La numai două săptămâni de la lansarea platformei de self-ticketing Eventway, care îți „taie bilete” online la marile festivaluri, ieșenii de la IntelligentBee anunță că au primit o investiție de 200.000 de euro pentru aceasta.
Pentru dezvoltarea versiunii MVP a fost alocată suma de 60.000 de euro, iar restul fondurilor urmează să fie investite până la finalul anului 2019, când se estimează că proiectul va fi definitivat. Jumătate din suma totală este obținută din partea unor investitori privați din Iași, interesați de dezvoltarea pieței locale.
Perioada pentru prima etapă a dezvoltării Eventway este estimată la un an și jumătate, dintre care primele șase luni sunt dedicate versiunii MVP. Pentru moment, Eventway dispune de funcționalitățile esențiale pentru orice platformă de self-ticketing: bilete nominale livrate imediat, tranzacții efectuate în siguranță, check-in prin aplicație la intrarea în eveniment, monitorizarea în timp real, generarea de coduri promoționale, rapoarte detaliate, check-out intuitiv, acces dashboard de pe orice dispozitiv.
Etapa secundară de dezvoltare va implica îmbunătățirea funcțiilor deja existente, precum și implementarea unor noi opțiuni. O funcție unică pe piața din România va fi posibilitatea de a obține feedback post-event, pentru a identifica aspectele ce pot fi îmbunătățite și dezvoltate în organizarea edițiilor următoare. De asemenea, utilizatorii vor avea posibilitatea de a rezerva locuri preferențiale în cadrul evenimentelor, iar aplicația de check-in va fi actualizată constant.
Costul serviciului va fi reprezentat de un procent diferențial din volumul de vânzare a biletelor. Pentru partea tarifară, IntelligentBee încă lucrează la modelul de business. O direcție mai clară va fi trasată după lansarea MVP a platformei și testarea cu mai mulți clienți. Platforma Eventway se va susține exclusiv din comercializarea biletelor, fără venituri suplimentare din conținut publicitar.
„Am ales acest model de business pentru că ne dorim ca Eventway să fie o platformă în care clienții plătesc doar pentru ceea ce le aduce valoare. Această valoare poate fi măsurată prin numărul de bilete vândute și e natural să măsurăm performanța platformei având în focus acest indicator. Astfel, ne aliniem interesele cu cele ale clienților și ne dorim ca Eventway să fie un instrument de creștere pentru aceștia”, a precizat Costi Teleman, CEO IntelligentBee.
Targetul Eventway pentru primul an a fost de 40.000 de bilete vândute, depășit prin colaborarea cu Afterhills. Până la finalul lui 2018, se estimează un număr de 50.000 de bilete comercializate și încasări de 32.000 de euro, iar principalele obiective sunt validarea proiectului și retenția clienților. În al doilea an de activitate, Eventway are un target de 100.000 de bilete vândute și încasări în valoare de 130.000 de euro.