Acesta conține atât sfaturi de ordin tehnic, care acoperă funcționalitatea site-ului și un flow coerent în procesul de achiziție, cât și tips&tricks legate de marketing și promovare. De asemenea, ghidul cuprinde câteva sfaturi și pentru clienții finali, astfel încât aceștia să aibă o experiență cât mai plăcută și mai productivă de Black Friday.
”Politica de vânzări practicată anul acesta de magazinele online s-a bazat în mare măsură și pe reduceri consistente. Antreprenorii din online au desfășurat promoții constante pentru a atrage un număr cât mai mare de cumpărători către online. Strategia a avut efect, iar rezultatul a fost o creștere substanțială a volumului de vânzări și veniturilor generate în retailul online pe tot parcursul stărilor de urgență și alertă. Cred că Black Friday 2020 va fi cel mai spectaculos eveniment de shopping din online-ul românesc de până acum. Atât ca reduceri, cât și ca dinamică față de anul trecut”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse.
MerchantPro: record pentru magazinele din platformă
Pe platforma MerchantPro, la nivelul celor peste 1.500 de magazine active, numărul și valoarea comenzilor în octombrie au crescut cu 50% față de perioada similară a anului trecut.
În perspectiva Black Friday, trendul ascendent va continua și în noiembrie, când se așteaptă creșteri medii de 35-40% față de vânzarile înregistrate la Black Friday 2019.
După ce perioada iunie – august a cunoscut o creștere mai temperată față de 2019, de 35% în valoarea tranzacțiilor, respectiv 30% în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcționează pe platforma de eCommerce MerchanPro, toamna a venit cu noi creșteri-record.
Astfel, în luna septembrie creșterea pe cele două segmente analizate a fost de 39%, față de perioada similară din 2019, în timp în octombrie aceasta a fost de 50%.
”Printre factorii care au stat la baza dinamicii pozitive se numără atât începerea școlii, cât și noile restricții și precauții în contextul pandemic actual. Comportamentul de cumpărare orientat către online pe care l-am observat în primele luni de pandemie se menține. Acesta produce noi creșteri la nivelul magazinelor de pe platformă. Cel mai probabil, sfârșitul de an va continua trendul ascendent având în vedere atât perioada campaniilor de Black Friday, cât și a sărbătorilor ce urmează”, a adăugat CEO-ul MerchantPro.
Perioada a marcat și schimbări în zona domeniilor active pe platformă. Astfel, inițial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii ca produse alimentare, de îngrijire personală și curățenie. Apoi interesul românilor a mers și către zona magazinelor cu servicii și produse din segmentul fashion, beauty, home&deco.
”La începutul acestei perioade s-a crezut că odată cu ieșirea din starea de urgență este posibil să înregistrăm scăderi mult mai mari. Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecție pentru online – atât din partea furnizorilor de produse și servicii, cât și a clienților finali – se menține și nu dă semne că reorientarea este una temporară. Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context normal, în 3-5 ani”, a mai spus Arthur Rădulescu.
MerchantPro eBook BF by start-up.ro on Scribd