Grab, aplicația care oferă posibilitatea de a comanda o mașină direct din aplicație, după modelul Uber sau Didi, a primit o investiție de nu mai puțin de 2,5 miliarde de dolari. Didi Chuxing, rivalul Uber din China, este unul din investitori, alături de japonezii de la Softbank. Împreună, cele două companii vor oferi 2 miliarde de dolari, iar alți investitori vor adăuga 500 de milioane de dolari.
Prin această investiție, evaluarea Grab ajunge la peste 6 miliarde de dolari. Aplicația funcționează în șapte țări din sud-estul Asiei, acolo unde este cea mai populară firmă de ridesharing.
Potrivit BBC, firma a fost fondată în 2012 în Malaezia. Oferă posibilitatea mașinilor private, taxiurilor, motocicletelor de a face servicii de transport. De asemenea, oferă și servicii de autostop virtual, de topul BlaBla Car. În regiune, are 95 % din cota de piață, cu peste 3 milioane de curse intermediate zilnic.
Investiția celor de la Didi e naturală, ei sunt rivalii Uber pe piața din China și vor să-și întărească poziția. Softbank investește foarte mult în domenii care vor fi influențate de tehnologii de inteligență artificială și mașini autonome.