Raportat la un număr de aproximativ 11.000 de companii cele mai performante din economie, înregistrate ca mari și medii, potrivit datelor oficiale, numai una din cinci folosește, în prezent, instrumente de Business intelligence, arată o statistică a Cyberpro Consulting, companie care oferă consultanță pentru automatizarea și integrarea sistemelor informatice.

În lipsa investițiilor în soluții informatice adecvate, restul companiilor folosesc excesiv resursa umană și materială pentru a analiza un volum imens de date despre activitatea lor, generat de raportările clasice, care le răspund la întrebarea “ce s-a întâmplat”, dar nu le arată și “de ce”.

Astfel de rapoarte nu îi susțin pe manageri să ia decizii documentate, rapide și corecte pentru business-ul lor, existând de multe ori riscul ca instinctul și presupunerea să îi ghideze în luarea unor măsuri.

Soluțiile moderne de Business Intelligence, un set de aplicatii software și tehnologii destinate colectării, gestionării și analizării informatiilor provenite din diferite sisteme de gestiune a afacerii sau din alte baze de date, ajută companiile să facă afaceri în mod inteligent.

Se pot conecta la aproape orice sursă de date din companie, inclusiv la sisteme simple de contabilitate sau fișiere excel. Pot arăta direcția unui business, îndeplinirea KPI-urilor, permit depistarea trendurilor și problemelor imediat ce apar. Principalul beneficiu comercial pe care îl furnizează este viteza de reacție atunci când este identificată o schimbare în piață.

“Primele companii care au implementat unelte de Business Intelligence în România au fost cele din domeniul financiar, urmate rapid de marile companii din retail și distribuție. Este însă îngrijorător faptul ca marea majoritate a companiilor medii și mari, în special cele cu capital românesc, folosesc puțin sau deloc unelte de Business Intelligence, iar asta se vede în rezultatele raportate”, declară Cristian Udrescu, managing director Cyberpro Consulting.