Lectură de 5 min

Miza pentru ecosistem - pentru cine este Samsung Galaxy S8?

Abonează-te pe  
Samsung a lansat Samsung Galaxy S8 și Samsung Galaxy S8+ inclusiv în România, în urma unui eveniment aseară. Telefoanele vor fi disponibile de pe 28 aprilie pe piața locală. Dincolo de specificații, rămân câteva concluzii după prima impresie pe care am avut-o legată de telefon.
Miza pentru ecosistem - pentru cine este Samsung Galaxy S8?

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Inovația în lumea smartphone-urilor a devenit din ce în ce mai dificilă. De ce? Pentru că poți aduce noi caracteristici, dar nu poți să șochezi prea mult, pentru că te va costa în vânzări. Anul trecut, LG a lansat un telefon modular, dar acesta nu a fost cumpărat de prea multă lume. Samsung a avut un an bun, rămâne singura companie care poate lupta cu Apple în privința utilizatorilor premium. S7 și S7 Edge au fost telefoane excelente, iar S8 și S8+ sunt doar niște upgrade-uri.

În primul rând, veți citi despre telefon că ar avea un Infinity Display. E un titlu de marketing bine gândit. I se zice așa pentru că ecranul e curbat, ca la Edge-uri, iar raportul dintre șasiu și ecran este foarte mic. Telefonul este, într-adevăr, foarte mult ecran, dar departe de a fi infinit. Spre deosebire de anii trecuți, telefonul pare mai ușor de ținut în mână și nu e atât de sensibil. Ecranele au 5,8 inci și 6,2 inci, dar, cu toate acestea, datorită raportului mic, nu par foarte mari. Nu vorbim de phablet aici. Oricum, ne-am obișnuit cu telefoane foarte mari deja. Ce oferă ecranul e o experiență excelentă de vizionare - culorile sunt foarte aprinse, calitatea e bună, iar raportul de vizionare este 18,5 pe 9, adică permite vizionarea mai bună a filmelor văzute prin streaming.

Alte caracteristici importante? Camera frontală e de 8 megapixeli și are autofocus, așa că poți să-ți faci selfie-uri în voie, iar camera principală are 12 megapixeli. A rămas la fel ca anul trecut, exceptând un gimmick software - face mai multe poze deodată și le unește pentru o calitate mai bună. Camera de anul trecut era excelentă, cea de acum, din primele impresii, a rămas la fel de bună și foarte rapidă. Dar acestea sunt caracteristici tehnice. La fel cum 4 GB de RAM, 64 de GB de stocare și un procesor Exynos nu vă mai spune nimic. Pentru că cei care vor cumpăra Samsung Galaxy S8 se vor aștepta ca acesta să fie cel mai bun telefon pentru ei. Miza Samsung, așa cum o simt după eveniment și după ce am analizat telefonul, e să creeze un ecosistem. Nu o fac prin inovație, ci prin inspirație de la alții.

Copycat nu mai e peiorativ

Să o spunem direct, că nu e vorba despre Samsung aici. Inovația s-a oprit în lumea mobile. Apple se inspiră de la Microsoft și Samsung, Samsung se inspiră de la Microsoft și Apple, Huawei se inspiră de la Apple, Xiaomi se inspiră de la Apple și Huawei. Suntem într-o epocă în care brandurile sunt imagini de marketing, mai mult decât sunt generatoare de inovație. Pentru că există teamă. Teama că inovația va îndepărta clientul.

Ce a adus Samsung în Galaxy S8? Avem sistemul Dex, prin care poți conecta telefonul la un dock și un monitor și să-l faci desktop. Mai are și un asistent personal, Bixby. De asemenea, există un sistem de plăți propriu, numit Samsung Pay și un sistem de conectare la device-urile inteligente, numit Samsung Connect. Avem așa ceva pe piață? Da. Apple are Home Kit, la fel cum Google are sistemele proprii.

