Astăzi, fiecare industrie își reimaginează modul în care se folosește de tehnologie pentru a evolua. Din cauza impactului COVID-19, sunt domenii unde ceea ce altfel ar fi însemnat câțiva ani de transformare digitală a avut loc în câteva luni. Dezvoltarea digitală extraordinară care are loc în aproape toate domeniile economice este o inspirație pentru noi, și devine clar faptul că acele companii și organizații care sunt capabile să adopte tehnologia pentru a-și stimula transformarea digitală, își dezvoltă de fapt capacități de adaptare la prezent și la orice ar putea urma.

În această săptămână, în timpul evenimentului anual Ignite, Microsoft va prezenta viziunea sa asupra ajutorului pe care îl aduce pentru ca organizațiile și oamenii să-și dezvolte capacitățile de adaptare cu noi produse și servicii.

Iată câteva dintre punctele cheie prezentate în cadrul conferinței Ignite 2020:

Pentru Azure AI:

  • Dezvoltări ale algoritmilor de recunoaștere și sintetizare de voce în Azure - Neural Text-To-Speech și Speech-To-Text - incluse în Azure Congnitive Services, ce adaugă suport pentru 18 limbi suplimentare, inclusiv limba Română. Dezvoltatorii de aplicații pot include acum în soluțiile pe care le dezvoltă capabilități de conversie din text în voce și invers care sunt aproape de paritate umană și care dau viață unor scenarii de asistență virtuală sau creare de conținut în limba Română.

Pentru angajații economiei informaționale:

  • Noi capabilități Microsoft 365 menite să doteze organizațiile și echipele cu instrumentele de care au nevoie pentru a se adapta și a prospera în noua lume a muncii:
  • Funcții Microsoft Teams care îmbunătățesc întâlnirile, incluzând noi scene în modul Together și layout-uri personalizate care fac conținutul prezentat mai dinamic și mai captivant, de exemplu prin aducerea fluxului video al prezentatorului în prim-planul ecranului cu conținut partajat.
  • Îmbunătățiri ale Microsoft Teams Rooms și capacități menite a susține sănătatea și siguranța celor ce se întorc la locurile de muncă, precum experiențele de întâlnire Touchless, aplicația Room pentru lucrul la distanță, castingul Teams și asistența vocală cu Microsoft Cortana, astfel încât angajații să poată respecta regulamentele de siguranță fără a compromite puterea colaborării.
  • Workplace Analytics din cadrul Teams vor oferi managerilor și liderilor o analiză a capacității de adaptare organizaționale, prezentând informații care îi ajută să înțeleagă dacă angajații sunt expuși riscului de epuizare sau dacă sunt capabili să mențină legături solide cu colegii și clienții în aceste perioade dificile.
  • Funcțiile suplimentare de securitate și conformitate din Teams ajută la protecția datelor, atenuarea riscurilor și respectarea conformității.
  • Noile capabilități de gestionare din Microsoft Endpoint Manager facilitează securizarea și gestionarea centralizată a dispozitivelor companiei pe orice platformă.

Pentru industrii:

  • În sfârșit, nu există nicio îndoială că domeniul medical se confruntă astăzi cu o transformare accelerată. O programare virtuală la medic este un exemplu relevant. La sfârșitul lunii octombrie Microsoft va pune la dispoziția publicului primul cloud specific pentru această industrie, Microsoft Cloud for Healthcare. Acesta le va permite clienților și partenerilor din domeniul sănătății să ofere experiențe, perspective și îngrijire mai bune oamenilor din întreaga lume. Cu noul conector EHR Microsoft Teams, acum în preview limitat și disponibil prin Epic App Orchard, medicii pot efectua vizite virtuale pacienților sau consulturi în Teams direct din sistemul lor electronic de evidență medicală (EHR). Aceasta simplifică experiențele utilizatorilor, documentarea și gestionarea informatică.

