” a explicat de Waubert, „muncii pasionate a echipei și a unei baze de fani dedicate, nu am reușit să atragem și să păstrăm suficienți jucători pe termen lung pentru a concura la nivelul pe care ni-l dorim pe piața extrem de competitivă a FPS-urilor free-to-play.”
„Jocul este mult prea departe de a atinge rezultatele necesare pentru a justifica investiții suplimentare semnificative,” a continuat ea, „așa că anunțăm închiderea acestuia.” Începând de astăzi, noi descărcări, înregistrări de jucători și achiziții nu vor mai fi disponibile, dar Sezonul 3 va fi lansat conform planificării, iar serverele vor rămâne active până pe 3 iunie 2025.
Impactul asupra echipei și comunității
În plus față de închiderea jocului, Ubisoft a confirmat închiderea studiourilor de producție din San Francisco și Osaka, precum și reducerea treptată a activităților din site-ul de producție din Sydney. Această restructurare va afecta 277 de angajați din cele trei unități, ceea ce reprezintă puțin peste jumătate din echipa globală a XDefiant. Ubisoft a declarat că alți angajați implicați în proiect vor fi transferați în alte echipe din cadrul companiei.
Mark Rubin, producător executiv al XDefiant, care în octombrie asigura că jocul nu va fi închis după sezonul 4, a recunoscut dificultățile modelului free-to-play. „Free-to-play este o călătorie lungă. Multe jocuri gratuite necesită mult timp pentru a-și găsi locul și a deveni profitabile,” a scris Rubin. „Din păcate, călătoria a devenit prea dificilă de continuat în mod rațional.”
Un moment turbulent pentru Ubisoft
Această veste vine într-un context complicat pentru Ubisoft, care se confruntă cu situații în care jocurile se vând sub așteptări, întârzieri și anulări de proiecte. Ubisoft a anunțat câștiguri mult mai mici decât se aștepta, ceea ce a dus la anularea a trei proiecte neanunțate și la o restructurare care a implicat concedieri. Printre alte proiecte afectate se numără anularea jocului The Division: Heartland, după trei ani de dezvoltare și amânarea lansării Assassin’s Creed Shadows pentru anul viitor.
Aceasta este o nouă lovitură pentru Ubisoft, o companie care încearcă să își redefinească strategia într-un peisaj extrem de competitiv al industriei jocurilor video.