Elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, cu peste 2 milioane de clienți, un Marketplace în care activează peste 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse.

Valoarea si structura tranzacției nu sunt publice.

Elefant Online SA, compania care deține retailerul online elefant.ro, va avea următoarea structură de acționariat:

  • EvoMag: 69%
  • Axxess Capital: 28%
  • Acțiuni deținute de Elefant în nume propriu: 3%

Tranzacția se va considera finalizată doar în condițiile aprobării de către Consiliului Concurenței, dosarul urmând să fie depus în următoarele zile.

Mihai Pătrașcu, fondator și CEO EvoMag a spus că „EvoMag este deja cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant, iar între cele două companii sunt sinergii importante care sprijină dezvoltarea ambilor retaileri în paralel. Totodată piața eCommerce din România, ajunsă la maturitate, cu peste 50% dintre locuitori deja familiarizați cu cumpărăturile online, are nevoie de competitori puternici. De aceea am considerat că o consolidare a celor două operațiuni va fi benefică atât pentru EvoMag și elefant.ro, cât și pentru utilizatorii de eCommerce din România”.

Reamintim că în octombrie 2022 EvoMag a atras o investiție de 2 milioane de euro de la Catalyst România în demersul de a susține dezvoltarea accelerată a companiei.

În 2021, evoMAG a înregistrat vânzări de 34 de milioane de euro, în creștere față de 2020, când compania a marcat un avans de 46% - cel mai mare din ultimii ani, într-o perioadă atipică și pe fondul accelerării comerțului online la nivel general. Analizând evoluția evoMAG din ultimii 2 ani, compania a avut o creștere anuală medie de 25%.