Lectură de 3 min

Innovation Labs - Unplugged Talks: Andrei Dumbravă și Ioana Manea despre succesul relațiilor B2B

Abonează-te pe  
La Unplugged Talks by Innovation Labs, Ioana Manea, Chief Innovation Officer la Arctic Stream, și Andrei Dumbravă, Global Domain Architect la Eviden, au discutat despre modul în care îți poziționezi afacerea și cum relaționezi și comunici cu partenerii de business și clienții.

Innovation Labs

Innovation Labs oferă ocazia tinerilor ce au idei de afaceri să le transforme în startup-uri de tehnologie. Pre-înscrierile pentru ediția din 2025 sunt deja deschise pe site-ul programului și încurajăm echipele să se înscrie pentru a beneficia de resurse ce îi vor ajuta să se pregătească pentru Hackathoanele din martie.

Înscrie-te la Innovation Labs

Discuția cu cei doi specialiști s-a axat pe strategii de comunicare și construire a relațiilor B2B între startup-uri și companii mari, subliniind importanța cercetării și personalizării modului în care se poate aborda un potențial partener de business.

Pentru a construi relații, ei recomandă cercetarea organizației, înțelegerea obiectivelor acesteia și evitarea comunicării generice. În plus, Ioana Manea și Andrei Dumbravă sublinează plusul pe care îl pot aduce interacțiunile personale, sugerând că un interes sincer poate duce la conexiuni mai bune.

Unplugged Talks sunt o serie de discuții - fie sub formă de prezentare sau de interviu, în cadrul cărora personalități din industrie, manageri și antreprenori de top în domeniul tehnologiei discută teme de interes privind antreprenoriatul tech, precum crearea și lucrul într-o echipă, leadership, modele de afaceri, product management, investiții, aspecte juridice și multe altele, ajutând echipele din program să deprindă bazele construirii unui startup. Acestea au fost organizate în cadrul perioadei de mentorat a ediției din 2024 a Innovation Labs, fiind deschise participării, atât fizic, cât și online, pentru echipele aflate în program la nivel național.

Ce afli din acest Unplugged Talks cu Ioana Manea și Andrei Dumbravă

  • Cercetarea este esențială: Înțelegerea valorilor și obiectivelor organizației clientului ajută la construirea unei relații solide. Acest lucru facilitează o comunicare mai eficientă și personalizată.
  • Ascultarea activă: Atenția acordată nevoilor clienților și adaptarea abordării pe baza feedback-ului lor sunt cruciale pentru succesul relațiilor B2B.
  • Parteneriatele sunt valoroase: Colaborarea cu alte companii pentru a accesa clienți ajută startup-urile să își extindă rețeaua și să câștige încrederea clienților.
  • Evitarea comunicării standardizate: Abordările personalizate sunt mai eficiente decât mesajele robotizate, ceea ce ajută la construirea unei relații mai profunde.
  • Importanța dovezilor de concept: O capacitate demonstrată de a rezolva problemele clientului printr-un proof of concept poate convinge clienții reticenți să adopte soluția propusă.
  • Flexibilitate în abordare: Startup-urile trebuie să fie pregătite să își ajusteze soluțiile pentru a răspunde cerințelor clienților, menținând în același timp viziunea inițială.
  • Diversitate în echipe: O echipă diversificată în termeni de abilități și perspective poate facilita comunicarea și înțelegerea mai bună a clienților.

Ce este Innovation Labs?

Innovation Labs este un program educațional dedicat echipelor pasionate de antreprenoriat și tehnologie care vor să facă primii pași spre a-și deschide un business. A fost cofondat de către Andrei Pitiș și Răzvan Rughiniș în 2013, pe parcurs alăturându-se și Vladimir Oane, iar astăzi este coordonat de Flavia Husar și Daniel Rosner în calitate de cofondatori.

Programul începe mereu cu hackathoanele, evenimente de 30 de ore, desfășurate în cele 4 centre principale ale programului: București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.În cadrul hackathoanelor, echipele participante pitchuiesc câte o idee de business, iar o parte dintre acestea sunt alese pentru a intra în etapa de mentorat. Ulterior, pe parcursul a 10 săptămâni, echipele au parte de sesiuni teoretice, dar și de întâlniri cu specialiștii care oferă feedback valoros echipelor pentru a le ajuta să treacă de la stadiul de idee la cel de produs. Marea finală a programului, Demo Day, aduce 16 cele mai promițătoare echipe pe scenă, în fața unui public avizat să le evalueze, dar și în fața publicului general și a reprezentanților media.

Anul acesta pe lângă valoarea obținută în urma participării în program, un startup a primit și o investiție din partea Early Game Ventures, o premieră în cei 12 ani. Investiția de 150.000 de euro a venit ca urmare a parteneriatului strategic inițiat în 2024 între Innovation Labs și Early Game Ventures, prin care programul de pre-accelerare își dorește să amplifice sprijinul acordat echipelor în program și să ajute la dezvoltarea ecosistemului de tehnologie din România.

Aproape 700 de echipe au participat în program de-a lungul celor 12 ani de activitate, multe incluzând studenți ale celor 19 universități partenere ale programului din 9 orașe din România. Startup-urile de alumni ai Innovation Labs, un adevărat catalist pentru inovare și progres, au o evaluare financiară de peste 200 de milioane de euro.

Unde urmărești Innovation Labs?

Urmărește secțiunea aceasta numită Innovation Labs pentru interviuri cu vizionarii care au devenit mentori ai echipelor, dar și cu cei care au trecut prin program și au dezvoltat afaceri de sute de milioane de euro.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: