De altfel, este prima inițiativă de acest tip de pe piața europeană, venită din partea unui producător de ambalaje de sticlă autohton.

„Danube Wine Collection este răspunsul premium al Sarom Packaging la tendința de standardizare din industrie Investițiile făcute în ultimii doi ani de activitate se ridică la 3 milioane de euro, fiind direcționate către partea de cercetare și dezvoltare, achiziție de echipamente și drepturi de proprietate intelectuală, extinderea echipei și a capacității de stocare”, spune Jacques-Edouard Săvoiu, CEO-ul Sarom Packaging.

Investițiile strategice au culminat cu elaborarea unei colecții cu 10 modele de sticle de vin, în contextul în care peste 80% dintre jucătorii de pe piață folosesc ambalajele de sticlă standard.„Asta face ca eforturile de diferențiere în piață sau dorințele de mutare a brandului în zona premium să fie dificil de abordat. Și vorbim despre vinuri, un domeniu unde dorința de marcare a originii și identității produsului este una foarte puternică și frecvent întâlnită”, mai spune Jacques-Edouard Săvoiu, CEO Sarom.

250.000 de tone de sticle pe an în România

În condiţiile în care în Uniunea Europeană şi nu numai se pune tot mai mult preţ pe sustenabilitate şi pe creşterea ratei de reciclare, piaţa producţiei ambalajelor din sticlă a devenit hipercompetitivă în ultimii ani. Sticla este cel mai uşor material de reciclat din punct de vedere al eficacităţii, putând fi refolosită în proporţie de 100%, iar asta se resimte nu doar în direcţia reciclării, ci şi a producţiei.

Totodată, UE este unul dintre cei mai mari producători de sticlă din lume, producţia în anul 2020 fiind de 36,8 milioane de tone, mai bine de 60% dintre acestea fiind folosită pentru realizarea de recipiente, se arată într-un raport al companiei. „Așadar, misiunea Sarom este de a oferi soluții sustenabile pentru ambalajele din sticlă, susținând atât nevoile clienților din industriile pe care le servim, cât și inițiativele ecologice la nivel național. Ne propunem să transformăm sticla dintr-un simplu ambalaj într-un element esențial pentru un viitor sustenabil, promovând în același timp practici sustenabile și contribuind la reducerea impactului asupra mediului”, adaugă CEO-ul Sarom Packaging.

„Consumul pieței locale de recipiente din sticlă pentru industria food and beverages din România este estimată între 250.000 de tone de sticle pe an, până la maxim 300.000 de tone de sticle, în cele mai optimiste estimări. Pentru a prevede o creștere a nevoilor de recipiente din sticlă este necesar să se continue investițiile de către industriile din România, pentru a crește capacitățile de producție și a întări posibilitățile comerciale în mod special către export”, mai spune CEO-ul companiei.

Sticle de vinuri, bere, spirtoase și răcoritoare

În prezent, Sarom Packaging furnizează o varietate de ambalaje din sticlă, adaptate nevoilor specifice ale clienților. „Printre cele mai solicitate produse se numără sticlele pentru vinuri, bere, băuturi spirtoase și răcoritoare, alături de borcane pentru sectorul alimentar și flacoane destinate industriei farmaceutice. Ne adresăm atât companiilor mari, cu tradiție, cât și afacerilor la început de drum, oferind soluții personalizate și consultanță pentru a răspunde cerințelor unice ale fiecărui client”.

În cadrul grupului de firme Sarom sunt trei compaii cu domenii de activități diferite, însă complementare. Pe de-o parte Sarom Packaging, companie specializată în ambalajele de sticlă, care este menită să manufactureze și să distribuie recipiente din sticlă destinate pieții Food and Beverages. Pe urmă, Romgallia Packaging , companie specializată în ambalaje de sticlă menită să răspundă solicitărilor venite din piața farmaceutică, veterinară și cosmetică. Și Sarom Capital Investments care este menită să susțină, finanțeze și dezvolte companii private care operează în diverse domenii de activitate, prin aport de capital, suport strategic și stimularea inovației.