Dacă ”Bohemian Rhapsody” a reușit să transmită spiritul Queen sau dacă Rami Malek a reușit să-i facă dreptate lui Freddie Mercury prin interpretarea sa, stârnește păreri diferite și contradictorii. Dar pentru că nu suntem în sala de cinema, putem să analizăm lucrurile la rece și să vedem dincolo de emoțiile transmise, mai exact, lecțiile de business pe care le pot extrage antreprenorii din filmul ”Bohemian Rhapsody”, de la Queen și Freddie Mercury, așa cum remarcă un articol apărut pe Entrepreneur. Dacă ai văzut filmul, probabil îți va fi ușor să identifici aceste momente, dacă nu l-ai văzut încă, vei ști ce să cauți.
"Don't Stop Me Now": Gândește dincolo de orizonturi
Atunci când cei de la Queen au avut ocazia să meargă în turneu prin Japonia, ei au ales să concerteze în America. Urmând același principiu în afaceri, trebuie să fii pregătit că investitorii tăi, partenerii, prietenii și angajații te vor compara cu cineva din industria ta, dar dacă te gândești doar cum să fii mai bun decât competitorii din piața pe care te-ai lansat, vei pierde o oportunitate. Ia în considera ideile din alte industrii și aplică-le în afacerea ta, astfel încât să poți domina.
"Somebody to Love": Vezi partea plină a paharului
Freddie Mercury avea o figură a feții distinctivă datorită faptului că avea patru dinți în plus în partea din spate a gurii, care i-au împins pe cei din față. Spun „datorită”, și nu „din cauza” dinților, pentru că acest lucru l-a ajutat să poată deschide gura mai larg și, respectiv, îi dădea mai multe posibilități la cântat.
În cazul antreprenoriatului, este important să nu folosești provocările drept scuze. Ești prea mic pentru a putea concura în piață - înseamnă că ești mai agil și poți reacționa mai rapid la nevoile consumatorilor. Vezi care sunt lucrurile pe care le vezi ca pe o piedică în creșterea afacerii, apoi gândește-te cum le-ai putea întoarce în favoarea ta.
"We Will Rock You": Dă-le oamenilor ce vor să primească
Membrii Queen puteau să se conecteze cu publicul, iar asta este ceea ce le-a adus succesul, deși producătorii și casele de discuri aveau alte păreri. În mod similiar, în business, mulți antreprenori se concentrează pe ceea ce au oferit până acum alte companii din industrie, fără a lua în considerare dorințele consumatorilor. Steve Jobs spunea că oamenii nu știu ce vor până nu văd acel lucru, iar sarcina ta, ca antreprenor, este că creezi acel lucru și să îl vinzi.
"I Want to Break Free": Asumă-ți vina
Câteodată, ai nevoie de mult curaj ca să-ți aduci prietenii într-o cameră și să recunoști că ai greșit. Să-ți asumi responsabilitatea pentru o situație care s-a terminat prost, să propui împăcarea și să fii dispus să iei în considerare opiniile celorlalți este ceea ce ar face un lider bun. Chiar dacă liderul este cel care dă direcția echipei, este normal să nu aibă întotdeauna soluțiile cele mai bune, dar este important să-și poată calma orgoliul, să-și asume vina și să ceară scuze.
"We Are the Champions": Fii bun. Fă bine.
Tatăl lui Freddie Mercury avea o vorbă pe care o spunea mereu: „Cuvinte bune, gânduri bune, fapte bune”. În afaceri, este foarte important să fii autentic, iar oamenii vor aprecia asta. Și vei fi autentic atunci când spui ceea ce crezi și faci ceea ce spui. Iar de aici încolo, succesul va fi de partea ta. Acum, mai mult ca niciodată, consumatorii pun mult preț pe autenticitate, valorile companiei și măsura în care aceasta se aliniază la valori.