Prin intermediul acestui program, Microsoft și-a propus să pună la dispoziția startup-urilor o serie de servicii și tehnologii create de companie care să vină în ajutorul dezvoltării afacerilor. Totodată, Microsoft îi va ajuta pe fondatorii de startup pe segmentul de vânzări, atât prin cunoștințe teoretice despre marketing și modul în care pot atrage clienți, cât și prin acces la ecosistemul său de parteneri și oameni de vânzări care numără 40.000 de persoane.

În același timp, echipele din programul Microsoft for Startups vor primi credit pentru serviciul de cloud Azure în valoare de 120.000 de dolari, vor beneficia de suport tehnic și tool-uri de dezvoltare pentru limbaje precum Node.js, Java sau .NET, iar creatorii programului se gândesc să pună la bătaie și acces pentru aplicații de business precum Office 365 sau Microsoft Dynamics 365 (de acestea din urmă vor beneficia doar anumiți participanți).

Pe lângă dorința de a ajuta companiile aflate la început de drum, oferta Microsoft are și o parte practică (și care ajută corporația): cu cât companiile abia lansate vor folosi produsele Microsoft sau Azure mai devreme, cu atât cresc șansele de a deveni chiar ele clienți pe termen lung al gigantului american.

Nu în ultimul rând, startup-urile care vor accesa Microsoft for Startups vor putea participa la alte programe ale companiei dedicate dezvoltării ecosistemului antreprenorial – Microsoft Reactors (spații fizice în care antreprenorii, dezvoltatorii, investitorii și comunitatea de business se pot reuni pentru a împărtăși idei, lecții), Microsoft ScaleUp (fostul Microsoft Accelerators), Microsoft Ventures (divizia de venture capital a companiei).