„Noi considerăm că copiii au abilitatea cea mai dezvoltată de a învăța și de a asimila cunoștințe. Când ești copil, automat ești curios, și îți place foarte mult să te joci. Noi vrem să readucem curiozitatea copilăriei prin jocuri, în așa fel încât să sporim interesul pentru învățat”. spunea Raluca Stratulat acum șase luni, într-un interviu pentru start-up.ro.

Între timp, IziBac s-a dezvoltat și fondatorii au înțeles mai multe despre cum pot dezvolta proiectul. Au decis să treacă de faza de incubare și să se înscrie la acceleratorul BCR InnovX, în grupa Grinders. Asta le-a oferit acces la mentori, la idei noi și au ajuns să prezinte pe scena unor evenimente dedicate startup-urilor tech, precum Startup Grind Tbilisi.

Astăzi se pregătesc să dezvolte proiectul pe mai departe, cu o platformă numită IziEdu, unde să ofere educație antreprenorială și investițională, iar pe termen lung să ofere platforme de învățare pentru diferite subiecte.

Am discutat cu ea și poți urmări discuția în video-ul de mai jos sau poți asculta interviul pe orice platformă de streaming audio dacă vei căuta și te vei abona la podcastul Startup Mashup.

Despre ce avea de spus în aprilie 2019 echipa iziBac poți afla din acest material de pe start-up.ro.

Evoluția iziBac în 2020

„Am crescut mult ca echipă. Am reușit să obținem fonduri europene și am început să le investim în crearea unei platforme de tip White Label, acea platformă care ia absolut orice conținut și-l digitalizează pentru absolut oricine vrea să-l învețe.”, spune Raluca Stratulat.

„Am început să învățăm educație antreprenorială, educație investițională și educație financiară. Pentru diferite palete și grupe de vârste. Mai întâi pentru zona României și ulterior vrem să ne extindem. Numele platformei este IziEdu. Este practic o nouă entitate legală. Planul nostru pe termen lung se bazează pe această platformă”, explică fondatoarea iziBac despre noul proiect iziEdu.

Italia, Spania, Bulgaria, următorul pas

„Am început să extindem IziBac și la alte examene de bacalaureat din Europa. Am reușit să obținem sigiliul de excelență în inovație la nivel european. Am aplicat la SME Horizon 2020 și cu ajutorul celor din InnovX, alături de colaboratori, am reușit să scriem un proiect valoros. Am fost extrem de aproape de a lua în sine finanțarea, doar că a fost ultima rundă și nu mai existau atât de multe fonduri.”, explică Stratulat.

Raluca și Adrian Stratulat vor aplica și în 2020 pentru Horizon 2020, iar apoi vor să se extindă spre alte țări.

„Primele țări în care vrem să mergem sunt Italia, Spania și Bulgaria. În primul rând, pentru că sunt comunități de români și vrem să ajungem la ei cu bacalaureatul românesc, dar și Bacalaureatul din țările respective. De asemenea, rata de promovare a Bac-ului e cea mai mică în aceste trei țări europene, pe lângă România, care stă cel mai rău.”, explică Raluca.

De asemenea, iziBac vrea să ajungă și în Statele Unite unde să construiască un produs pentru examenele de tip SAT. Modelul de dezvoltare va fi bazat pe crearea de echipe de profesori și colaboratori care să preia platforma în franciză.

„Mergem către licee și liceele private achiziționează licența anuală pentru elevi. Se numește SmartPass și are loc în autobuzele galbene unde copiii pierd peste o oră jumătate făcând naveta. Vrem să creăm un mediu de două echipe și să interacționeze într-o competiție pozitivă”, spune Stratulat.

Noi caracteristici în aplicație și Olimpiada iziBac

Echipa iziBac a ajuns la 12 membri și 17 profesori care ajută la crearea conținutului. De asemenea, există 100 de ambasadori din Consiliile Elevilor.

În curând, aplicația va avea un feature de peer to peer learning. Asta înseamnă că elevii pot să se ajute reciproc și pot să se consulte dacă au dileme în materie. Va funcționa practic precum TPU.ro, unde pui o întrebare, răspunzi și primești fundiță.

„Vrem să lansăm un feature multiplayer și opțiunea de Campionat, care va fi un fel de Olimpiada digitalizată și gamificată cu fază pe liceu, oraș, județ și național. La final, sperăm să facem un eveniment offline în care să ne cunoaștem cu toții”, explică Raluca.

Extindere dincolo de examenul de Bacalaureat

iziBac a fost creat ca un produs doar pentru Bacalaureat, dar Raluca și Adrian Stratulat vor să extindă startup-ul dincolo de această limită. De altfel spun că au învățat asta cu ajutorul acceleratorului InnovX.

