Prin eficientizarea și dezvoltarea pieței de achiziții, platforma sprijină buna desfășurare zilnică a business-urilor din ospitalitate, restaurante, cafenele și hoteluri.

Trei antreprenori români, Florin Maxim, Eugen Zbîrcea și Daniel Nanboe, au lansat Comarket.ro, un marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, după o investiție inițială a fondatorilor de 100.000 de euro.

După această investiție pre-seed a fondatorilor, dezvoltarea platformei Comarket.ro este susținută de o nouă investiție de 250.000 de euro a Infinite IT Solutions companie de software B2B prezentă pe mai multe piețe, printre care Polonia, România, Ungaria Germania, Croația, Spania și Slovacia.

De asemenea, Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa, devine investitor strategic în Comarket și va promova platforma în contextul urmăririi misiunii de promovare a digitalizării sectorului și educației antreprenoriale. Astfel, Comarket va fi partener digital în toate proiectele pe care Institutul le inițiază și coordonează.

Platforma Comarket se adresează antreprenorulul mediu din HoReCa, adică un restaurant de 80 de locuri, cu 5-10 angajați din mediul urban. „Ne adresăm în principal valului nou de antreprenori din HoReCa pentru care componenta digitală a businessului de zi cu zi este esențială și deja oarecum întipărită în comportament. Antreprenorului căruia îi place să își controleze propriul business și nu să fie controlat și condus de afacere. Celui căruia îi place aibă întotdeauna informații și transparența costurilor și volume și care este în permanență cautare de optimizare a costurilor. În mod concret, platforma contribuie hotărâtor la optimizarea financiară pe zona de materii prime”, a declarat Eugen Zbîrcea, COO și co-fondator al Co-market.

„Digitalizarea sectorului HoReCa este esențială în contextul pandemic, dar și al evoluției generale a industriei din ultimii ani. Nu poți gândi și nici conduce un business în ziua de azi fără ajutorul integrărilor uneltelor digitale în operațiunile zilnice. Nevoia de eficientizare a proceselor și de eliberare a resursei de timp a antreprenorului este primordială pentru succesul pe termen lung. Educația digitală este necesară în toate sectoarele, însă în HoReCa este critică în prezent, sectorul fiind mult întârziat din acest punct de vedere”, a declarat Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.

Principala problemă pe care platforma Comarket o rezolvă este faptul că activitatea de achiziții în cadrul unui business HoReCa se desfășoară în prezent fie prin vizita agentului de teren în locație, fie prin SMS, Whatsapp sau telefon către agentul de zonă. Acest proces este repetitiv, are loc zilnic, iar urmărirea unei comenzi din cele 30 săptămânale presupune de multe ori același flux, astfel încât nu există istoric, centralizare și nici detalii logistice sau paperless business.

Platforma Comarket va fi gratuită pentru jucătorii din HoReCa în primele 6 luni de la momentul lansării.