Casa Berarilor Artizani deschide cinci locații la nivel național (București, Constanța, Baia Mare, Timișoara și Cluj) până la finalul lunii mai, patru magazine fiind deschise în sistem de franciză. De asemenea, două locații sunt în curs de semnare pentru spații comerciale în Brașov și Iași.
Proiectul de magazine beer-to-go Casa Berarilor Artizani își propune să aducă berea artizanală românească mai aproape de consumatorul de bere. Conceptul de bere pentru acasă include peste 30 de sortimente proaspete, direct îmbuteliate în magazine, și pe lângă acestea încă 70 de sortimente la doză și sticlă, snacks-uri și mai multe băuturi răcoritoare.
“Investiția a pornit de la o nevoie identificată în piață, și anume de a duce berea artizanală mai aproape de consumatorii care au acces limitat la produse de acest fel. Piața berii artizanale în România are un potențial foarte mare de creștere, cu un consum de bere/cap de locuitor de 85 litri, care ne plasează pe locul 7 în Europa), spre deosebire de nivelul țărilor din jurul nostru, unde media pieței berii artizanale este de 12–13% din total consum. Spre comparație, în România vânzările brandurilor artizanale reprezintă mai puțin de 1% din totalul consumului de bere”, a declarat Florin Mîndru, CEO și co-fondator Casa Berarilor Artizani.
Investiția realizată până în acest moment se ridică la 240.000 euro, direcționați în marketing, branding, amenajarea magazinelor și dezvoltarea platformei de distribuție și logistică frigorifică. Pe lângă rețeaua de magazine deschise în țară, fondatorii companiei Casa Berarilor Artizani mizează pe creșterea sectorului comerțului electronic, astfel încât clienții pot comanda bere artizanală prin intermediul magazinului online.
Potrivit echipei Casa Berarilor Artizani, retailul va cunoaște o creștere semnificativă în următoarea perioadă, pe măsură ce consumatorii își vor schimba comportamentul pre-pandemie, și anume vor sta mai mult acasă și mai puțin în HORECA, plus că veniturile se vor diminua odată cu instaurarea crizei economice care este previzionată pe termen scurt și mediu.
“Producătorii de bere artizanală au nevoie de sprijin întrucât o mare parte dintre aceștia își comercializau produsele în HORECA, o industrie grav afectată de criza Covid-19, însă cred că modelul de retail beer-to-go va balansa o parte din pierderile suferite de microberăriile autohtone”, a mai declarat Florin Mîndru.