În plus, planurile de dezvoltare prevăd o creștere a echipei cu încă 30-40% pentru anul viitor.

Specialiștii din România dezvoltă soluții, funcționalități ale platformei și aplicații și servicii noi pentru toate subsidiarele europene Bolt, iar anul acesta au fost implicați în proiectele de lansare a serviciilor de livrare de mâncare și de închiriere a trotinetelor electrice în mai multe orașe de pe continent.

”În prezent, suntem 50 de colegi în divizie – jumătate lucrează la sistemele de hărți geografice necesare aplicației de mobilitate, iar cealaltă jumătate lucrează la aplicația Bolt Food”, explică Horia Coman, șeful diviziei de software development Bolt.

”Condițiile sociale și de piață ne-au impulsionat anul acesta să lansăm servicii noi în multe țări europene, echipa noastră a susținut tehnologic toate aceste lansări, în multe cazuri în timp record, iar în continuare lucrăm la menținerea platformelor și adăugarea de noi caracteristici.”

La nivel european, divizia de software a Bolt a lucrat la integrarea cu marile rețele de magazine (pentru serviciile de livrare de alimente) și la crearea suportului tehnologic pentru plăți cash, acolo unde acelea erau importante.

În România, lansarea Bolt Food a presupus integrarea rapidă a sute de parteneri din HORECA și a mers mai mult pe plățile cu cardul, dată fiind obișnuința de plată deja creată și nivelul de confort și de siguranță sporit pe care îl asigură acest tip de plată atât pentru client, cât și pentru curieri.

Pe segmentul de ride-hailing, Bolt a creat un sistem de hărți intern, care a permis completarea hărților existente cu repere și străzi lipsă. Toate aceste lansări și proiecte mari au fost însoțite, în subsidiar, de numeroase alte caracteristici și funcționalități adăugate platformei, toate menite să contribuie la stabilitatea și utilitatea acesteia.

Echipa de software Bolt s-a adaptat ușor cu regimul de telemuncă, având în vedere faptul că și înainte de începerea pandemiei exista posibilitatea de a lucra de la distanță și că activitatea diviziei presupunea, oricum, interacțiune virtuală cu colegi din întreaga Europă.

”Am făcut rapid un salt de la 20% dintre colegi lucrând în sistem work from home (WFH) la 100% WFH, în totală siguranță, funcționând fără întrerupere la nivel de procese și tehnologie”, explică Horia. ”Pentru noi, schimbarea modului de lucru s-a reflectat în niciun fel în calitatea muncii, dimpotrivă, am făcut față cu succes unor luni foarte intense, cu proiecte foarte importante. Avem colegi care s-au întors în orașele natale sau chiar în alte țări, unde aveau familiile, iar nivelul de muncă a rămas neschimbat”, spune Horia Coman. ”Elementul de noutate a fost, evident, cel de recrutare și de pregătire inițială, dar experiența dobândită în acest an ne permite să privim cu încredere creșterea proiectată, de anul viitor, de 30-40% a echipei.”

Compania este prezentă în România cu serviciile de transport de persoane, de transport de produse (Bolt Business), de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei. Serviciile Bolt sunt disponibile în București, Cluj, Timișoara și Constanța.

Toate cursele Bolt din Europa sunt 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ca urmare a Bolt Green Plan, de a reduce amprenta ecologică a companiei.