Mădă Seghete este fondatoarea Branch Metrics, un startup din Palo Alto care a ajuns la un statut de unicorn. Cu ajutorul Branch, creatorii de aplicații reușesc să vadă mai bine cine sunt clienții lor, unde se duc și ce folosesc în cadrul aplicației.

În esență, Branch folosește o tehnologie de tip ”deep linking” care permite crearea unor link-uri care pot fi transmise prin intermediul aplicațiilor (practic, se creează link-uri între aplicațiile mobile). Cei care accesează aceste link-uri pot ajunge la informație în mod direct, fără a fi nevoiți să își instaleze aplicațiile respective. În plus, tehnologia permite adunarea diferitelor date despre utilizatori, precum timpul, device-ul de pe care este accesat link-ul sau sistemul de operare al acestuia. Soluția creată de startup-ul american se adresează în principal developerilor de aplicații, facilitându-le acestora accesul la informații legate de utilizatorii produselor pe care le creează.

Cum arată piața aplicațiilor mobile și ce să faci?

Astăzi, dezvoltatorii de aplicații mobile se chinuie într-un ecosistem foarte aglomerat, dominat de doi mari jucători, Google și {{Apple[7]}}. Fragmentarea este mare, iar puterea de descoperire a aplicațiilor e din ce în ce mai mică.

„Mobile e terenul dictaturilor digitale, față de internetul original, care era mai deschis. Marile companiile impun reguli și sunt jandarmii platformelor”, a spus Mădă Seghete la Startup Grind Silicon Valley unde start-up.ro a fost prezent.

Din punctul ei de vedere, fragmentarea în ecosistemul mobil devine din ce în ce mai mare și crește puterea superaplicațiilor, așa cum este WeChat în China, care conține de la mesagerie, la servicii de plăți sau livrare de mâncare.

„Superaplicațiile globale au venit din locuri diferite și au devenit viața utilizatorilor. Wechat are la fel de multe miniprograme, adică aplicații, precum AppStore în curând”, a spus Mădă Seghete, un expert în monetizarea și analiza aplicațiilor mobile.

Ce urmează în lumea mobilă?

Pentru Mădă Seghete, viitorul înseamnă unul în care mai multe magazine de aplicații vor apărea, de la miniprograme în interiorul aplicațiilor, până la altele noi pentru platforme precum Alexa, Google TV sau altele.

„Rezoluția identității va deveni un focus în 2020. Ce înseamnă asta? Un utilizator va începe să folosească aplicația pe mobil, va continua în mașină, pe ceas sau în AR. Și va trebui să știi cine e acel utilizator, iar aceasta va fi o provocare pentru brandurile din retail”, spune Seghete.

Ea a oferit câteva sfaturi dezvoltatorilor de aplicații.

  • „Explorează noi canale și platforme”
  • „Trebuie să ai o fortăreață, dar să gândești pe toată piața. Profită de noile trenduri”, a spus ea. Cel mai bun exemplu a fost momentul când Facebook s-a concentrat pe video și era foarte ieftin să te promovezi astfel.
  • „Concentrează-te pe conversiile de pe mobil. Două lucruri sunt esențiale: fă procesul ușor și/sau motivează-i pe utilizatori prin incentives”. Ori faci lucrurile ușoare pentru un utilizator, ori îl convingi prin alte metode.
  • „Asigură-te că ai o rezoluție identitară clară!”

Realitatea augmentată e viitorul

Pentru Mădă Seghete, realitatea augmentată va fi viitorul. Și viitorul vine în 2020. „AR va deveni mainstream anul acesta. Ochelarii de realitate augmentată vor fi la fel de importanți precum telefoanele mobile acum câțiva ani”, a spus Mădă Seghete.

De asemenea, 90% din mașini vor fi conectate la internet, ceea ce deschide o piață nouă pentru dezvoltatorii de aplicații.

Până atunci, ochelarii de realitate augmentată, inclusiv de la {{Apple[7]}}, vor avea o lansare ușoară, iar în 2-3 ani vor avea propriul magazin de aplicații și se vor dezvolta.

„Voi putea să mă uit la o mulțime și să identific numele tuturor. Sau să văd o pereche de pantofi la cineva pe stradă și să pot să-i identific și să-i cumpăr. Vor fi oportunități uriașe pentru retaileri”, a spus Mădă Seghete pe scena Startup Grind Silicon Valley.