INKI a fost creat să adreseze provocările pe care companiile le au cu deținerea și gestionarea echipamentelor de lucru, activități ce sunt costisitoare și de obicei ineficiente. Multe companii nu își asigură și nu își securizează dispozitivele, comportament care aduce riscuri legate de securitatea datelor și generează costuri cu repararea și înlocuirea dispozitivelor stricate, pierdute sau furate.

Prin comparație, dispozitivele închiriate prin INKI sunt securizate folosind technologii de criptare a datelor, sunt livrate cu un sistem modern de device management, și sunt asigurate de un pachet de asigurare comprehensiv, rezultând în final în securitate sporită și costuri mai mici de mentenanță.

Companiile din Uniunea Europeană cumpără anual telefoane, tablete și laptopuri în valoare de circa 35 miliarde de euro, iar 77% dintre aceste dispozitive ajung să fie scoase din uz fără a fi recondiționate sau reciclate.

Astfel, clienții INKI au acces constant la tehnologie modernă și beneficiază de cele mai noi modele de echipamente, cu liniștea că operează într-un model de economie circulară care minimizează impactul asupra mediului.

La baza INKI stau 4 membri fondatori: Liviu Huluță, Cristian Darie, Karoly Kiss și Andrew Shailer-Smith, profesioniști cu o experiență cumulată de peste 40 de ani în zona de distribuție și asigurare a dispozitivelor mobile.

Ideea a venit din experiența lor îndelungată pe piață și observația că modelul curent de device ownership nu adresează satisfăcător nevoile curente ale pieței, unde companiile, în special cele dinamice și în creștere, cer un model simplificat prin care angajații lor să aibă acces la echipamentele de lucru necesare. În plus, aceste companii vor să se degreveze de eforturile și costurile operaționale legate de gestionarea acestor device-uri.

Astfel, INKI include toate aceste servicii într-un pachet care include securitatea datelor, asigurare împotriva furtului, pierderii și daunelor accidentale, și mentenanța hardware și software. În plus, există opțiunea de buyback pentru flota existentă.

„Companiile moderne încearcă să externalizeze activitățile neesențiale astfel încât să-și concentreze eforturile și resursele în locuri unde aduc cea mai multă valoare. Experiența pe care o avem de la fondarea firmei în anul 2020 ne confirmă că firmele moderne și dinamice nu doresc să își mai achiziționeze dispozitivele și să le gestioneze singure. Suntem bucuroși că putem susține cele mai agile companii, oferindu-le un serviciu premium care le câștigă timp, bani și flexibilitate.” a declarat Liviu Huluță, CEO.

INKI oferă deja serviciile către companii din mai multe țări, având mulți clienți care operează parțial sau integral remote. Aceștia activează în domenii diverse, de la imobiliare la IT și se definesc prin dinamism și ritm susținut de creștere.

Astfel, apreciază flexibilitatea serviciului INKI și extra serviciile oferite de acesta, dar și posibilitatea de a se degreva de sarcina gestionării flotei de dispozitive, cu activitățile și complicațiile aferente. În ceea ce privește preferințele identificate pentru anumite dispozitive, clienții INKI sunt frecvent interesați de noile dispozitive Apple, cu precădere laptopurile MacBook Pro, dar și noua generație de telefoane capabile 5G.

INKI este un pionier al economiei circulare în Europa Centrală și de Est, având ca obiectiv strategic acela de a produce zero e-waste. Telefoanele, laptop-urile sau tabletele închiriate prin INKI sunt returnate companiei și trec printr-un amplu proces de recondiționare, prin care li se oferă o nouă viață.

Acest lucru se întâmplă inclusiv pentru dispozitivele stricate, pentru că până la 95% dintre materiale pot fi extrase și refolosite. INKI a fost acceptat în comunitatea Ellen MacArthur Foundation, împreună cu alte companii care împărtășesc aceleași principii ale economiei circulare, și se angajează să planteze un copac pentru fiecare dispozitiv închiriat pe o perioadă de 24 luni sau mai mult.