Pentru clienții serviciilor cloud:

  • Comunicarea securizată și simplificată cu clienții și forța de muncă este crucială în acest mediu. Compania anunță Azure Communications Services, facilitând astfel dezvoltatorilor livrarea de experiențe de comunicare la nivel enterprise pe dispozitive și platforme, utilizând aceeași platformă sigură care se află la baza Microsoft Teams.
  • Adoptarea de soluții de cloud hibride în mediul enterprise se accelerează pe măsură ce acestea devin esențiale pentru munca la distanță, prioritizând investițiile IT și folosirea scalabilității adusă de cloud computing. În cadrul Ignite sunt prezentate actualizări la serverele, serviciile și dispozitivele cloud hibrid bazate pe Azure, incluzând servere Azure Arc, servicii de date Azure Arc și Azure Stack Edge.
  • Pentru Azure AI, Azure Cognitive Services va beneficia de noi capabilități de eficientizare a proceselor de business, permițând organizațiilor să se adapteze și să se angajeze în redresarea economică, implementând AI în mod responsabil. Metrics Advisor Preview este un nou serviciu care facilitează monitorizarea proactivă a performanței zonelor de dezvoltare ale unei organizații și diagnosticarea problemelor. Analiza spațială este o nouă funcție de analiză de imagine dezvoltată cu standarde etice stricte și îndrumări cu privire la modul de implementare responsabil, care poate fi aplicată pentru susținerea echipelor și organizațiilor prin crearea unor sisteme automate care să măsoare și să susțină distanțarea socială fizică și alte măsuri de sănătate.
  • Pentru a continua progresul științific, explorarea și utilizarea datelor spațiale, Microsoft extinde puterea cloud-ului global către spațiu printr-un preview pentru Azure Orbital, ce permite clienților să analizeze rapid datele obținute de sateliți. Cu acces la rețelele globale de fibră optică cu latență redusă și la scara globală a serviciilor cloud Microsoft, clienții pot inova rapid cu seturi mari de date din satelit.
  • Cu Dynamics 365, Microsoft sprijină organizațiile să-și digitalizeze întregimea operațiunilor de business, astfel încât să se poată adapta rapid la condițiile de piață în schimbare. Sunt introduse noi capabilități axate pe centre critice pentru satisfacția clienților, în special în climatul de afaceri actual: Customer Service și Supply Chain Management. Aceste soluții îmbunătățite sunt gata de folosire dar rapid scalabile și personalizabile pentru construirea de capabilități digitale dedicate: o Un nou canal cu funcții de voce în cadrul Dynamics 365 Customer Service, construit pe Azure Communication Services, va fi disponibil în preview privat. Prin integrarea vocii în capabilitățile omnichannel existente, Microsft oferă o experiență fluidă end-to-end de suport pentru clienți, într-o singură soluție construită pe Microsoft cloud, care le permite echipelor să ofere asistență constantă și conectată pe toate canalele. o Două noi add-in-uri pentru Dynamics 365 Supply Chain Management pentru a spori vizibilitatea și a le permite clienților să răspundă rapid la cererea și oferta în schimbare. Noile add-in-uri Cloud și Edge Scale Unit permit organizațiilor să ruleze procese critice pentru depozitare și producție pe Edge utilizând echipamente Azure stack, pentru a îmbunătăți reziliența și a asigura operare neîntreruptă, chiar și atunci când sunt deconectate temporar de cloud. Noul add-in Inventory Visibility permite retailerilor și producătorilor de volum mare să gestioneze cu ușurință milioane de tranzacții în fiecare minut și să determine cu exactitate inventarul în timp real pe orice canal.

Pentru dezvoltatori:

  • Ultimele câteva luni au demonstrat că dezvoltatorii de software trebuie adesea să creeze rapid soluții de business pentru a ajuta organizațiile să se adapteze unui context fără precedent. De aceea, compania anunță actualizări low - code în Power Platform și Azure pentru dezvoltatorii profesioniști, prin care se pot crea rapid aplicații, boți și fluxuri de lucru personalizate prin integrarea Azure APIM și GitHub. Este anunțat și preview-ul pentru Power Automate Desktop, care oferă o opțiune de automatizare desktop pentru dezvoltatori și utilizatorii business.