Nu de puține ori antreprenorii și-au pus problema modului în care ar trebui să abordeze un investitor din afară și, mai ales, să-l convingă că startup-ul lor merită să intre pe lista lor de investiții. Cu toate acestea, există o categorie de investitori pe care niciun fondator nu și-o dorește în startup-ul său oricât de mult ar avea nevoie de bani. Și asta pentru că, pe lângă faptul că nu ți-ar aduce niciun pic de valoare în plus, s-ar lăsa foarte greu convins.

Vorbim aici despre investitorii sceptici, aceia care consideră că doar vreo trei idei de afaceri din 100 merită atenția și banii lor. Acest gen de investitori nu se vor sfii să îți spună că nu cred în produsul tău, că ai venit la ei mult prea devreme, că nu ai suficient de mulți clienți sau că nu ai o companie destul de mare.

Discuția cu un investor seamănă destul de mult cu acel interviu pentru jobul tău de vis, iar o parte dintre ei nu vor fi convinși să îți dea bani decât dacă ei consideră că au de câștigat de pe urma ta, iar pitch-ul tău îndeplinește cam toate criteriile după care ei se ghidează. Să ne înțelegem, însă: chiar dacă nu vei reuși să îi convingi, este, totuși, nevoie să fii pregătit pentru orice întrebare ar avea pentru tine referitoare la business-ul tău.