„Aveam în minte extinderea la nivel global, dar în sine nu gândeam global. Gândeam extraordinar de local pe România și să creștem aici. Nu merge chiar așa procesul în antreprenoriat. Ar trebui să te vezi direct mare ca să poți să ajungi acolo. Dacă te vezi doar în România, nu vei ajunge să crești suficient cât să o depășești”, spune Raluca în cadrul interviului.

„Am învățat să ne concentrăm atenția. La început de drum împrăștii cu da în foarte multe direcții sperând că una-două se vor concretiza. Problema cu un startup e că nu ai proceduri și te duci în mai multe direcții decât poți duce. Pentru noi a fost important să ne găsim focusul bine delimitat cât să ne putem gestiona resursele ca să atingem un scop global.”, a mai adăugat antreprenoarea.

iziEdu, platforma pilot pe care urmează să o lanseze va fi concentrată și pe copiii de la grădiniță sau școala primară, pentru că ei au nevoie de educație financiară pentru viitor.

„Pentru educația investițională vrem să mergem spre spectrul de 30-40 de ani. Adică oameni care ar vrea să investească, dar nu au curajul să o facă pentru că nu au noțiunile necesare. În România piața și ecosistemul de startup-uri s-a dezvoltat, în schimb piața investițională e în urmă.”, spune Raluca.

„Pe viitor vrem să ne ducem pe absolut orice curriculă. Pentru carnetul de șoferi, pentru examenul de limbă, orice vrei să înveți să o faci într-un mod mai distractiv. Platforma va fi bazată pe blockchain și se va numit Younity. Vrem un ecosistem în care elevii și profesorii, cu cât învață mai bine și mai mult, cu atât câștigă mai bine și mai mult, ceva cuantificat pe care-l pot cheltui”, explică Raluca Stratulat.

În plus, vor să adauge și teste psihometrice pentru ca în următoarea perioadă să poți să-ți construiești un CV cu ajutorul iziEdu și să adaugi competențele revelate de aceste teste.

Experiența de la acceleratorul BCR InnovX

Pe lângă modul în care au învățat să gândească global, dar să se concentreze mai bine pe produs, cei de la iziBac au reușit să învețe destul de multe din experiența unui accelerator.

„Am avut și teorie, una care nu mă așteptam să dea atâtea rezultate. Se numește antreprenoriatul disciplinat. Am avut workbook, o carte de teorie și o carte de practică. Nu am parcurs-o filă cu filă, în schimb fiecare filă pe care am parcurs-o am făcut-o cu cap și a dat niște rezultate la noi în echipă”, spune Raluca.

„Acceleratorul InnovX a avut avantajul că ni s-au oferit practic alimentele specifice nouă ca să creștem, personalizate. Am întâlnit o comunitate minunată care te susține și dincolo de program. Februarie-martie 2020 e perioada de înscriere pentru noua ediție”.

„În februarie și iunie 2020 suntem invitați în Silicon Valley. Cea din iunie 2020 am primit-o după ce am câștigat locul 2 la Startup Grind Tbilisi în Georgia, după cinci runde de pitch-uri pentru a ajunge pe scena principală. Va fi o conferință pentru Women în Technology, femei din domeniul tech. Eu voi reprezenta echipa”, explică reprezentanta iziBac.

În privința unei investiții din partea unui fond, spune că nu se grăbesc. „Nu ne grăbim să atragem investiție. Vrem să atragem investiții cu cap care să ne ajute să creștem și să nu ne întindem mai mult decât resursele pe care le avem disponibile acum. Vrem să găsim un investitor care să ne lase spațiu de creștere, dar să aibă răbdarea necesară. E un startup în domeniul educației și se clădește mai greu, cu răbdare și cu multă pasiune în spate.”

Dacă ar fi să găsească o investiție care să se potrivească, Raluca spune că iziBac este în căutarea a 130.000 de euro pentru focusul de extindere în regiune și adăugarea de noi feature-uri.

30.000 de elevi folosesc platforma în România în momentul de față. În clasa a XII-a în România sunt aproximativ 130.000 de elevi,

„Masa totală ar fi undeva la 230.000 de elevi pe care-i putem atinge în România. Considerăm că un sfert din cei care sunt în clasa a XII-a nu vor da BAC-ul. Când vedem rată de promovare de 60%, cei 25% care nu au dat BAC-ul nu au fost scăzuți. În media pe țară, de exemplu, sunt licee care au rată de promovare 100% doar pentru că un singur elev s-a înscris la BAC, iar alții nu au făcut-o”, spune Raluca.