Talkdesk este al doilea startup portughez care atinge statutul de unicon în acest an, primul fiind OutSystems, un startup care dezvoltă și furnizează aplicații web și mobile pentru companii. Furnizorul de software pentru call-center bazat pe tehnologia Cloud Talkdesk a ridicat o investiție de 100 de milioane de dolari într-o rundă condusă de fondul Viking Global Investors. Nu se cunoaște cifra exactă la care a fost evaluat startup-ul, dar cofondatorul Talkdesk a confirmat pentru publicația TechCrunch că atinge valoarea de 1 miliard de dolari.
Startup-ul Talkdesk folosește tehnologiile AI și machine learning pentru a îmbunătăți partea de customer service a companiilor. Printre clienții acestuia se numără IBM, Dropbox, Stitch Fix și Farfetch.
„Dacă sunați la Farfetch, ei vor folosi sistemul Talkdesk pentru a vedea ce produse ați cumpărat, ce preferințe aveți, care sunt lucrurile pe care le-ați reclamat anterior. Le oferă întregul istoric, astfel încât să poată avea grijă de problema voastră mai rapid”, a declarat Tiago Paiva, cofondator și CEO al companiei.
În același timp, jurnaliștii de la portugalstartups.com scriu că aceasta este cea mai mare rundă de investiții primită vreodată de o companie privată din industria call-center, iar finanțarea „reprezintă o validare puternică a performanțelor actuale ale companiei și a potențialului său”. Talkdesk are birouri în San Francisco și Lisabona și intenționează să se extindă în Marea Britanie.