Factory Bootcamp powered by Raiffeisen Bank este un eveniment de două zile dedicat antreprenorilor la început de drum care vor să-și transforme planul de business în realitate sau care doresc să-și consolideze afacerea.
Înscrie-te la Factory Bootcamp pentru a-ți transforma afacerea.
Pitch-ul este prima afișare publică a afacerii tale, ocazia în care persoanele care te pot ajuta în dezvoltarea business-ului află care este ideea ta, planul tău de afaceri, echipa, obiectivele și modelul de business pe care te bazezi în generarea de profit.
La Factory Bootcamp, la finalul celor 2 zile de workshop-uri, vei fi invitat să susții un pitch în fața echipei formată din colegi și potențiali finanțatori, în care să inserezi tot ce-ai învățat în acel week-end de la speakerii evenimentului.
Ca pregătire pentru acest moment, dar și ca să-ți setezi mai bine ideile principale care stau la baza oricărui pitch, îți vom spune mai jos ce să faci pentru un pitch bun și ce să nu faci pentru un pitch care nu impresionează.
Ce să faci pentru un pitch bun:
- în primul rând, șlefuiește-ți aptitudinile de PowerPoint, Canva sau orice alt program alegi să folosești pentru a face un Pitch Deck, o prezentare care să te susțină în timpul pitch-ului.
- apoi, creează o prezentare a afacerii tale. Citește-o cu voce tare, dacă se poate chiar în fața oglinzi. Cronometrează-te și vezi dacă există o cursivitate a prezentării și ți-e ușor să vorbești despre ce ai pus în acele slide-uri.
- prezentarea trebuie să spună o poveste de la un slide la altul. Capitolele în sine trebuie să aibă o componentă de storytelling, de la ce este afacerea, motivația, publicul căruia i se adresează, cine e în spatele afacerii, unde este acum afacerea și care sunt proiecțiile acesteia.
- desigur, nu uita să adaugi ce anume ceri publicului în fața căruia prezinți și ce ți-ar trebuie: investiții, mentorat, noi piețe, parteneriate cu anumite companii.
Nu uita că prezentarea nu este un loc unde arunci cu date, informații și cifre. Prezentarea trebuie să fie o poveste și să aibă un fir narativ. Poți avea chiar mici anecdote sau conexiuni din plan personal care să diferențieze prezentarea de altele.
- adaugă context pentru afacerea ta: piața pe care vrei să intri, piața pe care poți scala, cât din această piață este publicul potențial pentru afacerea ta.
- arată exact ce face afacerea ta pe piața menționată, ce nevoie îndeplinește și oferă și exemple, dacă ai, în acest sens.
- integrează și detalii despre bugetul pe un an și proiecțiile financiare bazate pe experiența anterioară sau pe previziuni economice din piață.
Vrei să crești afacerea? Înscrie-te la Factory Bootcamp
Ce să nu faci la pitch
- să nu presupui că publicul din fața ta cunoaște piața despre care vorbești. Asumă-ți rolul de educator și explică în termeni simpli ce face afacerea ta și piața pe care vrei să intri.
- oferă claritate pe aspectele cuantificabile. Vorbești de încasări, rezervări sau descărcări, te referi la venituri lunare sau anuale? Fii clar când vorbești despre acestea.
- rezervă timp pentru toate capitolele poveștii. Nu te întinde la discuții despre geneza ideii și să nu mai ai timp pentru aspecte importante legate de strategia de încasări sau de echipă.
Ce trebuie să pregătești dacă vii la Factory Bootcamp?
Este important să știi că cele două zile vor fi folosite pentru a face business-urile mai viabile. De asemenea, discuțiile vor continua după cele două zile de eveniment.
Ce trebuie să pregătești atunci când vei fi acceptat pe unul dintre cele 25 de locuri gratuite la Factory Bootcamp?
- Lipsurile pe care le are afacerea sau ideea ta de afaceri astăzi - ce ai nevoie pentru a duce lucrurile mai departe?
- Să știi să prezinți afacerea ta în 5 minute
- Chestiunile de bază ale planului de afaceri de mai sus
- În timpul celor două zile vei completa aceste lipsuri cu strategii pe care urmează să le implementezi, cu ajutorul speakerilor, participanților și experților de la Raiffeisen Bank.
Factory Bootcamp este un eveniment organizat de start-up.ro și de Raiffeisen Bank. Evenimentul este realizat cu sprijinul Premier Catering & Events, Delicatera și Tchibo.