România poate deveni un hub regional de digitalizare, dacă valorifică toate oportunitățile pe care le are la dispoziție, iar cea de-a opta ediție a evenimentului Microsoft Envision Forum a adus în prim-plan cele mai noi trenduri din industrie în ceea ce privește transformarea digitală și inovația și a reunit peste 800 de participanți, lideri din diverse industrii, pe plan național, și experți de renume mondial, care au analizat oportunitățile de business generate de transformarea digitală.
Pe parcursul celor două zile ale evenimentului, participanții au dezbătut modalitățile prin care tehnologia și inovațiile digitale au sprijinit organizațiile în perioada pandemiei, precum și potențialul uriaș pe care, atât cele din sectorul public, cât și cele din mediul privat, îl au în a-și redefini poziționarea într-o lume definită de hiper-conectivitate, automatizare și progresul inteligenței artificiale.
Alina Orban, director general interimar al Microsoft România a vorbit despre accelerarea digitalizării având tehnologia în prim-plan, ca un catalizator în atingerea obiectivelor de business, precum și despre noi scenarii de utilizare ale inovațiilor tehnologice cu aplicabilitate în diverse industrii. În opinia sa, capacitatea de adaptare și dezvoltarea de noi competențe sunt factori-cheie ai tranziției la noua realitate, aflată sub semnul digitalizării.
Totodată, România trebuie să fructifice oportunităţile uriaşe create de digitalizare, pentru a deveni un centru global de inovaţie, a afirmat Philippe Rogge, președintele Microsoft pentru Europa Centrală și de Est, în cadrul evenimentului. În opinia sa, România dispune de avantaje, care odată valorificate, ar putea reduce decalajul pe care îl are față de alte state, din punct de vedere al indicelui de digitalizare.
Digitalizarea unei economii sau a unei societăți nu presupune, însă, doar existența unor competențe digitale, ci implică și analiza și managementul de date. Cantitatea de date generată, în prezent, este uriașă, acestea putând aduce nenumărate avantaje competitive la nivelul companiilor, susține Daniel Rusen, Director de Marketing și Operațiuni în cadrul Microsoft România. Pentru a le putea valorifica, însă, este necesar ca datele să fie stocate și gestionate în mod corect, iar deciziile de business trebuie să se bazeze pe informațiile reieșite din analiza acestora.
Viziunea Microsoft în ceea ce privește utilizarea datelor și beneficiile pe care organizațiile le pot avea, prin prisma lor, este susținută și de afirmațiile pe care Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, le-a făcut în cadrul evenimentului. Transformarea digitală nu este despre tehnologie, ci despre schimbarea modului în care companiile gândesc și își construiesc relaţia cu piaţa, cu clienţii și cu partenerii lor, a explicat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
Acestea sunt doar câteva dintre temele abordate de speakerii care au urcat, în acest an, pe scena Microsoft Envision Forum, iar sesiunile integrale, din cele două zile ale evenimentului, sunt disponibile on-demand aici.