Cercetătorii au descoperit că 53% dintre oameni nu au putut face diferența dintre conținutul creat de oameni, AI sau editat de AI. Printre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, doar patru din zece au făcut acest lucru - în timp ce persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste au reușit să identifice corect conținutul generat de IA mai mult de jumătate din timp.
Cercetarea a fost realizată de compania de revizuire a instrumentelor web Tooltester care spune: „Faptul că cititorii mai tineri erau mai puțin abili în a recunoaște conținutului bazat pe inteligență artificială ne-a surprins”.
Acest lucru ar putea sugera că cititorii mai în vârstă sunt mai cinici cu privire la conținutul AI în zilele noastre, mai ales că s-au scris atât de multe despre acesta recent. Cititorii mai în vârstă vor avea, de asemenea, o bază mai largă de cunoștințe din care să se bazeze și pot compara percepțiile interne despre modul în care ar trebui să se răspundă la o întrebare mai bine decât o persoană mai tânără.
Cercetarea a implicat 1.900 de americani cărora li sa cerut să determine dacă textul a fost generat de inteligență artificială sau scris în întregime de oameni, cu conținut dintr-o varietate de domenii, inclusiv sănătate și tehnologie. Acest lucru a constatat că capacitatea de a distinge AI și textul scris de oameni a variat, de asemenea, în funcție de domeniul în care a fost publicat textul - conținutul generat de AI din sectorul sănătății a fost cel mai probabil să păcălească utilizatorii, 56,1% dintre utilizatori crezând în mod incorect că conținutul generat a fost scris de un om sau editat de un om. În schimb, tehnologia a fost sectorul în care oamenii au putut identifica cel mai ușor conținutul generat de AI, 51% identificând corect conținutul generat de AI.
Sondajul publicului american a mai constatat că mai mult de patru din zece persoane (80,5%) consideră că companiile care publică bloguri sau articole de știri ar trebui să avertizeze dacă AI a fost folosită. Aproape trei sferturi (71,3 la sută) au spus că ar avea mai puțină încredere într-o companie dacă ar folosi conținut generat de inteligență artificială fără să explice acest lucru.
Este important de reținut că generarea de text folosind AI poate fi de mare ajutor, dar numai dacă există o corecție de calitate de la un om cu cunoștințe în domeniu. Rezultatele AI pot conține erori faptice care pot chiar induce în eroare cititorul din greșeal.
Această știre vine într-un moment în care experții în securitate cibernetică avertizează cu privire la un val de atacuri de phishing și escrocherii scrise de AI. Aceste e-mailuri frauduloase, care par autentice, pot convinge victima să trimită informații sau bani și pot cauza oamenilor pierderi financiare. Astfel, o concluzie surprinzătoare poate fi aceea că, având în vedere că cititorii mai în vârstă sunt acum mai capabili să recunoască AI, ei pot fi mai atenți atunci când primesc mesaje frauduloase sau alte informații care au fost create folosind AI.
Procesarea textului AI a avut un mare succes în ultimele luni, atât în ceea ce privește dezvoltarea, cât și utilizatorii. Cifrele recente arată un mare interes față de această tehnologie din partea utilizatorilor. Aplicația AI a OpenAI a devenit aplicația cu cea mai rapidă creștere din istoria internetului, cu peste 13 milioane de utilizatori folosind AI în fiecare zi, iar Textie din România, de exemplu, nu este cu mult în urmă.