Cercetarea examinează ceea ce așteaptă consumatorii de la companii pentru a-și menține licența socială GenAI pentru a inova cu reglementările emergente.

“GenAI: What consumers want” detaliază constatările din răspunsurile a 10.000 de consumatori din zece țări.

Printre principalele rezultate sunt:

  • Există o cantitate egală între frică și entuziasm în fața GenAI
    • În timp pe 30% dintre respondenți sunt mai degrabă entuziasmați de GenAI, alți 42% dintre aceștia care sunt în același timp entuziasmați, dar și îngrijorați
    • Există speranță din partea a 83% dintre consumatori că organizațiile pot folosi GenAI pentru a fi mai inovatoare și pentru a le oferi servicii mai bune. Cei mai susceptibili de a cumpăra de la companii care folosesc GenAI ar face acest lucru pentru o mai mare inovație (59%), pentru a le oferi o experiență mai bună pentru clienți printr-o asistență mai rapidă (51%) și o experiență mai personalizată (50%).
    • Dar există o așteptare ca întreprinderile să folosească tehnologia în mod etic în timp ce inovează (87%).
  • Majoritatea respondenților consideră că reglementarea este necesară pentru utilizarea responsabilă a GenAI
    • Oamenii recunosc necesitatea reglementării GenAI, guvernele jucând un rol vital în proiectarea, dezvoltarea și implementarea acesteia. Marea majoritate (90%) este de acord că reglementările guvernamentale sunt necesare pentru a trage la răspundere întreprinderile pentru modul în care folosesc GenAI.
    • Dacă o afacere nu reușește să încorporeze gândirea responsabilă și etică atunci când utilizează GenAI, 93% dintre consumatorii intervievați spun că riscă să se confrunte cu impacturi negative, cum ar fi problemele legale și de reglementare (65%) și daune reputaționale (65%).
    • Companiile trebuie să fie transparente în ceea ce privește utilizarea GenAI, altfel riscă să piardă clienți actuali și potențiali. Cea mai mare parte a consumatorilor (85%) preferă afacerile care reprezintă transparența și echitatea în utilizarea GenAI.
  • Business-urile au o licență socială pentru a opera GenAI
    • Dintre cei chestionați, 68% cred că firmele trebuie să-și continue ritmul rapid de inovare GenAI în timp ce se dezvoltă reglementări guvernamentale eficiente.
    • Pentru ca afacerile să folosească GenAI în mod corespunzător, consumatorii cred că reglementările ar trebui să impună companiilor să sublinieze clar modul în care sunt utilizate datele (68%), să se asigure că nu există conținut ilegal generat (63%) și să dezvăluie când conținutul este generat de GenAI (62%) .

Vorbind despre constatările raportului, Mike Mason, chief AI officer, Thoughtworks, a declarat, „Într-o lume în care încrederea este primordială, companiile trebuie să înțeleagă că a câștiga încrederea publicului prin AI etică nu este doar o obligație de reglementare, ci este un avantaj strategic. Timp de zeci de ani, Thoughtworks și-a sfătuit clienții cum să profite la maximum de avantajele celei mai noi tehnologii emergente, construind în același timp o guvernare responsabilă în procesele de afaceri pentru a proteja încrederea clienților”.

„Thoughtworks a luat o perspectivă unică asupra subiectului cu impact rapid al GenAI, explorând cum se simt consumatorii atunci când interacționează cu companiile care o folosesc. Descoperirile sunt alarmante, consumatorii declarând multe îngrijorări cu privire la modul în care companiile le folosesc datele legate de GenAI. Acest lucru subliniază responsabilitatea socială pe care o au afacerile în construirea încrederii și asigurarea consumatorilor. Dacă companiile sunt capabile să abordeze preocupările prin faptul că sunt proactive și transparente, viitorul GenAI arată pozitiv – de la produse/servicii mai inovatoare, la o experiență îmbunătățită a clienților, rezultatele indică sentimente de entuziasm în rândul consumatorilor. Dar norul umbritor al fricii trebuie ridicat mai întâi”, a spus Lauren Woodley, cercetător și care a lucrat la raport.