Android Pay, Apple Pay, Samsung Pay. Sisteme de plăți cu device-urile mobile. Știți cine o face cel mai bine? Chinezii. Pentru că da, e absurd să mai porți un card cu tine, dar numai la chinezi inovația a prins cu adevărat. Chinezii fac plăți cu mobilul, iar acestea sunt integrate în WeChat, sistemul de Messenger folosit pe scară largă în Asia. De ce a decis Samsung să facă acest lucru? Pentru că viitorul e în zona aceasta, iar controlul asupra platformei și monetizării e important. Datele utilizatorilor nu ar trebui lăsate în mâna Google, crede Samsung. E o alianță otrăvită, cea între Google și Samsung, un fel de alianță între Germania Nazistă și Uniunea Sovietică în Al Doilea Război Mondial. Toată lumea știe că vor ajunge să se lupte, dar momentan le convine să stea așa. Bun, deci dacă Samsung se laudă cu Pay, ar trebui să spunem că serviciul nu e o inovație. E doar o încercare de a prinde ecosistemul plăților. Vom vedea din ce în ce mai multe astfel de sisteme proprii de la fiecare producător mobil. Banii, pe viitor, vor fi făcuți din ecosistem, nu din vânzarea dispozitivelor fizice.

Bixby e un asistent personal care nu te va ajuta cu nimic, pe tine, românule. Pentru că e în engleză și nobody cares about personal assistants în țara noastră. Siri are vreo 4 ani și tot nu a învățat româna, pentru că suntem o piață irelevantă. Dar ce va putea face Bixby? A împrumutat un feature prezent pe telefoanele Amazon acum ceva vreme. Poți să folosești camera ca să analizezi un produs, iar cu ajutorul inteligenței artificiale îl poți cumpăra. Din nou, funcția va fi utilă în piețele dezvoltate ale comerțului online, nu în România, dar vorbește din nou despre încercarea disperată de a construi un ecosistem în care să se învârtă mulți bani, nu să se cumpere doar un telefon.

Samsung Connect? Aici vorbim de un lucru normal. Samsung face dispozitive inteligente și vrea să le conecteze între ele. E o funcție care nu își are rostul în România, unde piața e mică, dar în zonele mai dezvoltate e util. În condițiile în care Apple Home există și conectează multiple dispozitive, la fel și Google Home, Samsung vrea să fie al treilea ecosistem, deși stă pe bazele Android.

Și ajungem și la Samsung Dex. E chestia pe care Samsung a luat-o de la surprinzătorii inovatori ai pieței. E vorba de Microsoft. Deși Windows Phone e un cal mort, trebuie să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului - inovația e la ea acasă. Ideea de a transforma un telefon în computer nu e nouă, dar a fost făcută bine doar prin Continuum de pe Windows 10. Samsung s-a inspirat și a făcut un Android care să meargă și pe un monitor. Nu e o soluție pentru o piață amplă, ci doar pentru pasionați. Nu poți să muncești de pe un terminal mobil, pentru că 4GB de RAM nu sunt destui. Ai, practic, un fel de Chromebook la dispoziție pe care să-l poți folosi în excursii sau acasă, ca să nu îți mai cari laptopul de la muncă. Samsung Dex nu e o soluție de consumer, ci pentru business, mai ales că există acces către aplicații Microsoft din suita Office. Interesant e că Microsoft a făcut parteneriat pentru acest lucru. E un gest de companie mare, matură.

Pentru cine e Samsung Galaxy S8?

Galaxy S8 e un telefon upgradat față de anul trecut care se luptă de la egal la egal cu iPhone, iar Samsung e singura companie care are curajul de a se lupta pentru ecosistem, nu doar pentru specificații. Huawei, LG, Xiaomi, telefoanele lor sunt destinate pasionaților zonei mobile, dar Samsung se duce într-o zonă mai matură. Inspirându-se clar din alte ecosisteme, cu riscul de a provoca un război cu Google, dar pentru a-și atrage publicul matur și bogat.

Aș recomanda acum telefonul oamenilor? Da, sigur. Dar să nu cumva să spuneți că e prea scump. Dacă vreți aceleași specificații, puteți să vă duceți spre Huawei P10. Dacă vreți un telefon bun, dar mai ieftin, puteți alege OnePlus 3T. La Samsung cumperi astăzi și marketing-ul, dar și numeroasele servicii adiționale, chiar dacă nu merg în România.

Ca detalii de preț, Samsung Galaxy S8 costă 795 de euro în România, iar Samsung Galaxy S8+ costă 895 de euro.

Samsung Galaxy S8

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: