Astăzi vrem să vorbim despre 6 startup-uri care acoperă zona de călătorii, experiențe și de activități de care vă puteți bucura în timpul liber, soluțiile unor echipe din România care îmbină digitalul cu activitățile care să-i ducă pe oameni în contexte în care să se relaxeze și să-și creeze amintiri.
Vola.ro - zbor, cazare și travel
Vola.ro a fost lansat în 2007 și în cei peste 16 ani de activitate a ajuns să fie una dintre cele mai îndrăgite platforme de rezervări de zboruri și vacanțe. Mai mult, Vola a fost desemnată de două ori agenția de turism online în care românii au cea mai mare încredere și totodată cea mai utilizată agenție de turism online din România.
De-a lungul anilor, Vola.ro a venit cu multe premiere pentru publicul român, și soluția fondată de 3 prieteni, într-un un sediu de 50mp cu un telefon a ajuns la a ajuns o companie care a ajuns la 500.000 de clienți, unde utilizatorii fac o căutare de zbor la fiecare 4 secunde.
Vola.ro a primit de-a lungul anilor diverse distincții, dar printre cele mai recente lansări compania numără Vola Boats, Vola hoteluri și Vola Vacanțe, care să completeze întreaga ofertă de experiențe pe care o poate căuta un călător.
Pe lângă acestea, pandemia și ultimii ani au adus niște feature-uri recent eîn companie, printre care asigurarea de călătorie și de rambursare, care să ofere flexibilitate și un pic de certitudine în travel. De exemplu, în anul cel mai dificil pentru o agenție de travel, 2020, 50.000 de clienți au primit rambursare de la vola.ro.
iaBilet.ro - spectacole, de la teatru la cele mai râvnite concerte
iaBilet.ro este cel mai mare site care vinde bilete la evenimente în toată România, de la piese de teatru, stand-up comedy, conferințe, până la concertele trupelor favorite.
Startup-ul a pornit în 2012, când fondatorii au decis că vor vinde doar bilete electronice, ceea ce părea ca o glumă atunci pentru industria evenimentelor. Idei ca aceasta și ca alte inovări în platformă au dus iaBilet.ro unde este acum, la peste 1700 de evenimente disponibile unde oamenii își pot cumpăra bilet.
Că vorbim de concerte precum Guns'n'Roses, Depeche Mode sau spectacole de standup, vizite la muzeu, spectacole de teatru sau festivaluri, iaBilet.ro acoperă evenimente din 82 de orașe.
Ialoc - rezervări pentru experiențe la restaurantele României
Ialoc este platorma care ajută români din peste 17 orașe să-și rezerva online un loc la restaurant. Startup-ul de rezervări a pornit activitatea în 2017 și de-a lungul activității a atras atenția mai multor investitori, cea mai recentă de 500.000 urmând să fie folosită anul acesta pentru soluții de plată, dar și pentru extinderea internațională.
Aplicația a ajuns să fie folosită de peste 100.000 de români, dar ialoc.ro vrea să fie mai mult decât soluția rapidă de rezervări. Își propune să ofere clienților recomandări și sugestii pentru momentele în care vor o experiență în oraș.
De-a lungul timpului echipa ialoc.ro s-a implicat în diverse campanii de susținere a afacerilor locale, pri ialocFest, dar și prin parteneriate cu ghidul Gault Millau.
Aplicația numără peste 1000 de locuri unde puteți avea experiențe culinare în București, 172 în Cluj, 138 de localuri în Timișoara și 100 în Iași.
Epic Visits - destinații de nivel epic din România
Epic Visits este proiectul unei echipe pasionată de experiențe de travel și cultură. Prin această paltformă, pasionații de călătorii pot rezerva călătorii în destinații deosebite, care au factorul epic în componență.
Astfel, clienții se pot bucura de un sejur unde să se cazeze într-un muzeu sau castel, într-o locație inspirată de un film, o carte sau o personalitate, într-o casă românească din lut sau amplasată într-un copac, într-o cameră de gheață sau sub apă, chiar și în aer liber, într-un cadru natural spectaculos.
Startup-ul a pornit de la o statistică, ce arată că peste 75% dintre consumatori au declarat că preferă să investească în experiențe decât în bunuri materiale. Astfel, platforma listează peste 200 de opțiuni de cazare în România unde turiștii să poată avea șederi de ținut minte și de povestit.
Experiențele Epic Visits sunt catalogate în funcție de ce caută turiștii, de mood, de preț, dar au și pachete disponibile pentru tichetele de vacanță sau oferte corporate.
Questo - explorările urbane care spun poveștile orașelor
Questo e acea poveste de succes, un proiect care, din 2017, a adus jocul și aventura în viețile a 100.000 de oameni până acum, din 140 de orașe și care a atras 300 de creatori de povești, printre care și scenariști de Hollywood sau Netflix.
Startup-ul a atras până acum finanțări totale de peste 2,2 milioane de dolari, de la business angels și de la fonduri de investiții. Mai mult, Questo a fost premiat de Booking, a colaborat cu primăria Alba Iulia și a primit, de-a lungul celor 6 ani de activitate diverse premii.
Pe lângă certificările succesului, ce a făcut Questo este că a oferit oamenilor acesul la orașe sub altă formă, le-a deschis curiozitatea de a explora locurile prin joacă și prin quest-uri care să facă orice călătorie cu adevărat memorabilă.
Questo are jocuri de explorare în peste 200 de orașe din întreaga lume, de la New York la Băile Govora, pe teme romantice prin care călătorii pot explora Parisul sau pe teme prin care pot vâna Illuminati prin Roma.
Meetlocals - experiențe oferite de localnici
Meet Locals este startup-ul românesc care vrea să ofere turiștilor de pretutindeni experiențe locale, de la furnizori la care nu au acces așa ușor din platformele clasice.
Startup-ul a ajuns la 300 de experiențe în platformă și vrea să se extindă în 2023. De asemenea, fondatorii sunt în căutarea unei investiții de 250.000 de euro în perioada următoare pentru accelererarea dezvoltării platformei.
Meet Locals are la bază un sistem de rezervari in care sunt integrate diverse activități, de la tururi ghidate, trasee montane, excursii, zbor cu parapanta, rafting, lectii de ski, până la transferuri, sau degustari de vin, lectii de gatit, intrări la spa si multe altele.
Soluția este un fel de concierge disponibil tuturor celor care se cazează într-un oraș și vor să afle ce pot face acolo. Vorbim de 6000 de amplasamente ce pot găzdui peste 30.000.000 de turiști în România, astfel piața experiențelor are și clienți, și canalele potrivite.