Milennials vor anunțuri scurte și clare
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Locuri de muncă în România – social media e un canal de recrutare
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență.
57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv.
Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
“De multe ori, deși vede un anunț de angajare pe mobil în timp ce e în oraș, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Și asta pentru că foarte puține companii din România oferă posibilitatea candidaților de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenți vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanță.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Joburi în România – piedici în aplicarea la un loc de muncă
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.